Reklama

Reklama

Bývalý člen elitních jednotek Bryan Mills (Liam Neeson) se proti své vůli ocitá znovu v akci. Bryanův sen, užívat si poklidného života, se nenávratně rozplývá. Jeho manželka Lenore je nalezena brutálně zavražděna. Z její smrti je podezřelý právě Bryan. Podaří se mu uniknout zatčení a stává se lovnou zvěří všech policejních jednotek v USA. Po jeho stopě se neúnavně vydává detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker). Svou vytrvalostí donutí Bryana opět použít jeho "zvláštní soubor dovedností." V nemilosrdném souboji musí Bryan dokázat svou nevinu a vypátrat skutečného vraha. V ohrožení se ocitá to jediné, co mu v životě zbylo – dcera Kim. (Bioscop)

(více)

Videa (22)

Trailer 2

Recenze (615)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Asi mi to aj prišlo lepšie ako predošlá Odplata. Príbeh sa presunul trošku inde a aj strih v akcii sa zlepšil. Oproti prvému dielu je to síce fakt bieda a tragédia, ale Neesonovi drsňáci na staré kolená idú a aj keď to vyzerá, že áčkoví herci zablúdili v bečkových vodách, je to celkom fajn a pozerateľná akčná sranda. Len toho Megatrona na poste režiséra by už mohol nahradiť nejaký Optimus. 60% - 3* ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A tak nejsmrtonosnější důchodce světa zaútočil potřetí, z toho podruhé bohužel opět jen na slzné kanálky fanatických vyznavačů rodinných hodnot, a milovníkům surové nekompromisní akce nostalgicky vzpomínajícím na syrovost a drajv jedničky zbyly jen suché oči pro pláč a zkřivené rty, mezi nimiž nasraně cedí jen něco o zkurvených plagiátorských slaboduchých sračkách za každou cenu. V téhle vykrádačce Uprchlíka pro mentály Lájem zase tři čtvrtě filmu dělá jen katalogového dedyho své napřesdržku vzorové dcerušce, což působí mnohem účinněji, než kdybyste si strkali prsty do krku, aby v poslední půlhodince zkosil pár trapných Rusáků a jednoho rádoby překvapivě nesympatického kokota, u něhož je od první minuty zřejmé, že je nesympatický kokot. V Nýsnově požehnaném věku je už však pro něj daleko horším nepřítelem než východní mafie akutní artritida, a tak běhá a pere se, jako by měl vyhřezlou ploténku a čerstvou endoprotézu, a bitky, aby se zakryla jeho nemohoucnost, jsou nastříhané snad ještě hůř než v posledních mástrpissech vepřového Segala. Luk je jako scénarista i režisér už naprosto v prdeli a místo těchto dementních devadesátkových vykrádaček by se měl už na všechno raději vysrat a jen si máčet povislou polentu do kafe někde v Santropé a vzpomínat na zašlé časy, kdy měl ještě invenci a funkční koule. Nicméně, oproti tomu odpornému, nudnému a hloupému svinstvu pro artové psychotiky s názvem Birdman je to pořád famózní veledílo, a proto uděluji krásnou jednu a opět se loučím s erudovaným a dost frajerským „Ceterum censeo Birdman esse delendam“. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Kdybych to hodnotil čistě v rámci značky Taken, tak bych musel dát jednu, ale obecně to prostě není zas až tak úplně mizerný akčňák, takže tomu lupnu stejně jako předchozímu patvaru dvě hvězdy. Neeson má bohužel o 6 let víc, má dvaašedesát, takže já bych mu radil, aby si zastrčil smrtonosnou ruku pěkně do trenek, a k podobným zběsilostem se vracel už jen s kapesníkem u televize. Příběh je neuvěřitelně slátanej, přičemž to "neuvěřitelně" myslím doslova, nechcu se nad tím ani zamýšlet, look filmu je ve vztahu k přístupnosti slabej jak čaj, takže vyždímání kvalitní značky se povedlo dokonale. Čas se něčím podobným zazdít dá, ale radost to teda nedělá. 45% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonformní akční děda si chce po vymezených 96 hodin (o kterých ve filmu samozřejmě nepadne řeč) zachovat důstojnost, a co do uhýbání před letícími kulkami, je mrštnější než Heidi Klum ve své reklamě na kosmetiku. Bohužel, film to není ani dostatečně nadsazený, ani nikterak efektně zrežírovaný, aby se dal brát jako zábavně nablblý popcornový odvaz. A to i přesto, že ohledně tempa a dynamiky zjevné potíže nevykazuje. Značné a poměrně nepřekonatelně rušivé potíže má stran scénáře a režie. Nabízela se otázka, jak tedy pojmout další díl, bez toho, aniž by to nebyla už jen nastavovaná kaše. Scénář velel jasně. Ústřední hrdina bez bázně a hany Bryan Mills musí být vystaven těžké zkoušce. Musí to být něco hodně osobního. V prvním případě to byla záchrana unesené dcery, ve druhém čelil pomstě pozůstalých mafiánů a ve třetím případě bude muset očistit své jméno. Jeho bývalá manželka bude totiž zavražděna a on se stane hlavním podezřelým z vraždy. Zní vám to otřepaně? A také to otřepané je. Navíc, asociace s Uprchlíkem s Harrisonem Fordem přijde záhy. A je nasnadě, jak s tím ostřílený Bryan Mills naloží. A stihne toho relativně hodně. Film se chtěl vymezit hlavně na svoji akční stránku. Za tímto účelem byl angažován diváky nepříliš oblíbený režisér Olivier Megaton, jehož režijní styl i dosavadní kredit stále budí nemalé rozpaky. Ani tentokrát se nepřešvihl přes akci průměrného ražení, ve které se průměrně natočené bitky střídají s průměrně natočenými karamboly v autech. Akce rozhodně dech nevyrazí a téměř v ničem nezaujme. Mnoho diváků si postěžuje na její celkovou nepřehlednost vlivem nevalné práce s technikou střihu, přičemž zlomkovitý střih neocení akční pamětníci. Do toho se vloudilo množství scenáristických chyb ve zdánlivě nepodstatných detailech. Můžete je zrovna tak přehlédnout, jako být jimi obtěžován. Namátkou je to úniková cesta hlavního hrdiny bezprostředně po nalezení mrtvoly manželky ve vlastním bytě, kdy pronásledující policejní hlídka se při prověřování možností chová lajdácky, nebo snadný přístup na patologii bez jakékoliv ostrahy, přičemž geniální Mills na mrtvé tělo manželky v chladícím boxu natrefí hned na první pokus, nebo asistent vyšetřujícího detektiva ptající se po zavražděné ženě neomylně určí, že se po ní ptal i Mills a jiné přešlapy. Jsou to jen chybné detaily, ale když se nakupily, už se to přehlížet nedalo. Scénář produkujícího Luca Bessona a jeho kolegy Kamena příliš nápaditosti nepobral, ačkoliv je kladen důraz na sofistikované způsoby i postupy unikajícího hrdiny. Jinak by to ani nemohlo být, než že jeho postupy jsou velmi sofistikované a velmi uvědomělé, nebo to podle scenáristů tak mělo přinejmenším vypadat. V tomto ohledu je největším "vrcholem" scéna s jogurtovým nápojem, který si Millsova dcera chodí pravidelně kupovat do jednoho a totéž krámu, přičemž z matematického hlediska konstrukce čísel, zásadně nebere hned ten první, co se jí dostane pod ruku, čehož "chytře" využije její chápavý a uvědomělý tatík, t.č. na útěku. Abych nezapomněl, jeho hlavní prioritou je teď chránit jeho dceru, protože po ní někdo jde a postupně se dobrat pravdy, kdo na něj vraždu ex-manžeky narafičil a proč. Otřepané scenáristické postupy a pokusy o jakési zvraty, jsou však značně průhledné a v konečném důsledku nijak nepřekvapí. Akce je relativně méně a je vyvážena pátráním a zběsilým pobíháním z místa na místo, kdy se Mills snaží dobrat pravdy. Podle scenáristů to stačí, ale je to na jeden z očekávaných hitů sezony málo. Při těch všech výše zmíněných negativech, se film dostává z toho nejhoršího zásluhou Liama Neesona, který je zkrátka ve své roli neselhávající a bez problémů se mu dá jeho konání věřit. I když se tímto jeho akční kapitola uzavírá, představoval jsem si velkolepější a výbušnější završení série. Zůstalo hlavně dobře nasazené tempo, spolehlivě uvěřitelný Neeson a jeho kreace, kdy sprška kulek mu nečiní nijaké potíže a zůstává nezraněn, i když jdou po něm i elitní zabijáci z ruské mafie a výbuch auta, ve kterém seděl, je pro něj relaxační masáží. I s tímhle filmem se dá v kině poměrně úspěšně relaxovat, nicméně dojem luxusní akční masáže a následného se ocitnutí v akčním ráji, se však ne a ne dostavit. 40% () (méně) (více)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Pokud si dobře vzpomínám, říkal jsem u pokladny "jednou 96 hodin," ne "jednou na řetízkáč." Ani disko koule nedělá tolik odrazů, kolik jich dokáže za vteřinu vymyslet Megaton. Já bych vám rád řekl, jaké to bylo, ale nemůžu, protože když už se kamera výjimečně na pět vteřin zastavila, musel jsem rozkapat oči a najít prášek na bolest hlavy. A to než jsem vyřídil, už jsme byli zas na kolotočích... Debile jeden! ()

Galerie (31)

Zajímavosti (23)

  • Při jedné z posledních scén na palubě letadla lze slyšet od pilotů zprávu určenou pro věž, že se chystají k odletu z runwaye č. 2, ale v dalším záběru je vidět, že se jedná o runway 5L. Ani jedna z těchno drah ale na zmiňovaném letišti (Santa Monica Airport, KSMO) vůbec není. (Warle)
  • Forest Whitaker pri propagácii filmu prezradil, že si na konci produkcie zobral domov niekoľko rekvizít ako spomienku na čas strávený na nakrúcaní. Boli to: odznak policajta, šachovú figúrku a tašku s bagelmi. (Arsenal83)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 48 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Reklama

Reklama