Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 2

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (1 372)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Lakmusový papírek současného konzumerismu, na kterém si v kině čas od času připomenu, jak rychle se mění potřeby, vnímání a estetické nároky současných teenagerů a kam až může dojít testosteronová macho zábava bez jakýchkoliv pravidel a limitů. Jeden z mála blockbusterů, u kterých mi hledání jinotajů nedělá radost. Deklamujícího Kurta Russella mi bylo fyzicky líto. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Wan úmyslně kráčí na hraně parodie. A poznáte to už v první scéně brutálního Stathamova nástupu. Série Rychle a zběsile se z autotuningové variace na Bod zlomu propracovala k high-tech špionážní oslavě rodinných hodnot, ve které se sice pořád hodně jezdí, ale stejnou měrou je zastoupeno střílení i brutální kontaktní souboje. Celá dějová linie dává pramalý smysl. Vin Diesel a jeho parta jsou technicky vzato záporáci, kteří téměř zabili Stathamova bratra - a do rodiny se nikdo srát nemá - ten tak se svou pomstou vlastně jen následuje celou Dieselovu filozofii o rodině. Akční scény jsou ještě o level výš než v předchozím díle. Kdo myslel, že letadlo z šestky nikdo netrumfne šeredně se pletl. Všechny tři gigantické automobilové války (Ázerbájdžán, Abu Dabí, L.A.) jsou ještě šílenější. Neskutečná šprťouchlata s autobusem, kde si to na férovku rozdá Paul Walker s Tonym Jaa a Diesel jede z kopce, se v opulentnosti mohou pomalu rovnat trasformerům. Abu Dabí nabízí profláklý let Lykanem skrz mrakodrapy (teroristé už si dělají poznámky) a L.A. je místem zúčtování pro jakousi symboliku návratu domů. Veškerá dynamika řešení problémů je navíc neskutečně stylová. Někdo navrhne šílený nápad a ostatní řeknou... tak jo. Kurt Russel to zafinancuje, udělá propagačku Belgickému aleu a posune sérii do regulerní nápodoby starých bondovek. James Wan chtěl prý posunout styl ke klasickým filmům o pomstě z let 70-tých a nejsem si jistý jestli se mu to tak úplně povedlo. Rozhodně je to temnější díl než všechny předchozí. Se zabijáckým Stathamem šlo tohle vybudovat poměrně snadno. Blízké záběrování dodává konfliktům na hloubce, ale přepálená akce sune žánrovou škatuli úplně jinam. Neduh v podobně rozbíjení pěstních soubojů zmizí pouze při startovní Statham vs. The Rock, ty ostatní se znovu rozpadly a u finálového Diesel vs. Statham to zamrzí nejvíc. Závěrečný konflikt dvou rodinných týpků (hasáky proti kusům plechu) tak stále nepřekonal souboj titánů z pátého dílu. Rozloučení s Paulem Walkerem je smutné, ale stylové s poselstvím o (jak jinak) rodině a závěrečným pomrknutím na kořeny série. Paul rozhodně odešel na vrcholu (vždyť vyškolil Tonyho Ja!) protože šílenější, ale zároveň zábavnější už asi tahle série nebude. P.S: Kdo se strefuje do logiky a brblá, že to celé nedává smysl má samozřejmě pravdu, ale nepochopil jednu zásadní věc. Diváci tohle akční porno čas od času rádi a Diesel se svou partou vždy rádi pobaví. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Podle těch tržeb to vypadá, že v brzké době zaplaví média rozostřené noční fotografie podivného ťamana, jak někde v Malibu stříhá brzdové hadičky u červeného Poršáka. Kromě Pavlíkova postmortem marketingu se totiž oproti šestce změnilo pouze to, že štafetový banán převzal jiný opičák. Jinak jde o naprosto stejnou sériovou sračku zejména pro barevné týnejdžry, kterým bylo líto, že žádný z Evendžrů není negr nebo Portorikánec, „umně“ kombinující ten nejhnusnější patos s rádoby kůl MTV videoklipy čokoládových recitátorů, u níž jen čekáte, kdy se objeví Bamblbý s Ajronmenem, aby rozpoutali ještě větší digitální bordel. Ačkoliv spektakulární akce hraničí s masturbačními fantaziemi šíleného rákosníka, Turek je vynikající bedgej s potenciálem definitivně vyhladit Naftovy parťáky, jemuž jsem celou dobu fandil, aby zabránil osmičce, a po dlouhé době konečně někdo zase pořádně vyvenčil šarmantního Kérta, nic z toho nepřebije těch osmdesát minut povrchních, kýčovitých, žluklých, zdegenerovaných pseudokulturních zvratků okolo, kazících vkus našich dětí a i mnohých slaboduchých dospělých. Vzhledem k tomu, že při téměř totožném pafilmu zmrd zacinkala téměř dvojnásobně, být panem Naftou, raději jezdím na natáčení dalšího pokračování emhádéčkem, aby mě nakonec taky nemusel doglumovávat Endy Serkis. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $190miliónovTržby USA $353,007,020 Tržby Celosvetovo $1,516,045,911(Čína sa utrhla z rekordnou tržbou $390,910,000 ktorej nestíha ani USA)▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $38,906,723Tržby za predaj DVD v USA $31,458,536║ výmena režiséra je citeľná, prospela a sérii to moc pomohlo, James Wan to drží pevne v rukách, podľa mňa najlepší diel série, je to o moc kompaktnejšie a hluchých miest je minimum, otravných tu už ani nenájdeme narozdiel od šiesteho dielu, dialógy nenudia a strihová zložka je kľudná, samozrejme niektoré akčné scény sú prehnané aj nad mieru únosnosti ako skoky z jedného mrakodrapu do druhého ale za to prevažne ponúknu moc efektnú akciu, ktorá má čosi do seba, má grády, je to až miestami elektrizujúce, bonusom sú súboje Statham vs Dwayne Johnson a Statham vs Diesel, obidva súboje sú delikatesou, majú slušnú razanciu a sú efektne testosterónovo natočené, Tony Jaa tiež nie je na zahodenie aj keď ostal miene v tieni spomínaných, obsadenie vyšperkované a fungujúce pre dej, dokonca aj prestarnutý Kurt Russell sa tu celkom našiel, záver podaný s úctou k Walkerovi je dojemný a silný a aj preto dávam o niečo vyššie hodnotenie, krásna rozlučka, sériu to vytiahlo do tých lepších sfér /videl v kine: 90%/ __moja recenzia ()

Galerie (150)

Zajímavosti (90)

  • Ve filmu si zahrála menší roli Zafara bollywoodská hvězda Ali Fazal. (Sancoo)
  • Keď sa Brian (Paul Walker) zachráni z autobusu, príde pre neho Letty (Michelle Rodriguez). Keď vystúpi z auta a zavrie dvere, zatvorí sa okno. V nasledujúcej scéne, keď s Brianom nastupujú do auta, je však okno opäť otvorené. (FCrane)
  • Čo sa týka rozpočtu, bol film Rýchlo a zbesilo 7 v čase premiéry druhým najdrahším, v celej histórii štúdia Universal Pictures. (MikaelSVK)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama