Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ada Monroevá se se svým otcem přestěhovala z města do obce Cold Mountain, kde se okamžitě zamilovala do muže jménem Inman, který se zase okamžitě zamiloval do ní. Dvojice spolu zažila pár pěkných momentů, ale oba byli velmi zdrženliví, a než mohl jejich vztah přerůst do další fáze, přišla občanská válka. Inman narukoval do jižanské armády. Dvojice si před Inmanovým odjezdem dala polibek a slíbili si, že na sebe počkají. Inman bojoval ve válce statečně a díky němu a mužům z Cold Mountain vyhráli mnoho bitev. Jednoho dne se je seveřané pokusili vyhodit do vzduchu, ale nakonec dostali sami sebe do pasti. V té bitvě zemřelo hodně mužů, ale seveřané byli poraženi. Inman a jeho muži dostali za úkol v noci postřílet přeživší nepřátelé, ale akce se nepovedla a Inman byl vážně postřelen. Inman byl převezen do nemocnice, kam se mu po delší době dostal do ruky dopis od Ady. Ada si mezitím prošla peklem. Válka převrátila její život vzhůru nohama. Otcovo zdraví se horšilo, museli propustit všechny otroky a farma nebyla udržována. Jednoho dne otec Ady zemřel a ona byla odkázána na milodary místních. Adě nejvíc pomáhala Sally, jejíž synové odešli taky do války. Ada byla zoufalá, a proto Inmanovi napsala, aby za ní okamžitě vyrazil. Inman ten dopis dostal v nemocnici a hned, jak mohl, tak z nemocnice utekl. Tehdy už bylo jasné, že jižanská armáda prohraje, ale i tak byli zběhové zabíjeni. Inman měl před sebou velmi dlouhou cestu. Nejprve se seznámil s reverendem Veaseym, kterého přistihl, když chtěl utopit černošku, se kterou čekal parchanta. Inman ho zastavil, ženu zachránil a reverenda přivázal ke stromu, aby se každý o jeho činu dozvěděl. Později se tito dva opět setkali, reverend byl z města vyhnán a nyní je na útěku před domobranou. Dvojice byla na cestě spolu, dlouho si pomáhali a pak jednoho dne narazili na muže, kterému umřel býk v potoce a on ho nyní musí dostat z vody, protože ji zdechlina znečišťuje. Muž se dvojici odvděčil dobrým jídlem a pitím, a když byli oba opilí, přivedl muž domobranu a dvojice byla zatčena. Před smrtí zachránila Inamana skupina seveřanů, na kterou narazili. Vojáci všechny postříleli a Inman hrál taky mrtvého. Inman se pokusil od mrtvých kolegů osvobodit, ale neměl dost sil, nakonec mu pomohla jedna stařenka. Tato stařenka odvedla Inmana k sobě domů, kde mu dala najíst a vyléčila ho. Po nějaké době se vydal Inman opět na cestu, až jednoho dne narazil na dům patřící jedné vdově s miminkem. Sara nabídla Inmanovi jídlo, přístřeší a oblečení. Jeho blízkost v ní vyvolávala vzpomínky na jejího mrtvého muže. Dvojice spolu nic neměla. Ráno je překvapila trojice seveřanských vojáků, ale Inman je zlikvidoval, a tím Saře zachránil život. Pak už se vydal na cestu domů, která byla ještě dlouhá... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (606)

balone 

všechny recenze uživatele

spoiler: Kdo nevěděl, že umře, přestaňte koukat na filmy, u kterých by si váš mozek nevěděl rady, např. na Hanna Montana, ale tak nebylo to až tak hrozný, pěkná příroda, sexy Jude Law, nesexy Renee Zellweger... Naštvaná domobrana, divně poskakující albín... Co vlastně tomuto filmu chybí? Jo aha, pořádná zápletka. 60% ()

tron 

všechny recenze uživatele

„A očakávam, že si po sebe každá vynesie nočník.“ Americký veľkolepý epos, plný všetkého, čo má správny americký veľkolepý epos mať. Teda masové bojové výjavy (šaty v sekunde strhnuté z tela tlakovou vlnou, „kotol masakry“), bombastické herecké obsadenie (oscarová Zellwegerová, hnoj kydajúca Austrálčanka Kidmanová, mužne tajomný Law, dominantne otcovský Sutherland, svinský domobranca Teague v podaní Raya Winstonea), prekrásna divočina, silný scenár á la Odyseus o nezmyselnosti násilia a k tomu láska a smrť, smrť nesmie chýbať. Zaujímavé je, že podporné postavičky sú ešte zaujímavejšie, ako ústredné trio: Philip Seymour Hoffman ako chlipný kňaz, Giovanni Ribisi ako judášsky Junior, Natalie Portmanová ako osamelá vdova a Brendan Gleeson ako potulný muzikant. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Byl bych s návratem do Cold Mountain neměl problém, kdyby zůstal filmem o návratu vojáka z dosud neskončené občanské války v USA domů, o teroru domobrany či potížích opuštěné ženy s hospodařením. Co by mně přišlo dosti, možná by jiným přišlo málo a tak bylo nutné film nějak ošperkovat a jelikož bižuterie je levnější a na první pohled i vypadá lépe, použil Minghella právě ji. Všeliké postavy tak vymýšlejí nepřirozená (ale originální a zdánlivě hluboká) pacifistická hesla, mají plno romantických řečí, když jim jde o kejhák a vůbec žvaní jako romantik, kterého někdo prvně vzal na pivo. Nejlepší (a kolikrát opravdu dobré) jsou ty scény, kde postavy mluví minimálně, případně se alespoň netváří, že říkají něco objevného... Nejstrašnější, bohužel převelice přítomný motiv je Láska. Láska, kterou voják ke své milé chová po pár dnech známosti a letech odloučení. Láska, z které čerpá sílu pokaždé, když mu dochází. Láska rozhýbává jeho nohy. Každý moment, který mohl nějak způsobně vyznít se obrací v hluboké vzdechy: "Ach, oni se tak milují." Když se Láska objeví, veškerá reflexe jde vniveč. Odyssea, ve které v každé sloce Oddyseus vzývá Penelopé zatímco ta maká na poli se stachanovcem s prořízlou hubou v sukních a na oplátku vzývá Odyssea, pro mě prostě a jednoduše není. Silné **. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

No já tomu možná nerozumim, ale za sebe bych řek, že na tom nic tak zvláštního nevidim, jak by řekl Varel Frištejnský. Především dementní scénář používající neskutečné množství berliček typu jdu, najdu pilu, něco přeříznu, chytěj mě, zabijou je, najde mě kmotřička babička a tak dále, zkrátka jakmile se najde nějaká komplikovaná situace, hned se jako deus ex machina snese dobrý anděl, který vše vyřeší. Mám-li to říct jasněji, něco takovýho bych taky uměl napsat. Hlavním hrdinům vůbec přeje štěstí, všichni jsou na ně hodní i když sami mají hluboko do kapsy, starají se o Nicole, zachraňují Juda a vůbec je vám jasné, že film před setkáním ústřední dvojice nenabídne nějaký zásadnější zvrat nebo nápad. Snad jediná skutečně nefalešně silná scéna je poprava otce Renée Zellwegerové, to je jedna *. Druhou dávám za vizuální zpracování, kdy bahno je bahno a krev krví. Ještě bych vyzdvihl miniroličku Cilliana Murphyho. To je asi vše dobré, co bych mohl říct. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Moc se mi líbila knížka (u nás jako Chladná hora) a film její duch vystihl přesně. Neměla to být romance (jak se domnívá většina, co předlohu nezná). Minghella velice citlivě přepsal a natočil skvělý román, který je spíš než romancí vyprávěním o překonávání životních utrpení a naději, že se nakonec dočkáme i nějakého toho štěstí. To ovšem může trvat jen chvíli... Herci, kamera i režie naprosto unikátní. Kidmanová i Zellwegerová dokazují, že patří k absolutní současné špičce. Potěší i skvěle obsazené vedlejší role (Hoffman, Portmanová, Sutherland a další). ()

Galerie (84)

Zajímavosti (25)

  • Na natáčení filmu se podílela i češka Petra Novotná. Dělala zde tzv. horse wranglera, což je člověk, který má na starosti koně a jejich výstup ve filmu. (Ganka)
  • Pro režiséra Anthonyho Minghellu byla zásadní úvodní scéna bitvy u Petersburgu, což byla první válečná scéna jeho kariéry: "Přehrával jsem si ji jak v hlavě, tak v kanceláři, kde jsem si nechal postavit obrovský model kráteru. Měřil asi čtráct stop, se spoustou malých vojáčků... Pořád jsem ho obcházel, obhlížel a přemýšlel, kam umístím kamery, jak to budeme točit. Měl jsem hrozný strach, že to bude katastrofa, už proto, že jsem chtěl dosáhnout něčeho velmi zvláštního: Chtěl jsem z té bitvy udělat osobní moment - nestál jsem o objektivitu, nechtěl jsem, aby to kamera pozorovala, ale prožívala. (...) Když jsme ten kráter postavili na place, šel jsem se na něj podívat. Ocitl jsem se na jeho dně a díval se nahoru, kde postával nějaký technik či kdo, už nevím - a najednou si uvědomil, že si nehrajeme, že skutečně byla chvíle, kdy nad kráterem stáli muži a jiní se v něm tísnili jako sardinky v konzervě, že nebylo kam utéct a všude kolem někdo umíral. V té chvíli nebylo kam utéct a všude kolem někdo umíral. V té chvíli jsem zažil velmi intenzivní pocit kolektivní paměti a řekl jsem si: 'Bože, takdy zacházím s něčím, co je skutečné. Musím být velmi opatrný.' No, nakonec jsme bitvu točili jako úplně první věc, a přestože jsem po podobné scéně nikdy netoužil, musím říct, že jsem šťastný, že ji ve filmu mám, protože to byla vlemi těžká, ale také neobyčejně vzrušující a intenzivní záležitost." (NIRO)

Související novinky

Ghost Rider vs. Dracula

Ghost Rider vs. Dracula

28.08.2010

Z natáčení v Bulharsku už je dávno vyhlášená noční můra hollywoodských herců i filmařů (napůl žertem si na něj stěžovali třeba Jean-Claude Van Damme či Bruce Campbell). Co je ale horší než natáčení v… (více)

Renée producentkou

Renée producentkou

21.03.2006

Tak se zdá, že držitelka Oscara za výkon v Návratu do Cold Mountain a někdejší idol kulatějších třicítek ze dvou filmů o Bridget Jonesové, má v plánu rozběhnout také kariéru producentky. Pracovně… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama