Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Dr. Ian Gray spoznáva vo svojom živote 2 ženy+jedno dievča z indického Dillí,ktoré mu zmenia život,najprv asistentka-kolegyňa Karen a Láska Sofi,s ktorou to dopadne tragicky,zahynie vo výťahu,a to brutálnym spôsobom... Iana fascinuje OKO,ktoré skúma do detailov,lebo Sofi spoznáva vďaka prekrásnym očiam,ktoré si vyfotil,spoznal ju na nejakej párty,preskočili iskry a hneď a zaraz vzniká LOVE STORY,Len po Sofi sa zľahla zem,ale vždy sa stane,čo najmenej očakávaš a v Metre na ňu natrafí,tak prvá polovica snímku sa venuje ich vzťahu s pôsobivou hudbou+Laboratórium,v ktorom sa venujú Testom a výskumom s kolegyňou Karen.Ian a Sofi sa chcú zobrať,Ian mal menšiu nehodu v práci,čo zatiaľ na malý moment nemôže vidieť,idú domov a zaseknú sa vo výťahu...Tragédia,zrútil sa mu svet,uzatvára sa do seba,čoraz viac sa sústredí na prácu,očná dúhovka Sofi sa objaví na konci sveta v Indii,lebo technológia,ktorú vyvinul umožňuje rozpoznať človeka,ktorý môže mať totožnú dúhovku.A keď kolega Kenny(Steven Yeun si zahral v známom seriáli The Walking Dead postavu Glenna) naskenuje dúhovku Sofi do počítača vyhodí mu to informáciu,že je osoba s rovnakou dúhovkou v Dillí,inak Ian si vzal Karen,majú bábo,a tak v emotívnej scéne z Dillí tvorcovia pridávajú na plyn v dobre zvolenom kastingu,kde najmä Astrid Bergès-Frisbey ako Sofi má nielen extrémne brutálne krásne oči,ale zarezonuje najmä ako sa zhostila svojej roly,Michael Pitt ako Ian je večne zamyslený a zlomený muž,ktorý nájde,čo hľadá,Karen ako Brit Marling nemá toľko priestoru.V scénach z Dillí je veľká možnosť vidieť komparz,ktorý sa pozerá stále do kamery,ale to Iana nevyvedie z omylu,aby dosiahol,čo chce... Mikea Cahilla poznám,tento režisér a scenárista dokáže perfektne pracovať s atmosférou,hudbou,kamerou v obidvoch rovinách a vidieť výsledok je fascinujúcim zážitkom. ()
Jak vztah Sofi a Iana, tak pozdější pátrání mě moc bavily, a hledání bylo navíc i docela napínavé. Jinak jde o další sci-fi, u kterého znovu velmi záleží, zda přistoupíte na pravidla „hry“, nebo to celé odmávnete už při první zmínce o „databázi“. Navíc tvůrci jdou divákovi vstříc, nabízí mu totiž nevtíravě otevřený konec, a každý si tak může zvolit variantu, které věří/chce věřit. Já si zvolil a zároveň přiklepl Výchozímu bodu solidní 4*. ()
Příběh vědce, který celý svůj život zasvětil studii oka a jeho evoluci u různých živočišných forem. Tento ovšem potká tajemnou dívku, která žije spíš v duchovním světě a ten jeho mu dost poznamená. Názor na posmrtný život a reinkarnaci bude muset zásadně přehodnotit. Hodnotil bych to jako mysteriózní drama, ve kterém nám scénáristé moc hezky a mile věší na nosy bulíky. Musím uznat, že vývoj tohoto dílka mne dost překvapil v jedné nehezké chvíli. Pak už to bylo jen klišé a jakýsi spekulativní odkaz na cestovatele duší. Rozhodně stojí za to vidět alespoň jednou už kvůli hlavní představitelce (a možná právě a jen kvůli ní) Àstrid Bergès-Frisbey, která je naprosto okouzlující. 80% ()
"Jsem vědec. Věřím v data." Také jsem dříve věřil jen tomu, na co jsem si mohl sáhnout, ale pak jsem potkal člověka, který mne naučil vytvářet si svou budoucnost a jistoty byly v háji. Nicméně Dr. Gray svůj marný materialistický boj proti duchovnu zvládl celkem slušně a to po boku úžasně svobodné Suzi i následně s jedinečně praktickou Karen. Nejvíc mě zaujalo, když si Suzi svého vyvoleného stylově přivolala pomocí myšlenkou vytvořených jedenáctek do metra. To bylo skvělé a hledání jejích očí taky stálo za to. Mně tedy celkem k životu nic nechybí, ale přesto se už strašně moc těším na svůj další život, který bude opravdu jedinečný. ()
Dalajláma by změnil víru, kdyby věda prokázala, že jeho víra není založena na pravdě. Změnili by svou víru ve vědu vědci, když by zažili duchovní zážitek - to, v co věří Dalajláma? Neuvěřitelně lyrický film s hloubkou epické linie s neuvěřitelnou příchutí přesahujících otázek. Nevídaný filmový počin. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Fotka skutečné indické dívky, jejíž příběh volně inspiroval tento film, je vidět v scéně kdy Iana Graye (Michael Pitt) čeká v kavárně, kde hledá Sofi (Astrid Bergès-Frisbey). (Brodyman)
- Dr. Ian Gray (Michael Pitt) fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
Reklama