Hudba:
Michael GiacchinoHrají:
Diane Lane, Amy Poehler, Mindy Kaling, Bill Hader, Kyle MacLachlan, Phyllis Smith, Lewis Black, Richard Kind, Jess Harnell, Carlos Alazraqui, Frank Oz (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi – Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou. (Falcon)
(více)Videa (31)
Recenze (1 172)
Mám k filmu několik výtek. Čekal jsem, že film obsáhne delší časové období a že interakcí mezi jednotlivými řídícími centry bude víc, protože potenciál tu rozhodně byl (např. scéna u večeře). Měl jsem původně pocit, že celý film je vlastně o začínající pubertě a že takový průběh je očekávatelný u většiny jedinců, leč nestalo se. V hlavě je přesto natolik kouzelný, barevný a dojemný animák a lze konstatovat, že Pixaru se ostatní stále jen dívají na záda. Pixar totiž umí to, co mu ostatní mohou jen závidět - velmi stylově odkazuje k vlastní tvorbě, tvorbě režisérských velikánů nebo dokonce celým kinematografickým obdobím, případně jiným druhům animace. Zakomponování do příběhu je přitom velmi hladké a naprosto přirozené. Je to komplexní a nápaditá mapa toho, jak to v hlavě může fungovat. Release the Kulich! ()
Inside Out je jedným z najoriginálnejších diel roka. Spôsobom, akým je postavené fungovanie mysle a prepojenie s reálnymi zážitkami vo svete, je v skutku zaujímavý. Otvára nové levely fantázie, ktoré majú zmysel a dokonca majú obrovské ambície popisovať kompletný systém - silné väzby i putá vytvárajú ostrovy, sny sú formované ako továreň z denných spomienok a fungujú ako filmové štúdiá. Nájdete tu zobrazenie zabúdania a vyhadzovanie spomienok. Dokonca si autori trúfajú na vykreslenie podvedomia. (Áno, ani zďaleka to nieje snímka pre deti, pretože tie nemôžu plne chápať čo je to depka alebo nejaký entuziazmus). Ale z nadšeného popisu vyplýva, že dospelí sa budú mať nad čím zamyslieť a čaká ich skutočne parádna sonda do mysle, kde je všetko premakané do posledných detailov a keď pochopíte systém, autori začnú strieľať ešte viac nápadov, ironizovať alebo skúšať aj rôzne vtipy s formou postavičiek. Nehovoriac o dialógoch alebo narážok na samotný systém. A keď sa prehupne film do trošku dramatickej až melancholickej roviny, nie je rozhodne núdza o scény, kde by ste mohli uroniť úprimnú slzu. Inside Out je výborný animák plný skvelých nápadov. Pixar je späť! ()
[65%] Není to vůbec špatná pixarovka; ten nápad s emocemi v hlavě té malé dívčiny mi přišel super, ale cca ta prostřední část filmů mě moc nebavila, ztrácel jsem u toho pozornost, finále to trochu zachránilo, ale prostě znám lepší kousky od pixaru viz Monster inc, Toy story apod – a to rozhodně zábavnější. I tak jsem to ale v pohodě dodíval do konce. Jsem zvědav na tu chystanou dvojku, jestli bude náhodou lepší, uvidíme … ()
„DÍVALI JSTE SE NĚKDY NA NĚKOHO A PŘEMÝŠLELI, CO SE MU ASI DĚJE V HLAVĚ?" /// Záchrana holčičky, která je nešťastnou souhrou událostí (a kvůli smutku) zralá pro pasťák nebo (v tom lepším případě) pro psychiatrickou léčebnu, je díky Pixarovský představivosti určená děckám bez rozdílu věku. Zamejšlej se nad tím, kdo všechno tahá za nitky v makovici a kdo že jsou to ti špatní rádci, takže nejde ani tak vo veselost a hravost, ale spíš to směřuje k moc hezkýmu poučení, který přinutí dospěláky, jejichž klíčový vzpomínky neovládá deprese a vztek, fláknout čtyřku. A parchanti ať si to pak přeberou! (i ty nádherný souvětí.) (ty vlastně hlavně!) (v hlavě!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často slyším hlasy (v hlavě). 2.) Potřebuju vysvětlit parchantovi, proč bude bydlet v Bohnicích. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Napínavá a dětské nervy drásající honička s časem, kterou pohání dopředu milionový nápad. Už to samo o sobě by stačilo na oslňující zážitek, kdyby Riley a její emoce nešly ještě dál. Druhý den po projekci se totiž každý z nás probudí a popřemýšlí, kdo má zrovna v té jeho hlavě velení. V tu chvíli všechno zapadne na své místo a začne pracovat druhý plán, kde má každá dějová kapitola nezpochybnitelný význam. Pixar díky němu sahá po nesmrtelnosti, protože zranitelných a ublížených náctiletých bude vždy a všude hrozně moc. ()
Galerie (91)
Photo © Walt Disney Pictures
![V hlavě - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/218/160218811_a919fc.png)
Zajímavosti (47)
- Pri ceste nákladným vlakom späť na hlavné veliteľstvo nájde Bing Bong spomienku a s prekvapením zistí, že Riley vyrástla, je však veľmi nepravdepodobné, že by to nevedel vzhľadom k tomu koľko spomienok vysypal z batôžka pri prvom stretnutí z Radosťou a Smútkom. (Raketoplan)
- V severoamerických kinech utržil animovaný hit 356,9 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak byl 858,8 mil. (NIRO)
- Film zožal na premiére v Cannes standing ovation v dĺžke osem minút. (martin1m2)
Reklama