Reklama

Reklama

Žena v kleci

  • Dánsko Kvinden i buret (více)
Trailer 1

Po tragické přestřelce, při níž jeden z jeho kolegů přišel o život a další ochrnul, je komisař Carl Mørck přeložen do sklepní kanceláře nově zřízeného Oddělení Q, jež má za úkol protřídit nedořešené a odložené případy a jehož jedinými zaměstnanci jsou komisař Mørck a jeho nový asistent Assad. Stačí jediný den a paličatý komisař se přes výslovný zákaz střemhlav vrhá do řešení případu Merete Lynggaardové, populární političky, která před pěti lety záhadně zmizela při plavbě na trajektu. Jediným svědkem je její duševně nemocný bratr, který byl po události nalezen v podpalubí. Případ byl uzavřen jako jednoznačná sebevražda. Dvojici vyšetřovatelů se však takové vysvětlení nezdá a vydávají se na cestu, která je zavede hluboko do podsvětí plného násilí a zášti, jež se skrývá za kultivovanou tváří Skandinávie. Strhující dánský thriller z pera scénáristy filmového hitu Muži, kteří nenávidí ženy je prvním dílem filmové série o Oddělení Q podle bestsellerů Jussiho Adlera-Olsena. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (449)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Všechny 4 filmy této krimi série jsou si dost podobné. Po čase vám příběhy splývají, nicméně to neznamená, že by nebyly dobré. Právě naopak. Jedná se o velmi kvalitní kriminální příběhy, kterým dala základ knižní předloha. Filmové zpracování je syrově severské, ústřední dvojka charizmatická, nechybí napětí a nečekané zvaty. Mně osobně nejvíc nadchli Zabijáci (85%) a Složka 64 (80%), těsně za nimi jsou zbylé dva kousky Vzkaz v láhvi (70%) a Žena v kleci (70%). ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Severská krimi táhne, je komerčně úspěšná a za poslední roky se na ni sneslo až nesmyslné množství kritických superlativů. Dánský film Žena v kleci zřetelně ukazuje meze tohoto módního úkazu. Snímek režiséra Mikkela Norgaarda je natočený podle velmi úspěšné literární předlohy Jussiho Adlera Olsena. Realizace se ujali osvědčení tvůrci, scénář napsal Nikolaj Arcel, který pro film mimo jiné přepsal i známou trilogii Milénium Stiega Larssona, režisér pracoval na krimiseriálu Most, který byl uveden v mnoha zemích a v Americe vznikla jeho úspěšná místní verze. V zemi původu se Žena v kleci stala nejnavštěvovanějším filmem z domácí produkce. Asi se není co divit, Žena v kleci obsahuje všechny povinné prvky severského "napínáku" a nepřidává k nim skoro nic. Je to konvence v čistém stavu, realizovaná s nevzrušivou zručností. Příběh tohoto typu potřebuje detektiva "depkaře". Carl Morck (Nikolaj Lie Kaas) tento požadavek naplňuje víc než dostatečně. Má pro kolegy nesnesitelně perfekcionistickou náturu, navíc byl zraněný při nepovedeném zátahu, a to ještě dopadl líp než kolegové, z nichž jeden byl zastřelen a druhý – jediný Carlův kamarád – skončil paralyzovaný. Hrdina za ním občas zajde do nemocnice, aby si s ním pohovořil o nesmyslnosti života. Tím ovšem Carlovy starosti nejsou vyčerpány. Jak už se v konvenčních detektivkách stává, právě ho opustila manželka. V přepíjení severské samoty ho občas vyruší návštěva syna, který ho pak vyhání z domova nesnesitelnou hudbou a hlučným pářením se s náhodnými známostmi. A ještě nedosti na tom. Carlovy delší rekonvalescence využijí nadřízení k tomu, aby se otravného policisty zbavili. Vymyslí si pro něj zvláštní oddělení, jehož úkolem je zběžný přezkum starých nevyřešených případů. Přidělí mu kanceláře v nejzastrčenějším koutě sklepení policejního ředitelství v naději, že o němuž nikdy neuslyší. Ach, jak se mýlili. Carl totiž dostane parťáka, policistu blízkovýchodního původu Assada (snad to není nějaký příbuzný), který v Ženě v kleci hraje plus minus stejnou úlohu jako afroameričtí partneři bílých policistů v hollywoodských thrillerech. Tedy dát hrdinu jakž takž do kupy, projevovat schopnost radovat se ze života a vůbec s ním být srovnaný, vnímat v něm i nějakou duchovní dimenzi, být praktický i empatický. Zatímco pro Carla znamená nové funkční zařazení prudký sestup, pro Assada je to šance konečně se dostat k nějakému tomu vyšetřování. Jak je u takových filmových dvojic obvyklé, lezou si ti dva ze začátku na nervy, postupně k sobě nacházejí cestu a nakonec by jeden za druhého ruku do ohně strčili. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Takže nakoľko som mal dnes možnosť vidieť tretí film zo série: "Oddelenie Q" tak si myslím, že okomentujem a ohodnotím všetky tri naraz. V prvom rade je treba povedať, že akosi mám pocit, že tieto filmy mi dokazujú, že dobré thrillery sa točiť dajú a netreba sa báť prekročiť určité hranice, lebo výsledne môže človek dostať veľmi dobré filmy. A dokázali mi to všetky tri. Ale teraz už ku "Kvinden I Buret." Musím povedať, že ako prvý film je to celkom dobre spracované. V prvom rade je tu veľmi dobre cítiť skvelú atmosféru. V úvode sa síce dostaneme do trošku iného prípadu, ktorý nám viac predstaví hlavného hrdinu Carla Mørcka. A akosi sa mu po udalostiach z jeho posledného prípadu nechce ísť do stavu nič nerobenia, no rovnako sa mu ani nepáči triedenie nedoriešených a odložených prípadov a miesto toho sa rozhodne jeden vyriešiť. Konkrétne ho chcel dostať už dávno, len bol zverený inému oddeleniu. Zoznámime sa aj s jeho kolegom Assadom a môžeme ísť na to. Máme tu príbeh zmiznutej ženy, ktorý sa uzavrel ako samovražda. Lenže Carl s tým nesúhlasí a postupne sa dopátrame k tomu, že možno všetko bolo celkom inak. Atmosféra filmu je tu veľmi dobrá a neustále chceme vedieť čo sa stalo. Rovnako sa mi páči, že počas príbehu sa dozvedáme nielen o tom ako detektívi postupujú, ale rovnako aj čo sa deje alebo dialo počas tej doby, kedy Merete zmizla. Myslím si, že v rámci prvého filmu sa mi páči, že všetko vlastne Carl robí na vlastnú päsť, pretože jediné čo vie robiť je riešiť prípady a chce v tom pokračovať. Postavy sú zaujímavé a príbeh plynie veľmi dobre. Celkovo som sa bavil, len som mal pocit, že príbeh ako taký nie je úplne jeden z tých najzaujímavejších. Mám pocit, že sme už podobný koncept videli a nepatrí to medzi najzaujímavejšie koncepty. Ale páči sa mi ako Merete robí maximum aby neprišla o rozum a aj naši hrdinovia a hlavný zloduch sú zaujímaví. Takže ako celok poviem, že ide o dobrý thriller, ktorý ale miestami má veľa detektívneho príbehu a menej interakcie so zloduchom. Takže toho by som si prial asi viac. Ale na druhú stranu, od čoho máme pokračovania? Takže si povieme viac tam. Hodnotenie: B+ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Žena v kleci byla první, ale já si ji nechal shodou náhod tak nějak na konec. Řeč je o knižní sérii dánského spisovatele Jussiho Adler-Olsena. Další tři (filmová) zastavení vůbec nebyla špatná (některá – Složka 64 – dokonce vynikající). Jsme tak na začátku fungování oddělení Q, které má za úkol třídit staré nevyřešené případy. Prostě papírování, o které nikdo zrovna nestojí. Možná nadšený muslimský asistent Assad. Naopak vůbec ne komisař Carl, který se po nevydařené akci (jeden kolega mrtvý, druhý ochrnutý) vrací k policejnímu sboru, ale na oddělení vražd je brzy. Úkol je jasný (třídit a uzavírat), ovšem Carl je tvrdohlavý polda, takže se mu hned první spis nepozdává: sympatická politička, která měla před pěti lety záhadně zmizet při plavbě na trajektu. Jelikož jsem dřív viděl zmiňovaná tři pokračování, aspoň nyní jsem se tak trochu dozvěděl, proč je sebedestruktivní a věčně nakrknutý komisař Nikolaj Lie Kaas místy takový idiot. Nesnesitelný vyšetřovatel přišel o kolegy, navíc ho tíží krachy v osobním životě. Co se případu týče, je možná škoda, že má divák náskok před vyšetřovateli. To, že o političce leccos víme, nás mírně připravuje o napětí a momenty překvapení. Vadí i trošku zjednodušené charaktery, víc bych toho třeba rád věděl o Assadovi nebo i záporákovi, proč se rozhodl páchat „zlo“ zrovna pět let. A ještě jedna věc je slabší, protože u severských kriminálek bývá alfou a omegou: působivější atmosféra. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Ženě v kleci se dá opravdu hodně věcí vytknout. Nepříliš silnými postavami a slabou interakcí mezi nimi počínaje, překombinovanou motivací zločince konče. Nicméně vypravěčská struktura je rozhodně zajímavá a zejména ve druhé polovině tahle jednoduchá kombinace aktuálního a minulého dění akceleruje ke klasickému, leč stále funkčnímu finále. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (9)

  • Oddělení Q získalo název podle volebního označení Strany Dánska, která se o jeho vznik zasloužila v rámci prosazování policejní politiky. (PenelopaW)
  • Herec Fares Fares v skutočnosti žije vo Švédsku a pre úlohu Asada sa musel naučiť po dánsky. (Arsenal83)
  • Jedná se o filmovou adaptaci prvního dílu dánské série případů oddělení Q v čele s komisařem Carlem Mørckem. Autorem literární předlohy je Jussi Adler-Olsen. Knižní sérii v České republice vydává nakladatelství Host. (claudel)

Související novinky

Dánové rozjeli filmové série

Dánové rozjeli filmové série

21.12.2014

Dánská kinematografie platí za velmi kvalitní a úspěšně se prosazuje i v zahraničí. V poslední době se tamní produkce zaměřila i na adaptace domácích úspěšných knižních sérií do filmový podob. Zatím… (více)

Reklama

Reklama