Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.

Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (56)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film...a bohužel naprosto nezajímavý. 106 minut vlekoucích se jako želva po endoprotéze, nulový scénář, strašné herecké výkony a totálně zmatená režie. I když možná v tom všem smysl byl - jenže kdo by ho hledal? Proč ztrácet čas filmem, ve kterém po čtvrthodině následuje pětiminutová "umělecká" scéna, která je vlastně jen sestřihem toho, co jsme už viděli? Samozřejmě v proházeném pořadí, se spoustou prolínajících se flashbacků, tajemných pohledů a s chorálem v podkresu...Vizuální stránka působí v prvních okamžicích příjemně, postupem času (s nulovou vypovídací hodnotou filmu) se ukazuje jako samoúčelná masturbace. A to nemluvím o poslední části filmu, která velmi násilně přejde do klasického vizuálu... ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Uf, kdyby byl Avalon debut amatérského režiséra, tak si o něm řeknu "dobrý, z něj ještě něco bude". Ale že něco tak lacině vypadajícího a ukrutně utahaného natočí autor nejlepšího cyberpunkového filmu všech dob? To trochu bolí. Fakt že Avalon natočil v Polsku, s Polským zněním, kulisami a herci, je nakonec ten nejmenší problém. I to že film natočil na obyčejnou televizní kameru a jen futuristickou estetiku virtuálního světa dodělává přepálenými filtry by se snad sneslo. Ale zoufalá pomalost s jakou se plouží k finále, ta je nesnesitelná. V pokračování Ghost in the Shell měl tendence k pomalému vyprávění také, ale tam se aspoň snažil vyplnit prázdno nadhazováním filosofických myšlenek a ohromujícím vizuálním zpracováním. Tady není nic, jen to prázdno cyberpunkové dystopie, a ticho. A čekání na pointu, která není špatná, ale stačila by do krátké povídky, ne do celovečerního filmu. 5/10 ()

Reklama

belldandy 

všechny recenze uživatele

Po zvážení mažu své dosavadní hodnocení. Z odstupu se mi i nedostaky Avalonu jeví jako určité přednosti. To, že celou dobu působí film poněkud "chudě" se započítává jako plus právě díky závěrečné pointě. Virtuální realita může působit podstaně skutečněji než život a naopak život jako by byl jen plochou virtuální realitou. Stále platí, že zápletka tohoto filmu není originální, našli bychom paralely k filmům jako eXistenz nebo Matrix. Pro režiséra Mamoru Oshii jde však zřejmě o téma velmi osobní, o čemž svědčí, že se k němu neustále vrací. Asi platí, že Ghost In The Shell je efektnější a možná i povedenější, ale i Avalon stojí za zhlédnutí. Jenom příhledněte jako diváci k tomu, že vám film nenábídne ani mnoho akce ani mnoho vizuálních triků. A to se od sci-fi obvykle očekává. Mám-li tento film na závěr nějak pochválit, řekla bych: Mistrova ruka zde zůstává patrná. Jako v ostatních Oshiiho filmech hledají jeho hrdinové vlastní identitu, snaží se pochopit uspořádání a smysl všech věcí a nalézt recept pro štěstí ve světě, který snad ve všech Oshiiho filmech působí jako velmi pochmurné místo. Varování: Tento film (narozdíl od ostatních Oshiiho filmů) není animovaný! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak ono to není úplně blbé, jen je celý nápad zbytečně hodně natahovaný zdlouhavými a mnoha opakovanými záběry, bitky jsou zde jen dvě, a celá ta pointa mě tak nějak napadla docela brzy, když člověk viděl celé to šedivé prostředí. Co zde přesně symbolizuje Avalon, to je už věcí výkladu (a možná i víry) daného diváka. Na každý pád to ucelenou myšlenku má, jen se nedokážu ve chvíli psaní tohoto komentáře rozhodnout, zda je poněkud jednoduchá a naivní, nedodělaná a odfláknutá, nebo se tam skutečně dají najít náznaky hlubší myšlenky. Ale atmosféru to má zajímavou, osudy postav kolem Ash mne zajímaly, přičemž Ash samotná je žel pojatá jako namyšlená kráva, a i když dojde k jistému pokusu její jednání a samotářství ospravedlnit, stejně mi k srdci moc nepřirostla a v závěru jsem jí moc nepřál. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

No jako teda ehm. Dlouho už jsem neviděl nic co se snaží bejt tak cool a přitom je to trapný a hlavně nudný. Kde proboha vyhrabali toho plešouna??? Akční scény jsou hypersociální a celý je to takový ála máme nízkej rozpočet. Když chcípnul debil co mlaskal a nechutně žral tak jsem mu to přál, malý holčičky už taky zrovna neletěj i když tadyta vypadala docela zlověstně. A naprosto jsem nepochopil proč na konci hrál ten hypertrapnej orchestr. Jediný co je dobrý je vizuální stránka, mám rád tu vyblitost ve stylu Světa Zítřka. Jo a taky pěkná hudba jinak ale zhola nic. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)

Reklama

Reklama