Reklama

Reklama

Motýl na rameni

  • Francie Un papillon sur l'épaule (více)
Trailer

Byla vražda, kterou Roland viděl, jen výplodem jeho mysli, nebo se proti němu spikl svět? Roland Feriaud se probudí v sanatoriu, aniž by tušil, jak se tam dostal. Pamatuje si, že byl v hotelu a slyšel z vedlejšího pokoje divné zvuky, šel se proto podívat, zda někdo nepotřebuje pomoc. Když vešel dovnitř, uviděl mrtvolu a dostal ránu do hlavy. Lékař mu však poví, že ho někdo udeřil proto, aby ho okradl, žádná mrtvola se v hotelu nenašla, byla to pouze halucinace. Prý ho mohou příštích pár dní provázet podobné vidiny, nemá si jich však všímat. Když je ze sanatoria propuštěn, začínají se mu dít divné věci, neustále jej někdo sleduje, lidé po něm chtějí jakýsi kufřík. Je těžké vyznat se v tom, zda jen blázní, nebo byl zatažen do nějaké podivné hry. Jenže když se v hotelu začne nějaká dáma shánět po svém manželovi, který má vypadat přesně jako mrtvola, kterou Roland viděl, dojde k závěru, že není blázen a jen se proti němu spikl svět. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Mysteriózní jen maličko, spíš okrajově ... ale to neznamená, že by vaše jistoty nemohly být v jednom jediném - a poněkud nešťastném okamžiku nahrazeny bezpočtem proměnných. Možná si budete přát, abyste se mohli spolehnout alespoň na motýla, který by našel útočiště na vašem rameni. I když se postupně zorientujete - a třeba si dokonce troufnete odhadnout další vývoj událostí, příběhu neupřete sugestivní atmosféru, která dodává každé scéně nádech bezútěšnosti a zmaru ... víceméně se s buldočí neústupností a zarputilostí pokouší hodit problémy velkého světa právě na vás - protože jste zrovna po ruce. Pokud si mermomocí chcete odnést cosi poučného do dalšího života, pak si dovolím snad jen jednu drobnou poznámku: NIKDY nevstupujte do cizích hotelových pokojů ... ať se v nich odehrává cokoli. Jestliže pojmete jakékoli podezření, pak volejte recepci, záchranku či policii ... ale v žádném případě se nepokoušejte aktivně vstupovat do děje - nemuselo by se vám to vyplatit. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tenhle velice znepokojivý film se může v první řadě pýšit brilantně strhující atmosférou, vytvořenou bez větší akce v rovině ryze komorní. Napětí tady výborně funguje od začátku do konce, s každou další scénou se zvyšuje nejistota a ta "kafkovská" bezvýchodiskovost z tajemných prostorů, úzkych chodeb a nočních scén jen přetéká. Divák objevuje dechberoucí zákoutí složité a nebezpečné špirály zločinů a manipulace společně s hlavní postavou, nic netušící vnímá před sebou tíživě bludný kruh, z něhož není úniku. Za odměnu pak dostane pořádně sklíčující závěr, ve kterém se navíc úplně nedočká ani některých dlouho očekáváných vysvětleních. Přiznám se, ten surrealistický kabátek ke konci jsem příliš nepobral a moc mi ani nesedl, i když lze ho vnímat jako osobité umělecké spestření v rámci obdobných konspiračních thrillerů 70. let. Osobně pro mne je Motýl na rameni jeden z nejméně oblíbených filmů s Linem Venturou, ba musím na sebe prásknout taky, že můj oblíbený mistr mne zde s tím svým monotónně ledovým výrazem výjimečně spíše nudil, než bavil a narozdíl od jiných filmů působil na mne absolutně bez charismatu. Proti Venturovu výkonu ve výsledku určitě nelze nic vytýkat, ten chlad k jeho postavě určitě sedí... možná bych v takhle specifickém filmu uvítal v hlavní roli méně okoukanou tvář, těžko říct. Každopádně určitě nezapomenutelný filmový zážitek, který ve mne ještě dlouho doznívá. // Poprvé viděno v únoru 2019 v rámci Challenge Tour "52 let filmu za 52 týdnů" ... podruhé dnes a do třetice bych se znovu takhle dobrovolně už rozhodně nechtěl deprimovat. ;o) 75% ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Francúzsky námornícky protagonista Roland Fériaud sa po príchode do Barcelony cíti byť ako totálne „omráčeným”, a to zdôrazňujem úplne doslova, prosím pekne; asi sa mu tak strašne zapáčili miestne, kultúrne pamiatky, že pomaly ani nenachádzal dostatok vhodných slov, ktorými by v podstate vyjadril samú chválu na zrovna toto konkrétne prostredie, na ktoré určite len tak rýchlo nezabudne...? • Ďalší mimoriadny thrillerový titul, v ktorom tento excelentný predstaviteľ v podaní Lina Ventury, naprosto famóznym spôsobom stelesnil „nechápajúcu postavu”, ktorej sa postupne začali diať tak extrémne podivuhodné situácie, že tomu spočiatku vôbec ani ne(po)rozumel, čo všetko sa vlastne okolo neho neustále deje, a síce si po čase predsa trochu pospájal jednotlivé súvislosti dohromady, ale či to napokon bude stačiť, je napokon viac, než len otázne. Skrátka, každou uplynutou scénou, som sa i ja cítil naprosto rovnako skľučujúco, ako i ústredná postava, pohybujúca sa nad nekonečnou priepasťou, do ktorej teda už nie je príliš ťažké spadnúť... • Samozrejme, že som Rolandovi držal všetky palce na rukách, vrátane i na nohách, no musím súčasne podotknúť, že scenáristi vo mne pomerne veľmi často vyvolávali pocit neistoty, čo tiež podtrhovala i svedomitá réžia pod taktovkou Jacquesa Deraya, ktorá mi vskutku priamo navodila určitú situáciu, ktorá sa následne čoraz viacej vymykala spod kontroly, až to hraničilo s obrátením doterajšieho spôsobu života kompletne naruby. • A samotná bodka za celým, predchádzajúcim dianím, ma nakoniec "prinútila" pridať i poslednú, piatu *, čo si Motýľ na pleci, podľa môjho názoru rozhodne zaslúži. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Adaptace románu "Velvet Well". Záhadný boj o záhadný kufr, se záhadným obsahem, záhadných neznámých, kteří jak naznačeno sahají do nejvyšších kruhů, mnoho mrtvol…Elegantně švenkující kamera, rafinovaný střih a hudba na pozadí jsou plus, stejně jako výborný Ventura jehož Roland Fériaud se marně snažil pochopit situaci. Co touto "kafkárnou" chtěl autor říct? Nakonec mohu jen konstatovat: výsledkem této surrealistické konspirační teorie je poněkud neurotizující vzduchoprázdno. Produkce: Gaumont ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moj prvy film od Jacques de Ray-a. V hlavnej roli sa predstavil Vino Lentura, ktory sa zamotava do coraz zlozitejsieho a komplikovanejsieho klbka udalosti. Film ma hodne z noiru, ale to este automaticky neznamena, ze ide o kvalitnu vec. Tocili sa totiz aj priemerne noir-y. Pravdupovediac, francuzske noir-y vobec nemam rad, pre mna je stale najlepsi europsky noir 3rd Man s Wellesom. A za rok 1978 by som dal urcite vyssie The medusa Touch s mojim oblubencom Richardom Burtonom. 69 % ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama