VOD (2)
Série(5) / Epizody(50)
Obsahy(2)
Krev je hustší než voda aneb Jak to bylo před Hitchcockem. Hitchcockův klasický horor Psycho (1960), natočený podle románu Roberta Blocha, patří do pomyslného zlatého fondu světové kinematografie a od doby svého vzniku vybízí k různým pokračováním, přepracováním i bezostyšným napodobeninám. A tak máme Psycho II (1983), Psycho III (1986), Psycho IV: Začátek (TV-1990) a také remake režiséra Guse Van Santa (1998), pyšnící se tím, že sleduje mistrův originál záběr po záběru (není to do důsledku pravda).
Seriál Batesův motel „vychází z postav Blochova románu Psycho a ze způsobu, jak byly zobrazeny v Hitchcockově stejnojmenném filmu". Jeho tvůrci Carlton Cuse, Kerry Ehrin a Anthony Cipriano zvolili v poslední době oblíbený přístup tzv. prequelu, tedy rekonstrukci předcházejících osudů hlavních protagonistů. Děj ovšem přenesli do současnosti a také změnili jeho místo. Příběh se neodehrává ve smyšleném kalifornském Fairvale, nýbrž ve fiktivním oregonském pobřežním městečku White Pine Bay. Tam přijíždějí čerstvě ovdovělá Norma Batesová (Vera Farmigaová) s šestnáctiletým synem Normanem (Freddie Highmore) a zabydlují se v motelu, který Norma koupila z manželovy pojistky a kde chtějí oba začít nový život.
Norman se seznamuje se spolužačkami Bradley (Nicola Peltzová) a Emmou (Olivia Cookeová) a Norma zase poznává především místní představitele zákona, šerifa Romera (Nestor Carbonell) a jeho zástupce Zacka (Mike Vogel). Norman působí navenek normálním dojmem, ale je z něho cítit všudypřítomné napětí a jeho vztah k matce je přinejmenším zvláštní. Do děje první řady významně zasáhnou bývalý majitel motelu a také Normanův starší sourozenec Dylan (Max Thieriot), který se k nim nastěhuje. Poklidné městečko, kde se zdánlivě nic neděje, skrývá některá nepěkná tajemství, jež fungování Batesova motelu přímo ovlivní.
(Česká televize)
Videa (6)
Recenze (269)
Pomalejší rozjezd sice zabral dva díly, ale hned v tom třetím se začne Normanova osobnost vydatně profilovat, k čemuž se přidají i víceméně nekonvenční vztahy vedlejších postav. Některé postavy, jako například Zack Shelby, jsou poměrně předvídatelné, ale díl od dílu přehledně a napínavě krystalizují a vůbec celé městečko White Pine Bay se mění v jakousi smyčku, která se fakt nebezpečně začíná utahovat. ()
Po delší době seriál, který si mě skutečně získal a bavil od samotného nadějného začátku až do ponurého a depresivního konce. Vera Farmiga hraje první ligu a její Norma (společně se svým bratrem Calebem) patří mezi nejkomplexnější tragické postavy ever. Je neuvěřitelný, co všechno Vera uhraje čistě očima. Postupně ale přebírá otěže zprvu trochu (a možná částečně záměrně) prkenný Freddie Highmore, který je s každou sérií v roli Normana lepší a lepší. První tři série se v podstatě jen na různých zápletkách městečka plného zločinců a vyšinutých magorů budují postavy, ale seriál to dělá velice šikovně, zábavně a už od začátku v naprosto strhujícím tempu, kdy jeden twist střídá druhý. Od řady čtvrté se už odřezávají vedlejší dějové linky a pomalu se rozjíždí to opravdové Psycho a tam mě seriál paradoxně bavil o nepatrný chloupek méně, ale pořád dostatečně na plné hodnocení. I když to není až tak ultimátně filmařsky vymazlené, character buildingem bych se nebál Bates Motel srovnávat třeba s Breaking Bad, neb jen u málokterého seriálu se divák takto napojí na postavy, prožívá s nimi malé či větší radosti i strasti, vidí jejich ohromující vývoj napříč celým seriálem a nakonec s nimi míří do očekávaného, byť nevyhnutelného finiše, který chtě nechtě musí nastat. O to víc, když je ten finiš v rámci žánru takhle dobře promyšlený a uspokojivě napsaný. ()
Pilot: Velká spokojenost. Výhrou jsou oba hlavní představitelé. Vera Farmiga i Freddie Highmore jsou v rolích Normana a Normy přesní. Pokud psychologie postav neustrne na banálním "Norman byl v dětství utlačován autoritářskou a přehnaně ochranářskou matkou a proto se zbláznil", nemám o seriál obavy. ()
Ve výsledku dost zbytečný seriál, který pracuje s Hitchcockovou legendou, ale přenáší jí do současnosti. Atmosféru to má slušnou a minimálně první série má nějaká jasná pravidla a děj je funkční. Bohužel v té druhé už se dost uhýbá stranou a celá myšlenka vzniku Normana Batese jde pryč. Skončeno po druhé sérii. ()
Úžasně nastartované po prvním dílu. Jsem celá natěšená, jak to bude dál !!! Nejlepší seriál dnešní doby. Nakonec to bylo pěkně a přesně řečeno v páté sérii - ,,Někdy matku vidím, i když tam ve skutečnosti není. A někdy se jí i stanu.´´ A scénáristy to bylo dovedeno téměř k naprosté dokonalosti - a to sice, když se lidé v okolí chovali k Normanovi, jako by byl skutečně Norma, a to ve chvíli, kdy my ho vidíme jako Normana. Ke konci 3. série to začínalo být čímdáltím zajímavější. ,,Budeme navždy spolu. Bude to krása"... ()
Galerie (950)
Zajímavosti (23)
- Když slečna Watsonová (Keegan Connor Tracy) v 10. epizodě 1. série říká Normanovy (Freddie Highmore), že se půjde rychle převléknout, má ramena holé. Když je však v zrcadle vidět, jak si sundává šaty, má černou podprsenku s ramínkami. (Žralok)
- V 10. minutě, když jede Norman (Freddie Highmore) s Cody (Paloma Kwiatkowski) v jejím autě, slyšíme z rádia skladbu „Lullaby“ od anglické kapely The Cure, která vyšla v roce 1989 na jejich osmém studiovém albu nazvaném „Disintegration“. (Trajektt)
- V jedné ze scén můžeme z rádia slyšet píseň „Que Sera, Sera“. Toto je jasný odkaz na zakladatele celé „Psycho série“ Alfreda Hitchcocka, jelikož tato píseň byla uvedena v jeho klasickém filmu Muž, který věděl příliš mnoho (1956). (vyfuk)
Reklama