Režie:
Viktor TaušScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Milan ChadimaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Didier Flamand, Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Julie Ferrier, Kati Outinen, Eva Jeníčková, Taťjana Medvecká, Ivana Uhlířová, Juraj Nvota, Zuzana Kronerová (více)Obsahy(1)
Na počátku kariéry vytvořili OSKAR, MAX a VIKTOR klaunskou skupinu Busters. Jejich klauniády představovaly ostrůvky svobody uprostřed nehybné bažiny rezignace v komunistickém režimu bývalého Československa. Pak se však mezi třemi klauny cosi vážného odehrálo. Jak se ukáže, národem milovaní klauni se mezi sebou nedokážou vystát. Nyní se Oskar vrací po třiceti letech z emigrace, aby v Praze uzavřel svoji uměleckou kariéru. Setkání s bývalými přáteli vede k nevyhnutelné vzájemné konfrontaci. Osud jim tak nabízí ještě jednu šanci, jak to naposledy pořádně roztočit. I po třiceti letech otázka zůstává stále stejná: Kdo se bude smát naposled? (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (192)
Dramatický příběh, ve kterém se odehrávají velice smutné osudy jednotlivých osob. Občas se objeví humorné scénky, který fakt stojí za to a do příběhu nenásilně patří. Tahhle skloubit žánry dramatu s komedií se musí umět a ne vždy se to povede. Viktorovi Taušovi se to povedlo perfektně! Film má neskutečnou sílu a kouzlo, které úžasně a čarovně doplňuje parání kamera a různé střihy a bez debat silná a úchvatná hudba Patra Ostrouchova! Bezvadný! Nemám slov! Výkony herců Jiřího Lábuse, Oldy Kaisera, Didier Flamanda v ústřední trojici hlavních postav jsou absolutně dokonalé a přirozené. I další herecké výkony vůbec neupadají, právě naopak, doplňují celkový dojem snímku a zejména Kati Outinem, která hraje partnerku Jiřího Lábuse (a vlastně je zasádní představitelkou celého příběhu), a má Parkinsonovu chorobu - její herecká kreace je geniální! Po dlouhé době konečně nevšední a umělecký snímek, který v českých zemích dlouho chyběl! Více takových filmů a budu spokojen. ()
Malo to svoje pozitívne momenty, hlavne námet vyzeral skvelo ale nejako sa rozchádzal postupom času. A film vyznel ako keby bol bez pointy. Každopádne sa nenechajte pomýliť názvom, síce sa párkrát možno zasmejete ale ide skôr o tienisté stránky života 3 bývalých klaunov - zatrpknutosť, hnev a choroba. Celý film sa nesie v skôr takej melancholickej atmosfére. Škoda že sa to tvorcom nepodarilo nejak viacej stmeliť a podať v nejakej konkrétnej podobe. 65-70% ()
Kdyby místo Lábuse hrál někdo jiný, musel by být zážitek z filmu dokonalý. Na Lábuse to byl výborný výkon, hrál skoro dobře a zřejmě nejméně afektovaně, co jsem ho kdy viděla, pravda, jeho postava byla skvěle napsaná, takže měl i co hrát, kdyby to uměl. Naopak Kaiser je snad ještě lepší, než kdysi, takže jednoznačně kraluje celému filmu. Jarchovskému se scénář povedl, režie za ním rozhodně nezaostává. Hudebně i obrazově příjemný nadprůměr. ()
Jeden z nejpropracovanějších a nejzajímavějších českých snímků poslední doby. Žádný záběr navíc, každá scéna má smysl, hloubku, poentu. Snímek perfektně pokrývá, zobrazuje, rozebírá a proplétá několik důležitých, osobních a citlivých témat, nebojí se nechat v nich postavy i diváky tvrdě vymáchat a přesto tak činí s velkým nadhledem, lidskostí a laskavým humorem. Zrada, minulost, umění, láska, nemoci a životní síla a odhodlání se s těmito neduhy osudu porvat provází celý snímek, přesto se v nich Tauš s Jarchovským neztratili a vytvořili velmi kvalitní atmosferický snímek a vzhledem k hloupému propadu v návštěvnosti i největší filmovou smůlu poslední doby. ()
Viktor Taus ako reziser natocil zatial len hodne dementne Snezenky a machri po 25 letech, no a po X rokoch Snezenky ... aj tento film. A je to taky nudny zvachanec, ze az. Logika kriva, zasadenie do normalizacie je dobre, ale nic sa tam dohromady nedeje a film nema tempo. Dalsia nudna sucharina, nic viac : 20 % ()
Galerie (21)
Zajímavosti (11)
- Vzhledem k jazykové bariéře byl nutný u Flamandovy postavy dabing. Tvůrci proto oživili postup, který se používal u spaghetti westernů. Spočítají se slabiky v domácím jazyce a zahraniční herec pak místo textu hraje čísla. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
- Jiří Lábus strávil v maskérně každý den před natáčením čtyři hodiny. Lábusovu tvář nejprve nafotili, udělali odlitek a vymodelovali nový obličej, kde několik želatinových vrstev "zařídilo" více brad, jiné tváře. Navíc dostal "lennonovské háro". Někdy musel herec do maskérny i víckrát, želatina totiž po čase přebírá teplo těla, lze pod ní hýbat každým milimetrem kůže, ale musí se točit od blízkých detailů a kameru poté vzdalovat, než se maska rozpadne. V Hollywoodu, např. ve filmu Hitchcock, se používá silikon, ale je dražší než želatina. Na druhou stranu průkopníci filmu to jistě měli složitější, například ještě Orson Welles užíval na masky rybí tuk. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
- Kati Outinen se svou roli poté, co viděla nasazení Oldřicha Kaisera a Jiřího Lábuse, rozhodla naučit v češtině. (JoranProvenzano)
Reklama