Obsahy(1)
Dvojice vyšetřovatelů hledají ztraceného studenta a vejdou do jeho domu, kde naleznou sbírku videokazet. Na kazetách jsou děsivé záběry a vyšetřovatelé si spojují souvislost mezi kazetami a jeho zmizením. (Nivenx)
Videa (2)
Recenze (245)
Po strašlivém prvním dílu, ve kterém nedávala ani jedna povídka žádnýho sysla, je to příjemný překvapení.Hlavní dějová linie není konečně tak debilní a ve finále navazuje na všechny povídky a má pointu i smysl, kamera je sice pořád otravně šedivá, díky bohu už ale moc neirituje neustálým zrněním a výpadky až na jednu povídku ke které se taky dostanu.První povídka je celkem slušná lekačková duchařina, příběh by si zasloužil víc rozvést a určitě by stačil na celovečerní film.Hlavní hrdina je sympaťák a lekačky, leč jsou předvídatelné, fungují, prostě čistý průměr jako Brno, tudíž 3*.Druhá povídka je komedie jako prase, zombie jsem bral vždycky s mrtě nadsázkou a tady se není čeho bát, režisér si z tho dělá prdel a já mu zase dám čistý 3* průměr.Třetí povídka je jak z jinýho světa!Atmosferický náhul, který se zvrhne v brutální okultní gore masakr s temným kontextem, kdyby to nebyl z půlky vykradený španělský REC, dal bych jasně 5*, takhle jen husté 4*.Poslední povídka je debilní mrdka s nejhorší kamerou, pubertální píčoviny ala JackAss se zlejma ufonama, který vypadaj jak postavičky z Kinder vajíčka.Hroznej trapas a furt sem se smál a navíc zabili psa děvky, takže odpad.Dojem z poslední a stupidní povídky napraví jak už jsem zmínil slušná pointa hlavní dějové linie.Suma sumárum nebýt poslední povídky, dal bych 4* a zašnul nad tím progresem od jedničky, takhle můžu jen konstatovat, aby si to do třetice nenechali na konci zprznit nějakým posraným debilem, co zabije psa gumovým mimozemšťanem.60%. ()
Holy shit ! Netuším, čo ste všetci hulili, ale ak sa tak dívam na vaše komentáre a hodnotenia, musel to byť hodne dobrý matroš. Inak si totiž neviem vysvetliť, že takáto sračka zožala viac ako 60%. Neskutočne ma iritovala rozkývaná kamera a blikajúce svetlá, nehovoriac o tom, že nič nesúviselo s ničím a než som sa aspoň čiastočne zžila s jedným príbehom, už bol ten tam a šupli tam ďalší, takže to na mňa pôsobilo, len ako veľmi podpriemerná zlátanina. Nepomohol tomu ani drak s hlavou capa, ani mimozemšťania a korunu tomu nasadil záber na zakrvácaného umierajúceho psa ! Potom, že nám mládež degeneruje. Niet divu, ak jej servírujeme úchylné hovädiny tohoto druhu. Pre mňa čistokrvný ODPAD ! ()
Diabolské tempo! Skvelé poviedky, poriadna atmosféra. Výrazné zlepšenie oproti nudnej jednotke. Bavila mi "bicyklová zombíčina", bavila ma mimozemská invázia, ale rozhodne, rozhodne, rozhodne ma nadchlo fenomenálne Safe Haven - niečo také sa len tak nevidí a ak by to vzniklo ako celovečerák, šlo by o hororovú udalosť roka. ()
Pokud nemáte rádi jedničku, zkuste to s V/H/S 2, je mnohem lepší. První příběh s okem je perfektní, spousta lekaček, děsivostí a stálého překvapení, navíc na mě fungovaly všechny lekačky (nejlepší s tlustým chlápkem) i po pátém cuknutí tělem a i když jsem věděl, co přijde, opět jsem málem rozlil šálek kávy v ruce :) Příběh se zombie skvělé Gore záběry (z pohledu zombie super zážitek), další příběh je výborný, který mi připomněl námět japonského Thrilleru Jisatsu sākuru (2001) a efekty za ty prachy super. Poslední díl je výborně ozvučený, efektně promyšlený snímek, ale až moc klišé, navíc příliš třepavá kamera. Pokud by V/H/S 2 byl rozdělen na krátkometrážní snímky dal bych příběhu s okem 5*, zombie 4*, démon 4* a mimozemšťani 2*, ale jako celek hodnotím za výborné 4* za tolik nápadů, tolik klišé v dobrém světle a navíc za ty prachy si to zaslouží. V tomhle roce jsem "lepší" horor zatím neviděl a jsem milovník hororových béček, amaterismu a found-footage. I když jsem byl psychicky vyčerpaný před tímhle snímkem z POSEDLOSTI (1981), pořád to semnou hnulo. ()
"S-VHS" náleží mezi výlučné filmové antologie, které namísto nesourodého mixu nováčků a věhlasných tvůrců sázejí rovnou na jistotu. Strůjce projektu se při tom nespokojil pouze se základním stylovým požadavkem, kterým je stejně jako v předchozím "VHS" formát hororů natáčených z prvního pohledu a tematizujících záznamová média. Je evidentní, že dalším kritériem na jednotlivé tvůrce bylo, aby jejich příspěvky byly navíc zábavné a především nápaditě koncipované či přímo novátorské. Paradoxně právě s takovýmto nastavením se ještě více stupňuje vzájemná konkurence jednotlivých segmentů, neboť právě v míře nápaditosti se projeví přednosti jednotlivých tvůrců. Největším fiaskem je zastřešující vyprávění, jež má hendikep právě v tom, že by mělo ostatním ryze nesouvislým a zásadně odlišným snímkům dávat nějaký rámec. Jenže nápad, že další snímky jsou záznamy na VHSkách, které si v bytě vyšinutého studenta fascinovaného záznamy úmrtí pouštějí soukromí detektivové zkoumající jeho zmizení, nedává moc smysl. Je krajně absurdní představa, že segmenty točené na miniaturní digitální kamery a přenosné HD kamery by pak někdo nahrával na staré video formát. Kvůli rozdrobenosti vyprávění, které přerušují další segmenty, tady tvůrci ani nemohli dělat nic víc než jen dojit nepříjemnou atmosféru a sázet za sebe lekačky. První ucelený segment režírovaný vycházející režisérskou hvězdou Adamem Wingardem a Simonem Barrettem, spoluscenáristou posledních Wingardových celovečeráků, přináší absurdní variaci na thajské "Oko", která získává body navíc svěžím nadhledem a směšně doslovným uchopením konceptu "z prvního pohledu". Následuje hříčka od tvůrců Blair Witch, která konečně předává kameru z rukou hrdinů čelících různým monstrům na opačnou stranu barikády. Není to sice nic objevného, ale jako humorná gore show s jedním ozvláštňujícím nápadem je to perfektní jednohubka. Naprostým vrcholem antologie je třetí samostatný segment, na jehož tvorbě spojili síly Timo Tjahjanto, jedna polovina nadějného indonéského dua The Mo Brothers, a mistr "Zátah" Gareth Huw Evans. Jejich story začínající jako reportáž o fanatickém kultu vedeném zvrhlíkem se ukazuje jako geniální hra s diváckými očekáváními. Navíc je to v celé antologii jediný snímek, kde zpřítomněné kamery nejsou jen formální manýra či prostředek jak umocňovat lekačky, ale slouží přímo k vyprávění. Nemluvě o tom, že díky tomu, že tu místo jediné kamery je objektivů celá řada, si tvůrci rozvázali ruce a dává jim možnost lépe pracovat s tempem a napětím. Ewans tu jasně dokazuje, že i když mu dojdou nápady na akční a bojové filmy, rozhodně se tím jeho tvůrčí schopnosti nevyčerpají. Poslední část je prostě jen skvělé kamerové a mizanscénové cvičení, které sice prokazuje inscenační dovednosti Jasona Eisenera (Somrák s brokárnou), ale nenabízí nic konkrétnějšího než formálně vymazlený chaos. ()
Galerie (19)
Photo © Magnolia Pictures
Reklama