Tvůrci:
Nic PizzolattoHrají:
Mahershala Ali, Stephen Dorff, Carmen Ejogo, Scoot McNairy, Ray Fisher, Sarah Gadon, Michael Greyeyes, Mamie Gummer, Emily Nelson, Jon Tenney, Rhys Wakefield (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
The Great War and Modern Memory (S03E01)
-
Kiss Tomorrow Goodbye (S03E02)
-
The Big Never (S03E03)
-
The Hour and the Day (S03E04)
-
If You Have Ghosts (S03E05)
-
Hunters in the Dark (S03E06)
-
The Final Country (S03E07)
-
Now Am Found (S03E08)
Obsahy(1)
Oceňovaný seriál Temný případ se vrací na HBO se třetí řadou, která se točí kolem nové kauzy a pyšní se impozantním hereckým obsazením. Mahershala Ali ztvárňuje postavu vysloužilého detektiva Waynea Hayse, který je už pětatřicet let sžírán případem zmizení dvanáctiletého chlapce a jeho desetileté sestry, k němuž došlo v arkansaském městečku West Finger. Zatímco stárnoucí Hays, jemuž začíná selhávat paměť, prochází podrobnosti svého vyšetřování s producentem dokumentu o tomto skutečném zločinu, je nám umožněno nahlédnout nejen pod pokličku případu, ale i Haysovy minulosti. Sledujeme události v roce 1980, kdy došlo k vraždě, a v roce 1990, kdy šokující objev znovu vyvolal o tento děsivý případ zájem. Skrze vzpomínky poznáváme klíčové postavy jako jsou Roland West (Stephen Dorff), Wayneův partner v době vraždy, učitelka a spisovatelka Amelia Reardonová (Carmen Ejogová), stejně jako okresní úředníci, agenti FBI, členové rodiny a podezřelí. Každá z osmi epizod poodkrývá další kousek skládačky toho, co se oné osudné noci v roce 1980 stalo, a zároveň odhaluje, jak tato událost ovlivnila tolika lidem život. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (222)
sem rád,že se tvůrci vrátili k fungujícímu schématu 1. řady,stejně jako se jim podařilo přenést i část pochmurné atmosféry.Velká škoda je,že těch mnohdy rádoby hlubokých keců je tu až moc a díky tomu tak tempo vyprávění dost kolísá.Ani tady nevadí prolínání hned 3 časových rovin,ale prostě by se v určitých momentech mělo méně mluvit.I to finále bych pak čekal o něco intenzivnější,vzhledem k tomu jak bylo vše rozehrané.Po trochu "jiné" druhé řadě i tak ale krok kupředu...80% ()
Technická stránka je na plný počet. Střih, hudba, kamera a znělka je na 5 ⭐. Jenže se zde trochu popletl scénář. Celá třetí série je rodinné drama černošského detektiva na ploše 30 let. Samotný případ a vyšetřování zabírá 20%. Pro ty, co chtějí případ, pak stačí díly 1,2,7,8. Zbytek je limonáda, kde se opakují stejná dramata ve stejném pořadí. Hádka s manželkou - udobření. Vzpomínka - zapomenutí. Ostatní postavy jsou jen do počtu. Díky tomu bohužel nefunguje chemie mezi dvojicí detektivů, kde především Stephen Dorf je absolutně promrhán. Celé to působí chladněji než se zdálo. Přitom se to krásně nabízí. Arkansas, 80.leta a případ kolem děti. Jenže vše je strašně moc na sílu. Paradoxně na mě působily opačně. Silné emocionální scény mě donutily k smíchu. Bohužel jak jsou postavy a případ vedlejší, tak je vám jedno, že někdo umře anebo zmizí. Stejně jako hlavní postava si prostě po dvou dílech ani nevzpomenete. To je bohužel to, co nejvíce vytýkám celé třetí sérii. Tři díly by úplně stačily a potenciál by se využil na maximum. Jak kolem případu, tak kolem rodiny detektiva Hayse. Raději se obrátím na první sérii a druhá tak dostává lepší světlo. Na mě to už nefunguje. 3,5 ⭐ ()
Velmi oceňuji, že třetí řada Temňáku se vrátila, alespoň co do atmosféry spíše k první. Tvůrci do hodili opět do tří časových rovin, ale až na jednu vjímku to perfektně drželi v mantinelech. Herecky to bylo dobře odehrané i když na tandem Matt + Woody nebude mít asi nikdo, ale fakte je, že oni hráli filmově mnohem zajímavější postavy. Moc se mě nelíbilo příliš prostoru věnovanému soukromí Wayne hlavně ta milostná line, tu bych zastřelil a nulový prostor pro soukromí Rolanda, nepůsobilo to příliš dobře v kontextu že ve spoelčných scénách byli minimálně rovbnocený partneři. Celou serii prožíváme pohledem deketivů až na jednu scénu (Tom ) , to jsem moc nepochopil proč. Ještě je zajímavý, že v posledním časovým pásmu trpěl hlavní hrdina výpadkama paměti jak krává, ale přitom si pamatoval si z minulosti pamatoval i co a kde chlastal před dvaceti lety. SKončit to o deset minut dřív, tak to označím, že super geniální konec, takhle to šlo moc na gumu. Ovšem tyto výtky neměné nic na faktu, že jsem si temňáče místama vysloveně užíval. Nevím, který ze dvou kameramů se podílel na většině zaběrů, ale klobouček. ()
Celá série byla tak lehce nadprůměrná, děj a zápletka zajímavé, stejně tak herci a i střídání 3 různých časů. Mělo to bohužel pár slabších míst a ke konci jsme sice dostali rozuzlení příběhu a vysvětlení, ale chyběl mi tam nějaký takový ten moment, u kterého si divák řekne wtf just happened. Nevím no, znova bych si to už asi nedal a že by mě to nějak moc nadchlo,to ne... 3.5/5 ()
Třetí série definitivě potvrzuje, že za podobu nepřekonatelné série první nemůže zdaleka samotný Pizzolatto, ale hlavně Cary Fukunaga, jež ji celou urežíroval. Scénář se tentokrát samosebou snaží brnkat na podobné struny - proměna policejní práce v průběhu doby, úpadek amerického venkova, zkorumpované rodinné klany v pozadí či neschopnost být zároveň plnohodnotným člověkem a plnohodnotným detektivem. Nicméně tentokrát to nevyšlo snad na všech úrovních a nejvíce je na vině mdlá, nudná režie, která valnou většinu záběrů točí v polocelcích, ve kterých se spolu většinou staticky baví dvě postavy, které nijak neinteragují s okolím. Téměř vše, co po nás seriál chce, abychom věděli, nám musí vyloženě říct, odmítá pracovat s obrazy. Co se týče samotného scénáře, jedná se o prvotřídní Pizzolattův trolling, kdy detektivní práci sleduje v třech obdobích, kdy v prvním se ústřední detektiv zamiluje do učitelky, ve druhé spolu řeší manželskou krizi a ve třetím, již bez ženy, trpí senilitou. Jestli si říkáte, zdali zrovna tohle nejsou od počátku detektivních příběhů ty nejhorší situace, které může divák, jež si pustil seriál o vyšetřování zločinů, zažít, tak bingo. Vztahové peripetie jsou ještě ošperkované naprostou neschopností postav spolu mluvit a dostávat alespoň trochu smysluplné odpovědi na své otázky. Poslední díl je pak skutečně vrcholem flustrace, kdy musíme sledovat, jak hrdinova manželka se pořád dokola na něco ptá a on jí na to ani jednou nedá žádnou smysluplnou responsi. Trvá to nekonečně dlouho a celou dobu sledujeme jenom jejich zaostřené tváře. A co se týče případu? Vlastně žádný ve výsledku není. Jak totiž říkám, ten scénář je prostě trolling. Dokážu si představit, že se schopnějším a jediným režisérem, by Pizzolattova vize mohla zasáhnou správná místa, ale takto, pokud ji nikdo nedokže představit v nějakém vizuálním kontextu, je to jen nabubřelá nuda k posrání. Spousta kritiků třetí sérii chválí, že oproti rozdivočelé a nihilistické sérii první konečně True Detective dospěl. Je to pravda, dospěl. A jako všechno, co je označováno většinou za dospělé, je to zaprdlé, nudné a neinspirativní. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (3)
- Producentka Elisa Montgomery (Sarah Gadon) ukazuje Waynovi Haysovi (Mahershala Ali) novinový článek s nadpisem "Dva bývalí policisté zastavili údajného sériového vraha", pod nímž vidíme fotografie Woodyho Harrelsona a Matthewa McConaugheyho, kteří hrají v 1. sérii detektivy Martyho Harta a Rusta Cohla. (Dzonysek)
- Začátek třetí série připomíná případ tzv. Trojky ze Západního Memphisu (West Memphis Three). Podobnost je v počtu podezřelých, jejich věku, náklonnosti k tvrdé muzice, dětech jako obětech zločinu i místu (Arkansas). Další průběh seriálu se od tohoto případu liší. (.se)
- Hodiny ve výslechové místnosti měly fungovat, ale v průběhu výslechu je skriptka pro jistotu zastavila na 8:40. Tento čas ukazují minimálně 2 minuty. (klukluka)
Reklama