Reklama

Reklama

V porovnání s ostatními technikami boje je ninjutsu prastarým bojovým uměním nejvíce prostoupeným záhadami. Film Enter the Ninja přináší napětí již výlučností svého námětu - zasvětí nás totiž se všemi podrobnostmi do málo známého umění "neviditelnosti". Film se odehrává v Japonsku a na Filipínách a vypráví příběh Colea (Franco Nero), člověka ze Západu, který je zasvěcován do tajných bojových rituálů ninjutsu. Cole přichází na pomoc přátelům v jejich boji proti půdu uchvacujícím naftařským králům a hravě se vypořádá se všemi protivníky - až se na scéně objevuje ninja - úkladný vrah. Oba pak využijí celé palety svého umění - rozvine se epizoda, která je tím nejsenzačnějším sledem boje o holý život, něco, co příznivci stříbrného plátna dosud neviděli! (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

klerik 

všechny recenze uživatele

Začínala éra kung-fu mlátičov, ale tento pokus je zabudnutý v sedemdesiatych rokoch. Trápme súboje, smiešne herecké výkony a ninjovia... Vo finálnej bitke sa Nerov kaskadér možnože aj trochu spotil, ale keď si spomeniem na "Šokosukiho" súboje v ČIERNOM ORLOVI, je Biely nindža fakt bieda fungujúca len ako úsmevná raritka... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Film, jenž svého času odstartoval módu nindžovských filmů v americkém stylu (oproti tradici japonských nindžovských snímků šedesátých let), je vystavěný jako zoufalý plagiát legendární "Cesty draka" Bruce Leeho a současně představuje její dokonalou antitezi. V obou snímcích sledujeme příjezd mistra bojových umění do cizí země za svými blízkými, expaty, kteří čelí útlaku místních grobiánů, protože na jejich dům/pozemek si dělá nárok bezskrupulózní byznysmen. Jenže Bruce Leeho vrcholný film ukazuje bojová umění jako nástroj nejen osobní obrany, ale především coby národní dědictví, které pomůže čínským emigrantům vydobýt si respekt i utužit národní hrdost. Zásadní roli také hrál fakt, že Lee byl reálný praktikant bojových umění (ačkoli ve filmu kvůli efektivitě pro kameru upřednostňoval odlišné bojové prvky než ve skutečnosti), což výsledek posouvalo z roviny žánrové fantazie do sféry dech beroucí předváděčky fyzických schopností lidského těla. Naproti tomu tvůrci "Enter the Ninja" (název pro změnu parazituje na Leeho posledním hitu "Enter the Dragon") svou znalost bojových umění omezovali právě pouze na diváckou zkušenost s hrstkou filmů, a je to znát na každém kroku. Hlavní role nakonec připadla Francu Nerovi, který sice disponuje až nečekanou fyzičkou, ale ani jeho upřímná snaha nedokáže vynahradit fakt, že "choreografie" se evidentně omezovala na pokyn "a teď se prostě nějak porvete". Vrcholem improvizace pak je bolestně směšná pasáž Nerova tréninku s nunčaky, který kombinuje pohyby převzaté ze sušení si zad ručníkem a grimasy nacvičované během tlačení na záchodě. Bojová umění jsou transformována do komiksové fantazie pro děcka (včetně pestrobarevných oblečků, hystericky přehrávajícího záporáka a jeho deformovaného poskoka), kde roli atrakcí místo fyzických dovedností přebírají nadreálná nindžovská udělátka a zbraně (některé příznačně nemají s nindžucu nic společného, případně používané jinak, než jaký je jejich reálný účel), filmové triky a absurdně ignorantsky ztvárněná exotika. Hlavní hrdina pak oproti Leeho emancipační roli, rezonující s minoritami, disaporou i celým národem, v tomto případě vystupuje jako typický macho geroj z produkcí Cannon Films, pro něhož bojové schopnosti jsou pouhým rozšířením jeho inherentního borcovství, správňáctví a chlapáctví, které mají hlavní vedlejší efekt ve vábení opačného pohlaví, a to včetně vdaných paniček. "Ninja přichází" je charakteristickým produktem svého režiséra a producenta Menahema Golana. Ten coby v prvé řadě egocentrický filmový nadšenec byl posedlý úsilím jednak vytvořit si vlastní ekvivalent hollywoodského studia klasické éry, což se mu s Cannon Films vskutku povedlo, ale také toužil vystavět své portfolio z vlastních ekvivalentů úspěšných či kanonických filmů, přičemž ale sám postrádal dostatek kritického nadhledu i profesionality, aby při tom jakkoli zohledňoval kvalitu či dokázal rychle vyprdnutý pitching koncept koncepčně rozvést do funkčního celku. Díky všem uvedeným ohledům představuje "Ninja přichází" famózní campovou podívanou, kde se nadšenecká nesoudnost mísí s dětinskou vynalézavostí, tak trochu jako ve filmech Davida A. Priora, od nichž se tento drahokam s řídkým hnědým jádrem liší pouze vyšším rozpočtem (místo lesíku za barákem máme dobovou hlavní destinaci céčkových produkcí, Filipíny) a přecjen o pár stupňů lepším řemeslem. () (méně) (více)

Reklama

Lateef 

všechny recenze uživatele

Kdybych film viděl ve 13-ti letech, určitě bych valil oči. Dnes však tohle působí úsměvně. Během úvodních titulků sice předvede Kosugi několik impozantních sestav s tradičními ninjovskými zbraněmi, ale už úvodní naháněčka obsahuje dost slabých bojových okamžiků. Franco Nero se do role "stínového válečníka" vůbec nehodí, chybí mu ninjovské charisma i ladnější pohyby. Děj je povětšinou nudný, sem tam ho protne nepříliš povedený kop či úder. Na závěr trocha akrobacie v jinak odláfknutém posledním duelu. Btw. postřehli jste v pětivteřinovém výstupu Michaela Dudikoffa?? Moc ninjutsu nepřevedl, že??:) ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ninja přichází je totálně naivní, ale přesto stoprocentně vynalézavá a přiblble zábavná akční podívaná, v níž se předabovaný Franco Nero snaží vtělit do nepřemožitelného nindži, ač mu to kdokoliv jen těžko uvěří, a já zcela upřímně přiznávám, že mě to celé bavilo každou minutou víc a víc (na rozdíl od jiného ninja filmu studia Cannon). Akčňák Menahema Golana prakticky kopíruje premisu Cesty draka s Brucem Lee, tedy že mistr bojových umění přijíždí z daleké země, aby ochránil své přátele před nájezdy a intrikami zlotřilých mafiánů. Jednoduchá, černobílá a hloupá zápletka, přesto plnohodnotný testosteronový biják, u nějž můžete dokonale vypnout mozek a užívat si té nadšenecké filmařiny, která slibuje bezelstnou dávku akce. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

K tomuto "skvostu" som sa dostal vďaka chalanom z Moviezone a ich EAF. Predtým ako Hollywood stihol zachytiť trend ninjov a spracovať poriadny film na túto tému, klasickí béčkari z Cannonu nestrácali čas a narýchlo zbúchali vlastný film o ninjoch. A objektívne je to dnes strašná sranda, pretože Biely nindža má s ninjami asi toľko spoločného ako Boris Kollár s usporiadaným sexuálnym životom. Franco Nero v hlavnej úlohe sa do role Ninju absolútne nehodí, prenáša bizarné hlášky (Ninja nezabíja, ninja eliminuje) a v bojových scénach bol zaručene na kávičke v zákulisí a nie na pľace (hlavný záporák Sho Kosugi je na tom herecky a aj v akcii len o trochu lepšie). Dialógy sú smiešne, hlavný hrdina nemotorný, herci tragickí, akcia amatérska (a navyše zostarla), jediné čo sa dá ako tak oceniť je výprava a prostredie v ktorom sa film odohráva. Objektívne je to ako celok veľmi zlé a hlúpe, no druhým dychom musím dodať, že je to jeden z tých filmov ktorý je tak zlý, až je proste dobrý, má typické čaro prehnaných béčok z 80.rokov a že som sa nenudil. K tomuto guilty pleasure sa určite ešte niekedy vrátim, minimálne niektoré scény úmrtí (teda eliminácií) musím vidieť znovu :D... PS: osobne je to pre mňa ešte väčšia sranda ako Dudikoffov Americký Ninja. 50% ()

Galerie (8)

Zajímavosti (14)

  • Prvých 10 minút filmu je bez jediného dialógu. (beso74)
  • Shô Kosugi si tu zahral svoju prvú významnú úlohu vo filme americkej výroby. (beso74)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno