Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (1 041)
|| Scenár: Noah Oppenheim, Grant Pierce Myers, T.S. Nowlin | Hudba: Jon Paesano | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Gotham Group, Temple Hill Entertainment | Rozpočet: 34 miliónov $ | Tržby: 340,8 milióna $ || Nečakane napínavé dobrodružstvo, ktoré bolo pre mňa pokazené jedine otvoreným koncom s potenciálom pre pokračovanie. Takto sa z toho stala neplnohodnotná jednorázovka, so síce ohranou konštrukciou príbehu, ale slušnou výpravou a nápadmi. 65% | FullHD, THX, EN DTS | ()
Fajn prekvapivý scenár. Na začiatku (podobne, ako hrdinovia) divák netuší, o čo ide. A postupne, spolu s nimi, rozpletá záhadu. Ktorú na konci nerozpletie, nakoľko máme dočinenia s filmom robeným ako počiatok plánovanej série, čiže odpovede na niektoré otázky sa síce dozvieme, ale na mnohé nie a vo finále sa objaví rad celkom nových! Posledný záber s vrtuľníkom síce diváka navnadí na dvojku, i tak sa mu ale na jazyku pravdepodobne objaví trpká pachuť. Plusom Labyrintu: Úteku je sympatický kasting, pôsobivá výprava tajomného, pravidelne sa meniaceho labyrintu, potešia tiež „príšery“ a príjemne ma zaskočilo, že to síce nie je druhý Boh múch, ale i tak je to nečakane temné, drsné a zomrie veľa postáv, vrátane takých, do ktorých by ste to nepovedali. Faktom však je, že zhruba od momentu, kedy zostal labyrint otvorený aj cez noc a všeličo z neho vyliezlo, išiel film nadol (isté veci majú dovtedy nepredstaviteľnú silu a rýchlosť a potom sa pred nimi stačí ukryť v kukuričnom poli, trocha si čupnúť a mať zapálenú fakľu?). A je lepšie nad tým (všetkým, ehm) nepremýšľať, pretože sa zaseknete už pri tom, ako niekto, kto si NIČ nepamätá (okrem svojho mena), vie čo i len/už len to, že ľudia sa delia na mužov a ženy. ()
Začalo to celkom sľubne, ale od istého momentu som nemyslel na nič iné len na to, aký magor by takýto neuveriteľne obrovský a finančne náročný kolos staval a prečo. Vôbec to nedávalo zmysel a záver s otvoreným a debilným koncom to celé ešte umocnil. Neviem čo to prišlo teraz do módy, natočiť film, ktorý vám nedá vôbec nič, aby sme potom čakali 1-2 alebo 3 roky na nejaké pokračovanie, ktoré vám pravdepodobne tiež nedá nič. Zatiaľ bezvýznamných 40% a nie som si istý či mám záujrm vidieť pokračovanie. ()
Vážně nesnáším, když kamera trpí Parkinsonem. Po několika (zdánlivě nekonečných) vteřinách chaotického třasu, zběsilých střihů a snahy vnímat, čí ruka se mi to právě mihla před xichtem, který z aktérů to právě schytal a tak podobně, zkrátka rezignuji a nějakou dobu trvá, než se do děje znovu ponořím. K FILMU: Čekala jsem víc. Předlohu jsem nečetla, ale upřímně doufám, že se z toho nakonec vyklube ještě něco jiného, protože zápletka virus-mozek-testování mě opravdu, ale opravdu neuspokojila. Pominu-li nakousnutou zápletku, zbytek příběhu není špatný, jen škoda, že se jedná o updateovanou "Kostku" (motiv přeskupujícího se bludiště, "no way out", specifická skupina lidí, kteří netuší, kde jsou, proč tam jsou, ani jak se tam dostali a tak podobně). V porovnání s "Hunger Games" či "Divergencí", kteří mě, jakožto další několikadílné teenage sci-fi based on a book by *někdo*, skutečně překvapily a zaujaly, je "The Maze Runner", i přes všechna svá pozitiva (scény uvnitř bludiště, někteří herci...), neskutečně slabý a předimenzovaný. Návštěvu druhého dílu v kině si ještě rozmyslím. ()
MikeCool mě vytáhl po čase opět do kina a já jsem až den předem zjistil, o čem Labyrint: Útěk vlastně je. Nějak mi z mého hledáčku filmů co chci vidět unikl, prostě tenhle film nebyl nikde moc vidět. Jen co jsem uviděl trailer, tak jsem nezaváhal a rozhodl jsem se jít na něj do kina. Další z řad filmů o přežití v nelítostném světě, který rozvíří z počátku zájem o to, co strašného se skrývá za zdmi labyrintu. Líbilo se mi to, jen ten závěr byl poněkud zmatený a otevřený, takže se příští rok musím podívat na dvojku. :-) ()
Reklama