Režie:
Threes AnnaScénář:
Threes AnnaKamera:
David WilliamsonHudba:
Jerome ReuterObsahy(1)
Rosa přijíždí do Tokya, aby se naučila umění porcování ryb od slavného Mistra Kona, nejlepšího japonského rybího šéfkuchaře. Jenže komunikace není úplně snadná, a tak se Rosa za hromadou lesknoucích se ryb cítí stále víc osamělá. Bez peněz a zoufalá Rosa začne pracovat v nočním klubu jako společnice japonských byznysmanů. Jedné noci ji jeden z klientů napadne a Rosa skončí v rybníčku s rybami před restaurací, porozumí jim a Mistr Kon ji konečně přijme pod svá křídla. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (9)
Na film jsem se hodně těšila, ale přišlo trochu zklamání. Naivní Rosa si asi měla o Japonsku něco přečíst , než se tam vydala. Taky tam byla dobrovolně, ale z filmu bylo patrné, jak trpí. Tempo filmu je nudné, nic zvláštního se nepřihodí. Trochu mi to připomínalo Ztraceno v překladu. Japončíci maj holt pevnou kulturu a z cizinců se nepodělaj. Pointa je v tom, že trpělivost růže přináší. Doják s kytkou byl trochu přepálenej. Kdyby jí tak nezalejvala, tak by neuhnila. A to s tim bezďákem v krabici mělo bejt jako co? Souznění ztracených duší ve velkoměstě?!? Jedno voko nezůstane suchý...Hezká hudba. ()
Líbila se mi hodně poetika, se kterou film vyprávěl necelých 90 minut svůj příběh. Ve své podstatě se toho ve filmu moc neřeklo, protože v Japonsku nikdo neuměl Anglicky a hlavní představitelka měla co dělat, aby si zvykla na japonskou náturu. Nicméně v rámci porovnání dvou naprosto odlišných kultur je tohle film, který rozhodně stojí za to vidět. ()
Oficiální text distributora poví celý děj filmu. Ovšem, film je zajímaví. Jednoduchý děj, který se točí kolem Rosy, která má co dělat aby to v Tokiu zvládla, má svou hloubku. Film se vlastně točí kolem Rosy a její neplacené práce s rybami a její noční brigády coby usměvavé společnice, která si musí dávat pozor na dno sklenice. Ve filmu se moc nemluví, a když už se tam mluví je to japonsky. Celý film stojí na herečce - co jiného by táhlo film ve scénách, které zachycují Rositu jezdit nočním metrem tam a zpět? Zajímaví snímek. ()
Okej, už jsem si to rozmyslela, nechtěla bych pracovat v Japonsku. Tenhle film je nejzajímavější dokonale zpracovanou atmosférou, izolaci hlavní hrdinky jsem skoro pociťovala jako svou vlastní. To město skutečně bylo tiché a to i přesto, že v něm pobíhají po ulicích miliony lidí - když vás dělí jazyková a kulturní bariéra, umocněná ještě odlišnosti vzhledu, přijdete si úplně sami. Nepříjemný pocit... Ale dokonalá atmosféra v tomto ohledu nestačila, čekala jsem od toho mnohem víc. Trochu jsem oekávala, že Rosa nakonec zapadne do kolektivu, najde si přátele, naučí se jazyk a nebude tak osamělá. K tomu celou dobu tak nějak film směřuje, ale velmi nepříjemně to celé utne. Film mi přišel jak kdyby z něj amputovali nějakou velmi podstatnou část, kterou si tak bohužel musíme jenom domýšlet. U některých filmů to funguje, ale tady mě to docela mrzelo. ()
Asi najväčším nedostatkom tohto snímku je možno „nelogický“ strih scén a réžia. Keby na to dali väčší pozor, tak potom celkový efekt by mohol byť lepší a možno aj údernejší. Pretože samotný príbeh bol slušný a L. Roothooft bola skvelá. Myslím si, že v blízkej budúcnosti ešte budeme o nej počuť. Osobné hodnotenie: 68% (**) ()
Galerie (7)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama