VOD (1)
Epizody(8)
-
Pláž (E01)
-
Něžná svině (E02)
-
Tmavá klec (E03)
-
Umění války (E04)
-
Sezóna (E05)
-
Samson a Dalila (E06)
-
Obyčejná smrt (E07)
-
Volání divočiny (E08)
Obsahy(1)
Osmidílná minisérie Jedna noc od tvůrců Stevena Zailliana a Richarda Price podrobně zkoumá složité okolnosti fiktivního případu jedné newyorské vraždy. Příběh sleduje studenta Naze Khana, roztomilého podivína, který dostane od basketbalového hráče, jemuž pomáhá s učením, pozvánku na večírek v newyorském Lower East Side. Když jeho odvoz na poslední chvíli krachne, Naz si bez dovolení vezme otcův taxík a vyrazí ze svého domova v queenském Jackson Heights na Manhattan. Když cestou do taxíku nastoupí nádherná mladá žena a požádá ho o svezení, Nazovy plány rázem vezmou za své a rozjíždí se osudová noc. Naz je později obviněn ze zločinu, který podle svých slov nespáchal, a na vlastní kůži zakouší dezorganizaci a manipulaci v právním systému. Tíživá situace, do které se dostal, je ještě umocněná jeho vzhledem a statusem potomka pákistánských přistěhovalců. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (292)
První díl ční nad ostatními celkem jasně. Pak už je z toho trochu moc Oz a nakonec zase soudní drama. To už jsem viděl mockrát. Ale ten první díl je velmi sugestivní a je celkem ojedinělé vidět jeden případ takhle skutečně od začátku do konce, přičemž celý průběh, ačkoliv to není tak napínavé jako na začátku, je kvalitní. Vtipný je i Hans Zimmer v roli hlavního detektiva. Aha pardon, tak to není Hans Zimmer, ale přísahal bych, že ano. Stejně tak James Gandolfini, který seriál produkoval tři roky po své smrti, což je myslím docela dobrý výkon. ()
Natočené to bylo koukavě a začátek také sliboval zajímavou minisérii, ale vyčichlo to do prázdna. Takový nijaký načmnutý rozbor chyb v soudním systému a vyšetřování, rozpadu důvěry v rodině, hlupák, co si za to může sám... Jediná skutečně dobrá, solidní a koukatelná postava je tak Torturrův právník. O něm měla být ta minisérie, hlavně o něm. --- 2,5* ()
90%. Jeden z nejsilnějších pilotů vůbec, který mne v osmdesáti minutách stačil psychologicky dokonale rozebrat. Od počátku se mu daří zároveň procházet seznamovací fází s postavami, nápadně představuje všechny budoucí svědky a další klíčové charaktery, a přitom to nedělá nudným a strohým způsobem, ale formou nekonvenčního vyprávění, které od prvních minut nedovoluje divákovi byť jedinkrát odvrátit zrak od obrazovky; atraktivitou tu vysloveně srší každá scéna, a každá zároveň skrývá i obrovské množství indicií, jež očividně divák jako aktivní prvek v budoucím odhalování příběhu může, ale nemusí využít. The Night Of je psychologicky silně determinované a interaktivní dílo, kde každý záběr má svou váhu pro budoucí příběh, jeho autenticita navíc bere dech, a tak mu prozatím nelze nic vytknout; u HBO tradičně skvělý výběr herců už je jen bonus k mimořádné síle scénáře a práce režiséra s divákovým vědomím i podvědomím. Jen tak dál. ()
Spomínam si, ako Jan Werich rozprával, že neznámemu človeku dá na začiatok 100 bodov a pri každom sklamaní z nich uberá. Inšpirovalo ma to k obdobnému postupu u tohto výnimočného seriálu. Zatiaľ som videl štyri diely a nemám najmenší dôvod uberať z pridelených piatich hviezdičiek. Skôr by som mal ubrať zo zvedavosti, pretože tento seriál disponuje tým, čo robí seriál dobrým seriálom, a teda tým, že diváka navnadí na sledovanie ďalších častí. Dopisujem pár minút po skončení seriálu. Ohromný osemdielny zážitok. Pomalé tempo a napriek nemu permanentné napätie, mozaikový strih a napriek tomu sa divák nestráca v príbehu, ani v postavách, nevtieravá a napriek tomu prítomná hudba, absencia kladných postáv, ktoré napriek tomu majú divácke sympatie. Nečakal som od seriálu takmer nič a napriek tomu som dostal všetko. A vrátiac sa k Janovi Werichovi, necítim potrebu ubrať ani jeden z pôvodných sto bodov. ()
Kvalitní procedurální soudní drama z dílny HBO, které se rozhodně nemá za co stydět. V tomto projektu se angažovala velice známá jména, mj. i scénárista Steven Zaillian, jenž už v minulosti asistoval u mnoha povedených snímků. The Night Of jako osmidílná série rozhodně stojí a padá na výkonu hlavního představitele, tedy Rize Ahmeda. Dokázal ztvárnit svou postavu neuvěřitelně přesvědčivým způsobem, až z toho chvílemi mrazí, parádní výkon po všech stránkách. Ale musím se přiznat, že jedna postava mi přirostla k srdci snad ještě více. John Turturro byl pro mě tím ústředním esem seriálu, jeho právník totiž měl srdce na správném místě. Tato vedlejší linka točící se kolem něj byla propracovaná do posledního detailu. Jinak k příběhu a zápletce. První díl za mě asi nejlepší, ten závěr byl skoro až infarktový. Celkově to sice nabídne pomalejší tempo, ale tento aspekt mi ve výsledku nějak zásadně nevadil. K plnému hodnocení mi chyběl ještě lepší konec (ikdyž, ta závěrečná řeč Turturra směřovaná k porotě naprosto úžasně napsaná a zahraná). Pořád se ale jedná o herecky silnou záležitost, kterou byste si na HBO neměli za žádných okolností nechat ujít. Za mě dávám 8/10 ()
Galerie (73)
Zajímavosti (5)
- Po smrti Jamesa Gandolfiniho, ktorý mal pôvodne stvárniť postavu Nazovho právnika Jacka Stona (John Turturro), sa o rolu uchádzal aj Robert De Niro. Ten však nakoniec z projektu vycúval kvôli časovej tiesni. (Wargoo)
- Peyman Moaadi a Poorna Jagannathan, ktorí hrajú rodičov Naza, sú iba o desať, resp. dvanásť rokov starší ako ich seriálový syn. (Wargoo)
Reklama