Obsahy(1)
Příběh založený na románu Jane Austenové o tom, jak nepříjemné následky může mít přílišná povolnost mysli. Anna Elliotová (Amanda Root) se ve svých sedmadvaceti letech už vzdala naděje na manželství. Nabídku k sňatku kapitána Wentwortha (Ciarán Hinds), jediného muže, kterého kdy milovala, odmítla na nátlak své snobské rodiny, aby toho pak trpce roky litovala. Znovu se s ním setkává na návštěvě u rodiny své provdané sestry. Wentworth si za tu dobu vybudoval kariéru v námořnictvu a teď je rozhodnutý najít si manželku. Setkání s Annou ho vyvede z rovnováhy, ale jeho hněv na ni kvůli jejímu odmítnutí v něm stále přetrvává. Anna poznává, že jí Wentworth stále není lhostejný, zejména když se začne dvořit jiné ženě a o ni zdánlivě nejeví zájem. Když si ale Wentworth uvědomuje, že Annu ze svého srdce nedokáže vystrnadit, zdá se, že je pozdě. O Annu se uchází její pohledný a zámožný bratranec pan Elliot, který má to, co Wentworthovi chybí – podporu Anniny rodiny… (maku1304)
(více)Recenze (31)
Unylé; a to i ve srovnání s jinými adaptacemi knih Jane Austen. Hlavní hrdinka nahodí v první scéně mučednický výraz a nezbaví se ho do konce filmu, hlavní hrdina postrádá nějaké osobní kouzlo a charisma typické pro Firthova pana Darcyho. Jediné, co stojí za zmínku, jsou opravdově působící kostýmy a interiéry. Jinak je to nuda a šeď plná nesympatických postav. ()
Ač Anička celý film kouká jako sovička, tak nevadí, já na tahle témata a intriky slyším a rád na to jak koukám, tak to čtu. Austenku jsem tedy nikdy nečetl a číst (asi) nebudu. Persuasion má dobrý příběh, průměrné herce (Hinds tedy charisma má, u žen je to bohužel horší), krásnou Anglii, skvělé kostýmy, vydařenou výpravu. A sestry Dalrymple byly rozkošné zrůdičky. Pod čtyři jít prostě nemůžu :o) ()
Šerednosť hercov sa tu snúbi akurát tak so sychravým počasím, avšak romantický pocit zabíja už milimetrová čiarka, ktorú má Amanda Root namiesto pier. Ja viem, že to má byť nenápadná a zhumpľovaná ťuťka, ktorá pomaly kvitne, len to kvitnutie neprišlo. Inak kostýmovo, prostredím a aj hereckým vystupovaním nie je čo vytknúť. ()
Předloze docela věrné, kostýmově taky vydařené, ale co zde působí jako pěst na oko, je herecké obsazení. Zmiňují to už ostatní, takže se v tom nebudu babrat, ale jediný kloudný ksichtík, který ostatní převyšuje s přehledem, je Ciarán Hinds. Nechápu, když to odpovídá dialogově a člověk si dokáže i bez knihy vytvořit svůj dojem o příběhu, proč se tvůrci nezačetli i do popisu postav. 3,5* za návrat do doby minulé. ()
Ve dvou dnech jsem měl silně přeaustenováno, přesto jsem se rozhodl pro slabší čtyři kousky. Oproti Emmě a Emmě. nešlo o komedii a atmosféra tomu svou tísnivostí odpovídala. I přes různé mouchy mě film po celou dobu víceméně bavil, ale jedna věc mě fakt zarazila, a být obyvatelem viktoriánské Anglie, hodil bych si i shnilým ovocem. Stejně jako uživatele togaf mě nenechalo chladným to okusování obličejů na ulici, už už jsem čekal dav s vidlemi a pochodněmi. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (20)
- Keďže štýl Austenovej vyjadruje vnútorné myšlienky Anny, scenárista Nick Dear sa cítil nútený vyjadriť emócie postavy pomocou menšieho množstva dialógov a podľa toho bol scenár aj vytvorený. (Arsenal83)
- Pôvodne mala film produkovať len BBC, no vďaka vstupu americkej a francúzskej spoločnosti sa navýšil rozpočet natoľko, že film sa mohol natáčať práve na miestach uvedených v románe, vrátane Lyme Regis a Bath. (Arsenal83)
- Režisér Roger Michell sa chcel vyhnúť "vyleštenému" štýlu a nechcel 19. storočie stvárniť umelo. Preto žiadal od hercov, aby nosili čo najmenej make-upu a nepôsobili príliš hygienicky. (Arsenal83)
Reklama