Reklama

Reklama

Obsahy(1)

James Bond, agent 007, skončil aktivní službu a užívá si zasloužený odpočinek na Jamajce. Klid však nemá dlouhého trvání – objeví se totiž jeho starý přítel Felix Leiter ze CIA a požádá ho o pomoc. Mise na záchranu uneseného vědce se ukáže být zrádnější, než se na začátku zdálo. Bond se během vyšetřování dostane na stopu nevyzpytatelného zločince, který disponuje nebezpečnou a velmi ničivou novou technologií. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (8)

Trailer 8

Recenze (1 107)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Snad první Bondovka, ve které by se titulní píseň hodila i na konec filmu. Daniel Craig se ctí dopíji drink a na baru nechává zpropitné. Bez ohledu na to, jak je vám jeho 'emocionální' Bond sympatický, dotváří nejkompaktnější Bondovský celek. Až na jeden motiv tu doslova všechno už jednou bylo. Drobné upomínky ocení všichni, kdo těch 25 filmů poctivě odseděli. I ty hudební, protože Hans Zimmer sám o sobě je bezkonkurenčně nejslabším článkem filmu. Ať je svět jaký chce, pořád v něm jsou dobří, za které má smysl hrát a špatní, proti kterým má smysl se postavit. Jak staromilsky tuhle premisu Bond dnes ztělesňuje, vybočuje zcela ze současné produkce. Salut! Protože co s tímhle kolonialistickým dinosaurem bude dál, je ve hvězdách. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Rise of Skywalker bondovskýho vesmíru. Nesmyslný, překýčovaný melodrama, ve kterým nefunguje chemie klíčových postav a ve kterým se zahazuje vše z minulosti ve prospěch generickýho finále s tragicky směšným Malekem. Jediný záběr na fotku Vesper a slovní výměna s Felixem vydají emocionálně za hodinu s capartem a uplakanou pipinou, co má školy, ale ne antikoncepci. ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu skvěle natočený akční film se špičkovými lokacemi, kamerou a triky (ale která z posledních bondovek taková není?), na druhou stranu pro mě velké zklamání. Přiznám se, že Daniela Craiga jako Bonda moc nemusím, nesedí mi do role typově (tím svým drsným a strhaným vzhledem) a ani mi moc nesedí ten směr, kterým se bondovky s ním vydaly. I přes to ale Casino Royale a především Skyfall řadím mezi to nejlepší, co v této filmové sérii vzniklo. To, jak je Není čas zemřít pojatý a kam celou dobu směřuje, se zdá být logickým vyústěním Craigových bondovek, ke kterých už James není jen věrný služebník jejího veličenstva s povolením zabíjet, který si rád povyrazí s každou krasavicí, kterou cestou potká. Je už teď také obyčejným člověkem, který začne přemýšlet, jestli takového života už nebylo dost a jestli není čas na změnu. Bohužel toho ale na mě v tomto vyvrcholení bylo tak nějak moc. I na tak dlouhou stopáž, jakou film nabízí, tam bylo strašně moc dějových linií, přesunů, akcí, prostě všeho příliš. Na druhou stranu film nabízí i několik luxusních scén (úvod v chatě a na zamrzlém jezeře, celá akce na Kubě - která by mimochodem zasloužila rozvinout a Ana de Armas měla skončit u Jamese v posteli :)). K tomu všemu přidáme ještě závěr, ze kterého i přes výše napsané nejsem ani trochu nadšená. No uvidíme, co bude dál... ()

Morien 

všechny recenze uživatele

V žádném případě tím nemám na mysli vtipkování a hlášky každé dvě minuty, ale nemají takovéhle filmy náhodou být zábava? Možná by jim pomohlo dalších osm až deset scénáristů, jednou to přece musí začít dávat smysl. Ale asi miluji Léu Seydoux celým svým srdcem, jak sešla z těch schodů, ach. Nicméně jsem si přidala titulní píseň Billie Eilish do aktuálního playlistu a to mě nakonec vedlo k zamyšlení. Za prvé, text té písničky mi nedává vůbec žádný smysl, jakkoliv se mi pro jednou líbí emocionální náboj její hudby. Za druhé, vlastně celkem oceňuji, že se tvůrci snaží Bondovy rychlovky změnit na smysluplné vztahy. Ale proč je tam tím pádem postava Any de Armas. A to, že se v minulých filmech choval jako prase, tomu taky nepomáhá. Možná je feministické, že si mu dovolili nabídnout zralou ženu ve věku Monicy Belluci, ale sex s vdovou v den pohřbu jejího manžela, kterého zabil, je přece jen pořád sex s vdovou v den pohřbu jejího manžela, kterého zabil. Za třetí mi přijde opravdu velká škoda, že nové ženské 007 nenapsali do scénáře žádný pořádný úkol kromě "být u toho". Teď každá kritika její postavy vypadá jako vyprázdněný rasismus (kterého je tedy ve světových diskuzích ale taky spousta, bože). Když neříkala expozici týkající se mise, tak její jediné téma bylo, jak strašně musí Bonda štvát, že dostala jeho krycí číslo, zatímco on jí neřekl nic, co by vůbec vyžadovalo takovou reakci. Kvůli tomu to vypadá, že jejími jedinými vlastnostmi je malichernost a nízké sebevědomí, což je snad horší, než kdyby byla jen nevýrazná a nudná. O tom, že záporák a jeho plán nefungují, se mi rozepisovat nechce, ale mám dojem, že záporák a jeho plán nefungují. Za čtvrté mě fascinuje, že Daniel Craig, který mě v průběhu minulých let (v jiných filmech) přesvědčil, že dokáže být velmi charismatický až démonický, v roli Bonda pořád vypadá stejně náměsíčný jako před patnácti lety. Když mě víc baví číst články o tom, jak jeho manželka Rachel Weisz nerada vidí, že neví, kdy přestat, a po natáčení ho pak několik let všechno bolí, než se koukat na film a výkon, který tím utrpením vznikl, tak je někde něco špatně. Navzdory tomu všemu mě konec dojal (snad to byl záměr tvůrců), pravděpodobně díky osamělé, hrdě vztyčené postavě Bonda a hlavně hudbě Hanse Zimmera, ale bože, že se tomu všichni ostatní snažili házet klacky pod nohy. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bond nikdy nebyl progresivní ve smyslu, že by utvářel trendy či přicházel s čímkoli novým, a série s Craigem v tomto ohledu nikterak nevybočuje. Nejmarkantněji se to projevuje v akčních sekvencích, kde nenajdeme nic vyloženě průkopnického či nevídaného (oproti konkurenční sérii "Mission: Impossible"). Bondovská akce přejímá a velmi dobře aplikuje aktuální trendy ustanovené jinými filmy - počínaje "Casino Royale" s jeho úvodní sekvencí navazující na dobovou módu parkourových filmů přes bourneovský formální chaos v "Quantum of Solace" až po zdejší schodišťovou jednozáběrovku ve stylu "Atomic Blonde". A stejně je to i se vším ostatním, včetně (socálně)mediálního humbuku kolem nahrazení Bonda ženou. Tvůrci franšízy si uvědomují rozporuplnou pozici Bonda v současném kulturním světě, kde se více vyzdvihuje progresivnost, emancipace a reprezentace, a proto její reflexi zapracovali do vyprávění uvnitř i kolem filmu. Určitě stojí za to vyzdvihnout posun v rámci franšízy, kde tentokrát poprvé zcela absentuje okatá objektivizace i potřeba rozporovat či alespoň komentovat, zda ženské postavy mohou být stejně schopné jako mužské (čímž se vyznačoval první emancipační díl "Zítřek nikdy neumírá", ale i craigovský "Skyfall"). Jenže ve výsledku stejně oproti všem těm progresivním prvkům v "Není čas zemřít" převažují tradiční koncepty a celý film v jádru zůstává povážlivě opatrný a zpátečnický. Jako protipól stačí připomenout, jak s ikonickými postavami či franšízami pracovaly obrazoborecké a opravdu progresivní filmy "Šílený Max: Zběsilá cesta" či "Blade Runner 2049". V porovnání s nimi tvůrci Bondovi i jeho divákům jejich fantazie a ideály nejen že neberou, ale nadále je utužují. Ačkoli film sympaticky přiznává, že tento svět už nepatří pouze mužům, stejně se celý nadále točí kolem Bonda. A tak všechny ženské postavy nakonec bez debat vyklidí prostor, aby hrdina mohl vyniknout a odejít s velkou akční i emocionální parádou. Při tom Bond zůstává hrdinou postaveným na mužských mýtech výlučnosti, předurčenosti a nenahraditelnosti. Sice kolem něj padají různé připomínky, že ikonické kódové označení už nepatří jemu. Ale buďto to sebevědomě přejde slovy, že je to "jen číslo", nebo mu stejně ostatní řeknou, že pouze on zůstává jediným, kdo si ho zaslouží. Přes všechnu široce deklarovanou, ale reálně povrchní emocionální hloubku zůstává Craigův Bond v jádru boomerskou figurou. Sice zpřítomňuje měnící se svět kolem jemu podobných vyznavačů starých pořádků, ale současně jim zhmotňuje sen, že oním světem mohou projít s grácií, hlavou vztyčenou a ještě po nich budou všichni ronit slzy. Nepřekvapivě pak loučení s jedním představitelem Bonda nápadně kopíruje loučení s první generací marveláren, která také začala s příslibem relativně svěžího náboje a skočila jako uslzené taťkovo kino. Je logické, že se každá franšíza vyvíjí se svým dobovým publikem. Přesto mě fascinuje, že Craigovy bondovky pro řadu diváků zjevně úspěšně humanizovaly figuru, která prapůvodně vznikla jako campově přemrštěná karikatura, jíž ale v jádru stále zůstala. Já mu ty "emoce" bohužel nikdy nevěřil a přišlo mi to ve své kašírované zasmušilosti spíš úsměvné. PS: Nafouknutou habaďůru kolem toho, kdo může být 007, výmluvně zesměšňuje už "Casino Royale" (1967) svým trailerem. () (méně) (více)

Galerie (175)

Zajímavosti (61)

  • Začátkem června 2019 ohrozil natáčení pětadvacátého Bonda výbuch. Zdánlivě kontrolovaná exploze lehce zranila jednoho člena štábu a poškodila natáčecí prostory v Pinewood Studios. Zprávu přinesl oficiální twitterový účet Jamese Bonda. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)
  • Producent Michael G. Wilson v rozhovoru pro The Wall Street Journal uvedl před premiérou snímku, že Fukunaga je „bezpochyby někdo, s kým se v budoucnu počítá“. Barbara Broccoli k tomu dodala: „Daleko předčil naše očekávání. Pravděpodobně natočil jednu z nejlepších bondovek vůbec... Film má epické měřítko, ale taktéž nechybí intimita... Je to klasická bondovka a současně film s podpisem Caryho Fukunagy.“ (CrypzzXD)
  • Bondův kluzák v Není čas zemřít je pomyslným potomkem žlutého vrtulníčku ze Žiješ jen dvakrát (1967) a obojživelného Lotusu Espirit S1 ze Špiona, který mě miloval (1977) – dnes retro a úsměvných, na svou dobu však vizionářsky futuristických vozítek. Prostorově ekonomický kluzák se skládacími křídly v případě potřeby vydrží i pod vodou jako aerodynamická ponorka. Aby náhodou herci omylem neodplachtili z nákladního letadla, byl kluzák vytvořen primárně zvláštními efekty. Přesto ale filmaři pro natáčení s Craigem a Lashanou Lynch sestrojili alespoň maketu kokpitu. „Fakt jsem si je přál vyhodit z pravého letadla. Tak třeba příště,“ směje se režisér, který stojí i za návrhem designu kluzáku. „Nechtěl jsem, aby vypadal příliš jako dron, ale aby působil, lehce, dynamicky, efektivně,“ vysvětluje. „Zároveň jsem si dali záležet s věrohodným znázorněním technologie, která motoru umožňuje fungovat pod vodou. Idea je taková, že pádem nabere rychlost ve vzduchu a nahromaděnou kinetickou energii pak využije v turbíně pod vodou.“ (MatyM)

Související novinky

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

19.03.2024

Hollywoodem občas kolují fámy, které nejsou nikým potvrzené, ale mluví o nich tolik lidí, že se považují takřka za pravdu. Nejinak je tomu při šíření skazek o tom, kdo by si měl zahrát příštího… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

21.01.2023

Zatímco pokračuje v práci na sequelu k jeho komiksovému Batmanovi, rozhlíží se mezitím režisér Matt Reeves (Válka o planetu opic) i po dalších zajímavých projektech. A jeden takový mu nyní právě… (více)

Blade našel nového režiséra

Blade našel nového režiséra

22.11.2022

Po pečlivém zvažování a hledání vhodných kandidátů na režii nového Bladea nakonec šéf studia Marvel Kevin Feige přece jen našel. Po odchodu Bassama Tariqa (Mogul Mauglí) a odkladu produkce tak práci… (více)

Reklama

Reklama