Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (563)
Tenhle film měl bejt ostrej, temnej a osudovej. Jenže ho bohužel do spárů dostal střihač, kterej veškeré scény, kde mohl, střihal před tím, než stihly nějak dramaticky vyvrcholil, nejvíc tím mimochodem trpí postava Garyho Oldmana, což je mi fakt docela líto, ale rozhodně to není jen on. Navíc i když je první, dejme tomu dvě třetiny filmu vše dobré a napínavé, poslední část rozhodně není natolik úderná, jak by bylo záhodno, což je dáno jak oním střihačem, co pravděpodobně požil v kladenském depu nalezené zbytky po likérce drak, jednak dějem, který se stává postupně více blbózní a přivádí na scénu víc a víc logických děr o velikosti Frýdku-Místku. Herci hrají dobře a film zdobí, přestože v některých momentech u některých postav zní angličtina s hraným ruským přízvukem poněkud přiblble a nechtěně humorně. Mohl to bejt hodně dobrej film s výborným vizuálem, jenže je díky chybám jen průměrný a to je škoda. ()
Prečo tento film? Lebo tam hrá Tom Hardy. Je to ozaj môj obľúbenec a nepotrebuje mi už dokazovať svoje kvality, jednoducho siahnem po každom filme v ktorom hrá. Ja som ten film vnímal v prvom rade ako detektívny thriller, pretože sa hlavné postavy snažia dopátrať k úchylnému vrahovi. Všetko ostatné ako voľba vtedajšej vlády a spôsob života pôsobili druhorado, ale zároveň dej dobre dopĺňali. Koniec mi prišiel trocha vypustený, dosť ľahko bol popravený vrah bezmocných detí a navyše sa neobjasnilo na čo mu boli tie orgány, ktoré im amputoval. V konečnom dôsledku film hodnotím na 80%. ()
Čirá schizofrenie na place a plátně, která pokud by neměla ďábelské bolševiky, atakovala by Angelínky Neposraného o nejambicióznější hollywoodské hovno vysrané na diváky za poslední kalendářní rok. Tomáš je klasicky čestný a Noomi klasicky hnusná, komouši jsou zlí, Gary už je Starýmuž i na herecké štěky, všude je parodie na politickou paranoiu a celý to nedává sebemenší smysl. Logika a dějová linie jsou znásilňovány do análu v mnohem větším měřítku než ty zavražděné děti, kdy největší padouch není pedofilní nekrofil a masový vrah, ale jakýsi bolševický kretén, který sebere Tomášovi místo, chce mu šukat manželku, umí se teleportovat na všechna důležitá místa a bez následků střílí kolegy z práce přímo ve své kanceláři za bílého (pracovního) dne. Autor předlohy, který se „inspiroval“ totálními režimy měl buďto nulový vliv na scénář, nebo měl v hlavě nasráno. Nejvíc má ale v hlavně nasráno scénárista a režisér tohoto braku, kde nedává smysl absolutně nic od doby, co Otužilý vytáhne nedobrovolně paty z Moskvy, aby vyřešil nejzapeklitější případ celé své kariéry, logiku vztahu s vlastní manželkou. To se mu bohužel nepodaří, ale skončí to všechno dobře, Tomáš se vrátí do práce, kde sice bude nadále notovat zkurvenému režimu, zatýkat imperialistické živly a držet hubu, ale to už se od každého kladného hrdiny v dnešní době přece očekává. 40% ()
Poměrně špatný film. Stalinismus byl možná ještě horší totalitou než německý nacismus, tenhle kontext ovšem američtí tvůrci pojali tak plakátově, že jako divák nemohu věřit jedinému detailu a bohužel ani celku. Navíc nefunguje ani rovina žánrová, coby kriminálka je to naprostý nonsens. Jestli se chcete dozvědět něco o ovládání společnosti strachem v sovětském obludáriu, podívejte se raději na Kachyňovo Ucho nebo na Rogožkinova Čekistu... ()
Zajímavý film. Solidní cásting, hezká dobová atmosféra i look a jedna vynikající krvavá scéna ve vlaku, to bych zde vyzdvihl. Co se týká tempa je to spíše pomalejší film,akce zde příliš není, sériový vrah Čikatilo je zde pouze vedlejší prvek, což je škoda, ale za zhlédnutí to snad i stojí, do sebe to leccos má. 65% ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Herci Nikolaj Lie Kaas a Fares Fares se spolu sešli nejen zde, ale i v rámci úspěšných severských snímků o speciálním kriminálním Oddělení Q, kde ztvárňují nerozlučnou dvojici - Žena v kleci (2013), Zabijáci (2014) a Vzkaz v láhvi (2016). (Michalechal)
- Scéna napadení ve vlaku se točila několik dní ve studiu. Stavbaři pro tyto účely připravili speciální vagón s odkrytou střechou a automatizovaným mechanickým natřásáním simulující kodrcání reálného vagónu a kolem něj z obou stran instalovali řadu světel, jež se postupně rozsvěcovala a tím uvnitř vozu vytvářela dojem stínů okolní krajiny. Celý souboj si odpracovali kaskadéři/dvojníci hlavní dvojice se štábem B, zatímco Tom Hardy (Leo Demidov) a Noomi Rapace (Raisa Demidov) točili na jiném místě jiné scény. Pak se vrátili a odehráli si jen začátek scény a konec s odchodem. (kriplozoik)
Reklama