Hudba:
Michael GiacchinoHrají:
Diane Lane, Amy Poehler, Mindy Kaling, Bill Hader, Kyle MacLachlan, Phyllis Smith, Lewis Black, Richard Kind, Jess Harnell, Carlos Alazraqui, Frank Oz (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi – Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou. (Falcon)
(více)Videa (31)
Recenze (1 173)
„DÍVALI JSTE SE NĚKDY NA NĚKOHO A PŘEMÝŠLELI, CO SE MU ASI DĚJE V HLAVĚ?" /// Záchrana holčičky, která je nešťastnou souhrou událostí (a kvůli smutku) zralá pro pasťák nebo (v tom lepším případě) pro psychiatrickou léčebnu, je díky Pixarovský představivosti určená děckám bez rozdílu věku. Zamejšlej se nad tím, kdo všechno tahá za nitky v makovici a kdo že jsou to ti špatní rádci, takže nejde ani tak vo veselost a hravost, ale spíš to směřuje k moc hezkýmu poučení, který přinutí dospěláky, jejichž klíčový vzpomínky neovládá deprese a vztek, fláknout čtyřku. A parchanti ať si to pak přeberou! (i ty nádherný souvětí.) (ty vlastně hlavně!) (v hlavě!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často slyším hlasy (v hlavě). 2.) Potřebuju vysvětlit parchantovi, proč bude bydlet v Bohnicích. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
[65%] Není to vůbec špatná pixarovka; ten nápad s emocemi v hlavě té malé dívčiny mi přišel super, ale cca ta prostřední část filmů mě moc nebavila, ztrácel jsem u toho pozornost, finále to trochu zachránilo, ale prostě znám lepší kousky od pixaru viz Monster inc, Toy story apod – a to rozhodně zábavnější. I tak jsem to ale v pohodě dodíval do konce. Jsem zvědav na tu chystanou dvojku, jestli bude náhodou lepší, uvidíme … ()
PIXAR IS BACK! Promyšlené, nádherně animované, se spoustou vtipů pro děti i pro dospělé, radost se dívat a všechno to vnímat - a postupem děje se i dojímat... a na úplném konci se naprosto nepříčetně chechtat (Ostrov tragických upířích románů, Ostrov klučičích kapel..... Holka! Holka!!! ÁÁÁÁÁ!!!!:) a pak ještě vnitřek psí a kočičí hlavy:)))) Joy byste sice při setkání v reálném životě za chvíli jednu pleskli, ale... bez ní by to zkrátka nešlo;) Nemám jedinou výtku, naopak obdivuju jak se povedlo převést do filmu pro celou rodinu duševní pochody jedenáctileté přestěhované holč... pardon, mladé dívky, přičemž je to všechno naprosto současné, viz třeba videohovory apod. Takovouhle rodinu by chtěl každý, včetně brazilského pilota helikoptéry;) Jediné, co je trochu mimo, je imaginární přítel, což je v mém světě vždy jasná poukázka na doživotní jízdu na antidepresivech, což je jak doufám jen čistě americký národní sport:) Ale na druhou stranu si Bing Bonga nejde neoblíbit, a nejenom proto, jak pláče:) Koneckonců je to zřejmě největší frajer z celého filmu - když tedy pominu Vztek a imaginárního kanadského boyfrienda:) Jsem jen zvědav, jestli někdy přijde druhý díl, kde se prosadí ty realisticky kombinovaně zabarvené vzpomínky, hooodně rozšířená konzole a hlavně obří rudý maják PUBERTA, který samozřejmě asi není nic důležitého. Koneckonců Riley je teď dvanáct, co by se asi tak mohlo stát?:))) 90% a nevyhnutelná řada repríz a sociálních experimentů v jednom. ()
Inside Out je jedným z najoriginálnejších diel roka. Spôsobom, akým je postavené fungovanie mysle a prepojenie s reálnymi zážitkami vo svete, je v skutku zaujímavý. Otvára nové levely fantázie, ktoré majú zmysel a dokonca majú obrovské ambície popisovať kompletný systém - silné väzby i putá vytvárajú ostrovy, sny sú formované ako továreň z denných spomienok a fungujú ako filmové štúdiá. Nájdete tu zobrazenie zabúdania a vyhadzovanie spomienok. Dokonca si autori trúfajú na vykreslenie podvedomia. (Áno, ani zďaleka to nieje snímka pre deti, pretože tie nemôžu plne chápať čo je to depka alebo nejaký entuziazmus). Ale z nadšeného popisu vyplýva, že dospelí sa budú mať nad čím zamyslieť a čaká ich skutočne parádna sonda do mysle, kde je všetko premakané do posledných detailov a keď pochopíte systém, autori začnú strieľať ešte viac nápadov, ironizovať alebo skúšať aj rôzne vtipy s formou postavičiek. Nehovoriac o dialógoch alebo narážok na samotný systém. A keď sa prehupne film do trošku dramatickej až melancholickej roviny, nie je rozhodne núdza o scény, kde by ste mohli uroniť úprimnú slzu. Inside Out je výborný animák plný skvelých nápadov. Pixar je späť! ()
Okolní nadšení bohužel nesdílím. Inside Out se nedá upřít boží ústřední námět, z kterého mohlo vzniknout něco opravdu výjimečného a ambiciózního. Nedá se mu upřít také hravost a kreativita, kdy se v průběhu příběhu vždy objeví nějaký dílčí zajímavý vizuální nápad, gag, whatever (přepínání do jiných hlav). Ale to pojivo kolem, přestože funguje, je naprosto tuctové, obyčejné, předvídatelné. ()
Galerie (91)
Photo © Walt Disney Pictures
![V hlavě - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/218/160218817_b73b87.png)
Zajímavosti (47)
- Pizzerie Yeast of Edin je založena na skutečném podniku poblíž studia Pixar. Každý den tam podávají jeden druh pizzy, občas i brokolicovou. (Draconic)
- Scéna, v níž si strážní, hlídající vstup do Podvědomí, mění své čepice, je odkazem na hru Samuela Becketta "Čekání na Godota", kde si mění klobouky Vladimir a Estragon. (Draconic)
- Nechuť (Mindy Kaling) nosí na opasku přezku ve tvaru písmene "D", což je odvozeno od anglického výrazu pro nechuť - disgust. (Draconic)
Reklama