VOD (1)
Série(5) / Epizody(31)
-
Série 1 (2014) - 8 epizod
-
Série 2 (2015) - 8 epizod
-
Série 3 (2019) - 8 epizod
-
Noční krajina (2024) - 6 epizod
-
Série 5 (2025) - 1 epizod
Obsahy(1)
Toto drama s Matthewem McConaugheym a Woodym Harrelsonem v hlavních rolích se soustředí na dva detektivy státní policie z Louisiany. Sleduje jejich osobní i profesionální vztah během sedmnáctiletého pátrání po děsivém rituálním vrahovi. Čím déle pátrání trvá, tím více se mění jejich životy a jejich partnerství dostává zabrat - každý z nich musí sám zjistit cenu odplaty a projít si ztrátou iluzí. V roce 2012 je znovu otevřen případ vraždy z roku 1995, na němž pracovali detektivové Rust Cohle a Martin Hart, kteří se mají znovu pustit do vyšetřování. Vše probíhá v současnosti prostřednictvím samostatných výslechů. Oba detektivové vyprávějí příběh svého vyšetřování, přičemž znovu otevírají nezhojené rány a začínají pochybovat o tom, že se jim podaří vyřešit případ bizarní rituální vraždy z roku 1995. Jednotlivé časové linie se rozcházejí a znovu sbíhají v roce 2012 a oba muži jsou opětovně vtaženi do světa, o kterém si oba mysleli, že je dávno pohřbený v minulosti. Ve chvíli, kdy poznají sami sebe i vraha, je jasné, že temnota je přítomna na obou stranách zákona. (HBO Europe)
(více)Recenze uživatele kenkaku k tomuto seriálu (12)
Temný případ (2014)
No... vzhledem k tomu, že nemám dokoukáno, finální verdikt si nechám na později. Nicméně na "6. nejlepší seriál" s 93% to nevypadá ani náhodou. Je to rozvleklé a roztříštěné. Zcela tomu chybí nějaká "mašinerie" co by sunula děj dopředu. Takže prozatím to nevidím na víc než 3. EDIT (po dokončení první řady). 1. řada: *** Skutečně žádný zázrak. Celkem mi to přišlo jako jednoduchá zápletka zabalená do tuny keců a vedlejších informací (jako s kým chrápe/nechrápe starší dcera jednoho z detektivů... sakra co mi je po tom? Jak to posune děj dopředu? atd...) Obzvlášť první dvě epizody jsou otravné až na půdu. Přijde mi, že kdyby se seriál prostříhal na polovinu vůbec nic by se nestalo. Takže zůstávám u prvního dojmu a víc než průměr nedám. 2. řada: * Tak tohle byl vážně hnus. Nové postavy a ZNOVA se hrozně musíme seznamovat. Tentokrát je to ale horší. Užvaněný slepenec osudů asi milionu postav, ve kterém se prostě nedá vyznat. Buď se žvaní, nebo se hází jménama postav, aby se někam děj posunul. 3. řada: *** Opět jedem od znova a musíme si projít otravnou poznávačkou postav. Tentokrát se ale dávkuje (kecy/děj) strojovou dikcí každou epizodou od začátku do konce. Dost otravné je roztříštění do tří časových linek (díky tomu víme, že se v roce 80 i 90 hovno vyřeší hned od začátku). Přítomnost TV štábu je prakticky jen berlička na milé propojení s první řadou. Každopádně. Díky slušnému rozjezdu a brilantnímu závěru se mi na #3 koukalo paradoxně lépe než na #1 (#2 se prostě nestala a snažím se zapomenout). ()
Série 1 (2014) (S01)
Skutečně žádný zázrak. Celkem mi to přišlo jako jednoduchá zápletka zabalená do tuny keců a vedlejších informací (jako s kým chrápe/nechrápe starší dcera jednoho z detektivů... sakra co mi je po tom? Jak to posune děj dopředu? atd...) Obzvlášť první dvě epizody jsou otravné až na půdu. Přijde mi, že kdyby se seriál prostříhal na polovinu vůbec nic by se nestalo. Takže zůstávám u prvního dojmu a víc než průměr nedám. ()
Série 2 (2015) (S02)
Tak tohle byl vážně hnus. Užvaněný slepenec osudů asi milionu postav, ve kterém se prostě nedá vyznat. Buď se žvaní, nebo se hází jménama postav, aby se někam děj posunul. Vědět co a kam je prakticky nemožné. Jak mě první řada štvala (v prvních dvou epizodách tím uloudaným tempem), atak tady se prostě točíme v kruhu. A nejhorší je, že jeden ani neví "o čem to vlastně je". první byl o nalezení vraha "parohaté mrtvoly". Tady? Životopis novodobého mafiána? Hledání pachatele mrtvoly bez ptáka? Šuk-mejdany pro smetánku? Tohle opravdu bylo hodně mimo. ()
Série 3 (2019) (S03)
Opět jedem od znova a musíme si projít otravnou poznávačkou postav. Tentokrát se ale dávkuje (kecy/děj) strojovou dikcí každou epizodou od začátku do konce. Dost otravné je roztříštění do tří časových linek (díky tomu víme, že se v roce 80 i 90 hovno vyřeší hned od začátku). Přítomnost TV štábu je prakticky jen berlička na milé propojení s první řadou. Každopádně. Díky slušnému rozjezdu a brilantnímu závěru se mi na #3 koukalo paradoxně lépe než na #1 (#2 se prostě nestala a snažím se zapomenout). ()
The Great War and Modern Memory (2019) (S03E01)
Pokud bych měl srovnat všechny tři "první epizody", tak tahle je rozhodně nejlepší. Sice se tu musíme potýkat s otravným skákáním do tří časových rovin, ale naštěstí dvě přináší nové informace (o čem je ta třetí fakt nechápu a akorát sráží hodnocení). Dějově je to tak nějak zvláštně upjaté (asi protože jde o děti) a stále na můj vkus uloudané. ()
Noční krajina (2024) (S04)
Tak tohle bylo víc než strašný. Možná kdyby se nesnažila militantní feministka svou nenávist vůči mužům maskovat za značku True Detective, jednu hvězdičku by to dostalo za dobré navození dojmu "na Aljašce je fakt hnusně". Takhle ale ne. Vyloženě nechutný casting. Idiotský scénář s "hululů" prvky. Utahané vyprávění. A to, že to občas dobře vypadá (průměrně tak 2-5 minut z epizody), nad čímž si většina pětihvězdičkářek kliká pod dekou na mokrou myšku a křičí "hutná... hutná, HUTNÁ ATMOSFÉRA!!!!! Podrobně u jednotlivých epizod. ()
Part 1 (2024) (S04E01)
Tak tohle na mě tedy nefunguje. Nejenže nemám rád tyhle “hululů” náznaky mixnuté do krimi, ale tady zase někomu ujely tabulky, kdy v celém Aljašském vidlákově je jen jedna drsná vagína vedle druhé a co chlap (když už konečně se nějaký najde) to zoufalec. (teď koukám ona si to upatlala i rejžovsla taky vagína). Tak to dává smysl. Dál. Dcerunka vrchní babči (sakra 60… to to letí) drsnější než šmirgl-papír je samozřejmě lesba. Vrcholem nevkusu je pak “piercing etnikum” a to nejen vzhledem, ale i chováním. Obávám se že se bude opakovat fiasko druhé řady. ()
Part 2 (2024) (S04E02)
Tak tady toho bylo víc fuj než jsem čekal. Ještě, že si nechala podprdu. Navíc se potvrzuje (doslova v každé scéně), že vagína upatlala seriál co nesnáší chlapy. ()
Part 4 (2024) (S04E04)
Tažení militantní feministické vagíny proti všemu co má penis pokračuje. V celém seriálu neexistuje muž co by nebyl zoufalec, loutka, debil nebo hajzl. Epizoda funguje jak má asi tak minutu. Zbytek jsou “Rodinná pouta” nebo “hululů vypatlanost” na úrovní parodie Krajních mezí. ()
Part 5 (2024) (S04E05)
Definitivně nejlepší epizoda a to jen proto, že se konečně děj někam pohnul. Samozřejmě si nešlo odpustit “hululů vsuvky” (zbytečné), nebo prázdné kecy typu “pamatuješ jakýmsi se probořil ledem, když jsi byl malý?” (5 minut stopáže v kanále). ()
Part 6 (2024) (S04E06)
Ty konverzace mezi vypatlanou a vypatlanějsí, to bylo teda peklo. Dutější slovní zásobu by jeden pohledal. Epizoda přinese jednu smysluplnou odpověď a hromadu vypatlaností (kde se vzalo, tu se vzalo, “girl power commando”!!!). Na to, že by jste dostali odpověď na vše, ale zapomeňte. ()