Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alex (David Carranza) je gangstrom pracujúcim pre drogový kartel, z ktorého hľadá cestu von. Jedného dňa, sledujúc televíziu vo svojom rozľahlom, avšak biednom apartmáne, zistí, že z nej naňho uprene hľadí tvár mladej ženy. Táto žena sa volá Samantha (Tiffany Mualem); je zdravotnou záchranárkou, ktorá chce spasiť svet, utekajúc pred svojou temnou minulosťou. Obaja sa zrazu stanú hrdinami televíznej šou, o ktorej nemali najmenšie tušenie. Alebo sú takí osamelí a úbohí, že si to všetko iba vysnívali? Čo sa to v skutočnosti s nimi deje? Bud' sú blázni, alebo udalosti presahujú medze ich chápania. Avšak aká je skutočná realita a kto vlastne riadi túto šou? (sochoking)

(více)

Recenze (117)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to vydarená mierne fantasy ladená mysteriózna dráma od Jamina Winansa. Má dosť dobrý príbeh o dvoch úplne odlišných ľuďoch, pomerne neškodnom gangsterovi, ktorý si zarába krádežami a záchranárke, ktorí si žijú svoje obyčajné životy, až kým si uvedomia svoje zvláštne prepojenie a zisťujú, že nič nie je také, ako si pôvodne mysleli. So spracovaním som veľmi spokojný, síce spočiatku sa to na prvý pohľad tvári pomerne obyčajne, predstavia sa dve postavy a ich línie, pričom z nich si ma najprv získala len záchranárka, ale aj tak cítiť, že z toho bude niečo výnimočné a presne to sa aj stane. Po tej rozbehovej štvrťhodine sa nájde pár perfektných a originálnych nápadov, na niečo podobné si teda nespomínam a toto si ma rozhodne získalo, pôsobí to zaujímavo a bol som veľmi zvedavý, čo z toho bude. Len ma mrzí, že potom to dlhší čas graduje pomerne pomaly, pričom táto fáza je už aj celkom predvídateľná, čo je vlastne aj jediný zápor filmu, ale aj tak si to drží vysokú úroveň a pozerá sa na to skutočne dobre. Ale v poslednej polhodine to neskutočne vygraduje, toto mi už bralo dych, ako som bol z toho nadšený, jedna perfektná sekvencia strieda druhú, toto už nemohlo dopadnúť lepšie. Vyhovuje mi to aj žánrovo, fantasy je našťastie len také jemné a v úplnom základe, aby to nekazilo atmosféru filmu, skôr je to mysteriózne, napínavé, celkom aj temné, hlavne v tej neskoršej fáze a nájde sa aj nejaká tá akcia, ktorá je pre potreby filmu zvládnutá úplne ideálne. Herecké obsadenie je bez problémov, väčší priestor tu majú len dve postavy, gangster ma spočiatku moc nebavil, ale časom je už ideálny a záchranárka je výborná, tá ma bavila po celý čas. Réžia a technická stránka sú skvelé, Jamin Winans mi už predtým dokázal, že má mimoriadny talent, nepotrebuje žiadny vysoký rozpočet, aby točil výnimočné filmy a tentoraz chválim prakticky úplne všetko, kvalitná vizuálna stránka, originálne nápady, skvelá atmosféra, netradičné prevedenie, tu mu nemám čo vytknúť. A sadla mi aj hudba, ktorá sa ale od režisérovho predchádzajúceho filmového počinu moc nezmenila. Takže skutočne jedine škoda toho pomalšieho gradovania hlavnej fázy, inak by som dal aj plný počet, ktorý by si minimálne finále určite zaslúžilo. Ale aj keď to už nie je taký klenot, ako bol Ink, stále sa jedná o jeden z najzaujímavejších a najoriginálnejších filmov za veľmi dlhú dobu a rád si ho ešte pozriem. 80% ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Strhující filmařina, brilantní a průlomová ve více směrech, než kolik jste jich před sledováním znali. *** Chápu motivace srovnávat tenhle počin s Inception, v mnoha vedlejších ohledech je to funkční příměr a naprosto namístě, ale setrvat u toho přirovnání by v konečném důsledku znamenalo osudově se minout s myšlenkovou pointou obou těch snímků a promeškat aktivační moment, hybnou energii, nakopnutí za horizont, které Inception skutečně má (jakožto film o lucidní, vyšší, excitované hladině vědomí a dialogické, kooperační povaze za tuto hranici vyspělého, pokročeného života jedinců) - a které The Frame jen opisuje a předstírá (jakožto film o cestě jednotlivce teprve k té bazální hladině vědomí o sobě, předkooperační). Tohle předstírání je ostatně jediná (a dost možná jen chytře předstíraná) slabina tohoto filmu, totiž "slabina" stejné povahy jako průhledná sklenice, které chybí dno - můžete si myslet, že umíráte žízní, a při pohledu na tu sklenici doufat, že je plná čiré vody - pokusíte se napít, zachránit si život tradovaným způsobem, a zjistíte zprvu jen tolik, že se z ní nenapijete - nebo se díky tomu můžete naučit o jevení věcí něco tak hluboce podstatného, že zpětně pochopíte, že sklenice naplněná byla - jenže ne čirou tekutinou pro tělo, ale živou vodou pro vaše vědomí. A žízeň přestane existovat jako hrozba, přestane se tak jevit. *** Mnohem přiléhavěji by se proto The Frame dal přirovnat k Nekonečnému příběhu, kde Alex je Bastien, ďábel je šelma-nicota a jeho Anděl-záchranářka Sam (=Sam-aritánka) je dívenka ze Slonovinové věže, která mu našeptává, co je potřeba udělat - odhodit zábrany, strach, ošklivost, projikované druhými lidmi, odhodit projikované scénáře, a vytvořit celý svět z-novu, jedinečný, obsáhnout ho celý svým vlastním vědomím, přijmout beze zbytku, svýma očima a zápalem ho vyrvat nicotě a pokračovat ho sám... k tomu ovšem patří i odhození poslední zábrany, pochopení, že záchranná síť, spásný hlas, nikdy neexistovaly mimo vlastní mysl, že i Anděl-Královna-záchranářka Sam-našeptávací hlas je jenom vnitřní projekcí na cestě k osvobození svého vědomí... a to je moment, v němž The Frame předstírá, hraje falešnou kartou, jako ďábel nás ještě pokouší - té poslední smířlivé scéně, záběru doteku mezi Alexem a jeho andělskou záchranářkou, se nesmí uvěřit, jinak se zase necháte ukolébat do nevědomí a přesunete odpovědnost mimo svoje ohnisko. Na externí Anděly, kteří vás přijdou probudit a zachránit. Ne. On je tam na konci - na počátku svého světa - sám, ona byla jen jeho vnitřním hlasem, nejpřitažlivější součástí romantického příběhu, který si na sebe vymyslel, aby se odvážil se probudit - ona byla pomyslným límcem, za který sám sebe vytáhl z Močálu zapomnění. Ona neexistuje. Jakmile tuhle lest prohlédnete, odvážíte se ji připustit, jste zralí na Inception, zvládnutí The Frame je úvodním testem, abyste se nominovali mezi tamní architekty-projektanty, a vstupenkou ke kooperační rovině, na úplně jiné hřiště a k úplně jiné hře o něco úplně jiného. Geniální - zajímalo by mě, jestli sám tvůrce Jamin Winans zkouškou svého posledního záběru prošel, jestli prošel frejmem, rámem (bránou mezi Sfingami, kde musíte správně zodpovědět otázku, probodnout papír a potom ještě beze strachu projít skrz), nebo ho finální boj se svojí chimérou, znázorněnou v závěru, teprve čeká - narafičil si to na sebe opravdu důkladně. *** Bonusová poznámka: Nejde to nedělat - nejde při sledování The Frame nemyslet na jiný film na stejné téma, který byl ale natočený tak rafinovaně, že na to tehdy skoro nikdo nepřišel, a tak zůstal tristně podhodnocený jako obyčejná mexická romance, aniž by divákům došlo, že se jedná o manipulaci filmu scénářem, který píše hlavní postava, manipulující se svým vědomím: neptejte se mě, ptejte se prachu: Ask the Dust! Můj dárek pro vás. () (méně) (více)

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Pan režisér má asi nějaký problém s inkoustem, možná psychickou poruchu, ne? Už je to tu zase, jenže tentokrát ve zmatenější podobě. SPOILERY. Ok, naše životy někdy vypadají jako psané bláznivým scenáristou a člověk se musí zamyslet, zda je Bůh bláznivý scenárista, a zda z toho „rámu“ (zde filmové kantny, v reálu života) jde nějak vypadnout, udělat věci jinak. Potud nemám s filmem problém. Jenže základní premisa je, že jsou DVA seriály. Tudíž, když ONA najde scénář JEHO života, zákonitě by ON musel najít scénář JEJÍHO života, ne opět svůj. Celá logika pak skutečně nedává smysl. Ona si zpívá písničku, on zahraje na housličky - proč to propojení nefungovalo dřív? A pak zde máme psychiatra / mafiána, a opět není vysvětleno, jak může být ve dvou realitách a jaké jsou jeho možnosti, když nemůže vstoupit do budovy. Na druhou stranu ďábel je zde jen v jedné realitě. Zkrátka - mám pocit, že zde byl na začátku zajímavý nápad. Pak se v něm autor ztratil, protože si neujasnil, co chce přesně říct. Ale doufal, že celý ten spatlanec dosáhne kultovnosti Donnie Darka, kde rovněž hrála roli nedořečenost a neujasněnost, ale tam to kupodivu zafungovalo (v režisérské verzi pak už bylo znát, že pan režisér měl jen štěstí, ani nevěděl jaké). Jenže to se zde nekoná. Je sice hezké, že nakonec se i fyzicky mohli dotknout (říkal jsem, že budou spoilery), což jsme asi tak všichni čekali, ale celek smysl nedává a nic dalšího vysvětleného není. K tomu oba dva ty příběhy jsou skutečně jak z nějaké latinsko-americké telenovely: mafián a záchranářka. Oba s traumaty z dětství! Oba prožívají těžkou krizi, kdy jednomu umírá někdo blízký, druhý má problém s nevlastní matkou či kdo to byl. Chybělo už jen nemocné štěnátko. Atmosféru to má příjemně záhadnou, ale pomalé je to skutečně neskutečně. Promluvy směrem k divákovi, co on hrdinovi udělal, už jsou jen čiré zoufalství, jak zahrnout účast i diváka do děje, jenže divák jaksi neměl celou dobu možnost a nikdy mít nebude, film ovlivnit. Pusťte si raději Truman Show, v podstatě to samé, ale napínavější. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Originální a veskrze hravý mindfuck, pro který je ovšem potřeba mít špetku trpělivosti. Film se totiž ze začátku tváří jako nezkušená žačka katolické školy s ksichtem Freddyho Kruegera po automobilové nehodě, kteréžto nerozhodně odkapávají první menstruační krůpěje na učebnici prvouky a pro kterou je pojem sex něco jako ebola, postupně se však mění v průměrnou hospodyňku středního věku, která šuká v podprsence a má kokršpaněla jménem Adolf, aby se z ní ke konci stala luxusní drahá štětka s konturami Lamborghini Veyron, která vás dokáže udělat pohledem za plus minus 12 sekund a to včetně času, kdy jste volali mámě, že dnes na večeři nepřijdete. Kdyby můj život byl televizní seriál, zřejmě by se jednalo o gastronomické drama z prostředí levných fast foodů a upoutávky na něj by vypadaly asi nějak takhle - Zrodil se jako nevinný chlapec v podprůměrné rodině. Byl osamělý. Byl smutný. Byl zrazený. A měl hlad! Nedělní bůček jeho babičky jej uvedl na nebezpečnou misi sójového oleje, ze které není cesty zpět! Rozehrál špinavou hru na kočku a myš s obsluhou McDonaldu, aby získal slevu na svoji objednávku. Dokáže Ištván překročit svůj vlastní stín, uplatnit falešnou stravenku a sníst celé Happy Meal menu na posezení? Sledujte dramatický příběh mladého tlustoprda každý den ve 20:00 před výlohou mekáče! V neděli a o svátcích vysíláme z KFC. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý koncept s ešte zaujímavejším prevedením. Fakt som bol zvedavý ako sa toto podarí toto nejakým logickým alebo rozumným spôsobom zakončiť. No od jedného momentu (objavenie tej scenárstickej mašiny) sa mi celý film akosi znechutil a to všetko čo sa dialo potom už bolo na mňa až príliš veľká absurdita bez väčšieho zmyslu. A tak sa z filmu, ktorý mal u mňa 5-hviezdičkový nábeh stala fraška, nad ktorou len neveriacky krútim hlavou. Obzvlášť nad tým záverečným prepojením dvoch paralel za všetkých tých absurdných situácií. A tak... 2*. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama