Případy 1. oddělení - Série 1 (2014) (série)
Režie:
Dan WlodarczykKamera:
Richard ŘeřichaHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Bolek Polívka, Ondřej Vetchý, Filip Blažek, Petr Stach, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Igor Bareš, Zuzana Zlatohlávková, Petra Hřebíčková, Sabina Remundová, Roman Štabrňák, Jarek Hylebrant (více)Obsahy(1)
Případ muže, který v centru Prahy zastřelil pracovníka známé televizní stanice, patřil v posledních letech k mediálně nejznámějším. Epizoda Případů 1. oddělení ukazuje, jak postupovali kriminalisté v pátrání po muži, který se díky vojenskému výcviku uměl výborně skrývat. Jen díky policejní lsti se podařilo zadržet pachatele, jehož soud nakonec poslal do vězení na 25 let. (Česká televize)
(více)Recenze (29)
"S rodičema mluvit nešlo, potom co se po nich prošla zásahovka." Tak tady máme mediálně sledovaný případ, což znamená, že i velitel zvedne zadek ze své židle a jde se ukázat při zatýkání. Tak je to samozřejmě správné. A kdo může za to, když to nevyjde? Samozřejmě podřízení. To mě na tomto případu bavilo nejvíc. A samozřejmě odkaz na Cimrmanovu propracovanou kriminalistickou metodu - podívat se do třídních knih. Jinak to žádný vyšetřovací zázrak nebyl, protože jeden občan dodal fotku pachatele, druhý ho poznal a pak už zbývalo pouze přesvědčit kumpána o tom, aby ho prásknul. To je rozhodně snadnější než "nenápadně" rozestavět služební Fabie v obci, která má 420 obyvatel. ()
Smrt novináře Dopadení jednoho zkrachovalce pomocí udání druhého zkrachovalce aneb jak docílit, aby kamarád napráskal kamaráda. Smutné. ()
Spíše podprůměrná epizoda, ve které eskaluje nenávist vůči vedoucímu oddělení a v podstatě je to hlavní náplní tohoto dílu. Znovu tady až tak nejde o tu kriminální zápletku. Případ není extra zajímavý a úplně zde schází pořádná motivace. Navíc velmi brzy vyjde pravda na povrch a potom už je to jen o přesvědčení toho správného zoufalce, aby napráskal svého bývalého kamaráda. [65 %] ()
Smrt Velíška si pamatuju – je smutné že až tato událost dokázala u některých novinářů a reportérů probudit „svědomí“ a začali spolupracovat. Ne všichni jsou ale stejní, nerad bych je házel do jednoho pytle. Taky se divím, že jeho vrah nedostal doživotí – jenže zas tu byla ta nesmyslná polehčující okolnost – pod vlivem alkoholu se z něj stává psychopat…Smutný příběh, ponurá atmosféra a slizký Miroslav Hanuš (jeho postava) si zas „honil triko“… ()
No do pr.... Fuj, to jsem se lek!!! Po tomhle zážitku budu všechny pejskařky obcházet sakra velkým obloukem. Na to, že jde o seriál z prostředí vyšetřovatelů vražd, je průběh každé epizody spíše poklidný a ve třinácté epizodě mě tvůrci šoknou tak, že se málem chytám stropu. Případ byl na mě až příliš profláklý, takže mě zaujala hlavně náhle se objevivší novinářská empatie, která funguje evidentně podle hesla: Z cizího krev neteče. No, a pak tady byl samozřejmě charismatický a čestný podplukovník Korejs, který zcela fantasticky neřídil obklíčení a následnou okupaci obce Klíčany. Právě tady mi došlo, proč pan podplukovník tak rád spolupracuje s ÚOOZ. On je holt stavěný pro velké operace, a běžné vyšetřování ho příliš omezuje v rozletu. Miroslav Hanuš si dává Korejse dokonale, vůbec bych se nedivil, kdyby si před ním lidé na ulici odplivovali. / Poučení: V některých případech leze odvaha dost do peněz. ()
Stačilo pár vteřin a věděla jsem, že je to případ Velíšek. Bohužel se mi vždy v tomto případě stane, že mě takovýto díl přestává zajímat. Ty brďo, pěkně jsem se lekla té pejskařky, jak najednou začala řvát. A ,,kachna je v troubě.´´ ()
Nejdrsnější je prostě realita vedení, v tomhle případě Korejse. ()
......štandartná časť - ()
"Proč?" "Já nevím!" Mrazivý, mediálně hodně známý případ. Novinářské hyeny tentokrát dost silně zainteresovány. Vyšetřování bylo v podstatě jednoduché. Způsob dopadení ale dost sofistikovaný. Otce od rodiny při sledování případu nejspíše mrazí...Ještě, že případ odlehčila virgule a oko jedna. ()
velitel zvedne zadek ze své židle a jde se ukázat při zatýkání. A když to nevyjde? Samozřejmě podřízení. "že se navysere !!!! ()
Kozák to kanálu nandal... ()
Nejdrsnější na tomto případu je jeho realita, kdy táta malého dítěte zcela zbytečně umře rukou alkoholem posilněného mladšího muže. Nutno uznat, že pachatele herec zahrát výtečně, především scény z výslechu, kdy vrah ví, že to posral, ale vlastně neví proč, protože nevěděl, co díky alkoholu dělá, jsou hodně napjaté. Rozhodně podařený díl, který opět ukázal práci kriminalistů a taky pracovníky bulváru, kteří až pod tlakem situace mrtvého kolegy si uvědomí, jak lezou lidem do soukromí a jak je to nepříjemné. ()
Jak píše Tryskomyš, taky jsem se lekla té pejskařky! Sice mě to asi půl vteřiny předtím napadlo, ale mozek to asi nestačil sdělit nervové soustavě, takže jsem sebou pěkně cukla :) a to nejsem lekací typ. ()
Řekl bych, že vražda Michala Velíška je určitě jednou z těch nejznámějších, které se na území ČR udály. Pochopitelně to bylo i díky značné medializaci, kdy se přesně jako v seriálu úplně obrátila karta, a novináři najednou přestali být těmi hyenami, a ráčili se pomáhat policii v jejich práci. Samotnej díl je pak klasická hra na kočku s myší, kdy od začátku známe pachatele, a hledá se způsob, jak ho dopadnout. Korejs si konečně pořádně přihřeje polívčičku na tiskovkách, a klasicky si přisvojí všechny úspěchy (Kachnička už se peče). "Tak ta druhá bába ho taky poznala - Naschledanou" ()
Mediálne veľavýznamná vražda, takže aj tie manévre stoja za to. Len ich výsledok za to nestojí a tak nastupuje mravčia policajná práca a nasadenie celej verejnosti a televízie. Len aby tej televízie nebolo priveľa. –––– Váš volací znak je Oko dvě. – A kdo je Oko jedna? – No hádej... –––– Podle vaší virgule by se měl pachatel nacházet na pobřeží. Středozemního moře. ()
Celkem živý případ inspirovaný vraždou pana Velíška. ˇKdyž si člověk něco přečte o tom reálném případu, tak mi hlavu nebere, že ten zmetek nedostal doživotí. V tomle díle Případů prvního oddělení je také zajímavá koexistence či spolupráce vyšetřovatelů a bulvárních novinářů. ()
Vražda Michala Velíška. Kdo by si ten smutný případ nepamatoval. Vrah měl dostat doživotí. A novinářské hyeny změknou pouze v případě, kdy se jich to bezprostředně týká. ()
Insipirace drsným, velmi známým příběhem je zde znát na hony daleko, jen ten zdejší hon na pachatele mě zase tolik nechytil za pačesy. ()
Kozák to těm mediálním mrdkám napálil krásně do ksichtu. Tohle by si prestituti měli povinně pouštět každý den, aby se nechovali jako hyeny. ()
Nedá mi, abych tady nezopakoval ono již zmíněné. Zatímco v tzv. velké tvorbě jsou novináři a pravdoláskaři všeho druhu (zelení i ostatní) tabu, v tomhle díle je to ústy Ondřeje Vetchého řečeno zcela jasně, když se ptá náhle zdrcených kolegů zabitého Velíška (jehož jméno tam nepadne), jaké to je, když obětí zločinu je "jeden" z nich, tedy z těch, kteří mají na rozdmýchávání negativních nálad a vyvolávání hysterie založen svůj džob. A když se dva mladí "hlídací psi demokracie" později snaží vystartovat k zatýkání, jsou zaraženi svým šéfem a najednou tam zazní, že ta policie ví nejlíp, co má dělat. Aha. Bylo by skvělé, kdyby si tohle uvědomilo co nejvíc lidí, až je budou (a nejen v případě kriminálních kauz) ti novináři manipulovat, formovat a směrovat....Najednou policie ví nejlíp. Tady to sice ta policie neví tak úplně, šéf je blbec a jeho zásahy do vyšetřování jsou vesměs fatální (vzor nebo vzory tohoto imaginárního šéfa se asi Marešovi hodně dostal pod kůži....když si to s nimi aspoň tady takhle vyřizuje), ale fakt je ten, že ono poučení novinářů (a netvářil bych se, že se jedná jenom o bulvár) vezme za své velice rychle, neboť, jak praví klasik, složenky a hypotéka se platit musí..... ()
Reklama