Režie:
Robert AldrichScénář:
A.I. BezzeridesKamera:
Ernest LaszloHudba:
Frank De VolHrají:
Ralph Meeker, Albert Dekker, Paul Stewart, Juano Hernandez, Wesley Addy, Marian Carr, Marjorie Bennett, Mort Marshall, Cloris Leachman, Robert Cornthwaite (více)Obsahy(1)
Drsňák Mike Hammer (Ralph Meeker), losangelské súkromné očko, jednej noci zvezie Christinu Bailey (Cloris Leachman), vystrašenú mladú ženu, ktorá bežala po ceste. No Mikovo auto je vytlačené z cesty neviditeľným gangsterom, vyvlečú ho z auta a Christinu mučia, no žiadne informácie z nej nedostanú. Tak gangstri oboch vložia naspäť do auta a zhodia ich z útesu. Hammer sa preberá v nemocnici. Velda (Maxine Cooper), jeho sekretárka, mu oznámi, že Christina je mŕtva a Pat (Wesley Addy), Mikov priateľ policajt, mu radí zostať mimo tohto prípadu, no Mike si myslí, že by to mohol byť veľký prípad (znamenajúci preňho veľké peniaze), pretože je do toho zapletená FBI. Mike, Velda a Nick (Nick Dennis), Mikov kamarát automechanik, začnú vyšetrovanie v nádeji, že zistia, prečo bola Christina zavraždená... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Hrdina s vizáží nadopovaného Kevina Costnera kosící nepřátele jako na běžícím pásu, Tarantinův brakový kufřík, Spielbergova zářící Archa, psychicky labilní a polonahé blondýny, černovláska s očima jak moje bývalá a italské komediální motoristické vsuvky. Kašlete na ty kvanta scénáristických oslích můstků, protože tohle je černá pecka, která musí dostat každého, kdo má aspoň kousek ďábla v těle. ()
Vytříbený béčkový noir jako předzvěst Twilight Zone. Filmařsky efektní stylovka s řadou skvělých "ghost town" lokací (x), hlavní hrdina je sympaticky sráč a hulvát, dojem ještě posiluje tajemná hrozba a neurčitý "they" záporák, a pak to krásně atomově apokalyptický finále - nihilismus na max! #Noirvember ()
Konečně vím, odkud bral Frank Miller inspiraci pro své hrdiny ze Sin City. Soukromé očko Mike Hammer nemá prostě rád, když mu někdo zavraždí náhodnou polonahou stopařku v jeho autě a ten někdo chce oddělat i samotného Mikea. Jenže Mike je neskutečně drsný parchant s nepěkně brutálními způsoby vyšetřování. K tomu připočtěme smrtící ženy, zabijáky na každém rohu a pořádně záhadnou skříňku a dostaneme velice slušnou porci brakové zábavy. ()
Jak noirovky nemusím, tak tohle by šlo! Už od první scény napínavý thriller, který nad průměr povyšuje originální scénář a hlavně kamera, která si libuje v netradičních úhlech pohledů (neustále se opakující záběr na boty, šikmé podhledy) - ty někdy dodávají scénám až surrealistický charakter. Postavy jsou sice někdy trochu až moc křiklavé - šilhavý ranař, psychopatická blondýna, sečtělý zloduch - ale nakonec jsem zjistil, že díky nim má tenhle polozapomenutý film ten správný říz. A jako třešnička na dortu - krásně rozmáchlý, démonický závěr. Pro mne perla žánru. ()
Temný a pohlcujúci krimi thriller. Dejová linka ma vtiahla už od prvých minút, snímok ma uhranul svojím mystériom a nastolenými otázkami, pričom vysoko nasadené tempo príbehu vydržalo po celý čas. Je koncipovaný ako napínavé vyšetrovanie záhadnej nešťastnej udalosti z úvodu snímku, ktorého výsledky postupom času pridávajú nielenže nové mŕtvoly, ale hlavná postava začína odhaľovať aj oveľa nebezpečnejšie a desivejšie pozadie celého prípadu. Musím poznamenať, že táto noirovka disponuje aj decentnými erotickými scénami (v úvode), čo je v tomto žánri dosť neobvyklé. Škoda toho záveru, mohlo to byť celé viac dovysvetlené. 80/100 ()
Galerie (56)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
![Líbej mě až k smrti - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/446/161446503_281625.jpg)
Zajímavosti (14)
- Film bol natočený za menej ako tri týždne. (ambron)
- Claude Chabrol uverejnil v periodiku Cahiers du cinema úvahu nad budúcnosťou filmov noir. Predpovedal, že kriminálny film sa zbaví kompletne svojich koreňov a konvencií. Prvý náznak tohto stavu videl už v tomto filme. Napriek tomu, že sú všetky žánrové elementy prítomné, ako detektív, gangstri či femme fatale, schovávajú sa niekde naboku a film je celkovo o niečom, podstatnejšom a hlbšom - o smrti, strachu, láske a zdesení. Chabrol označil dielo ako kriminálny film zajtrajška. (Biopler)
-
Aj keď je v titulkoch Victor Saville uvedený ako výkonný producent a režisér Robert Aldrich len ako producent, v skutočnosti mal Aldrich úplnú slobodu pri natáčaní, jeho kontrakt totiž znel, že má úplnú kontrolu nad svojim filmom, z čoho vyplýva, že ho nemohol obmedzovať žiaden zástupca štúdia.
. (beso74)
Reklama