Režie:
David FincherScénář:
Gillian FlynnKamera:
Jeff CronenwethHrají:
Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Carrie Coon, Kim Dickens, Patrick Fugit, David Clennon, Lisa Banes, Missi Pyle (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Amy se ztratila v den pátého výročí svatby s Nickem. Vše naznačuje, že nezmizela dobrovolně. Zoufalý manžel organizuje rozsáhlé pátrací akce a snaží se dělat vše možné pro to, aby se jeho žena našla. Pokud možno živá. Paralelně s tím probíhá policejní vyšetřování, které kromě Amy hledá i člověka, jenž má její zmizení na svědomí. Všechny stopy, nalezené důkazy a svědectví Amyiných blízkých ale ukazují právě na Nicka. Kdo to vlastně je? Trpící oběť zločinu, nebo cynická zrůda, která vodí policii i veřejnost za nos, aby ze sebe sňala podezření? Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A co se vlastně stalo s Amy? Na znepokojivé otázky se vrší další a odpovědi zoufale chybějí. Trpí tím především Nick, který se z miláčka médií proměnil ve veřejného nepřítele číslo jedna. Dobře ví, že když se Amy nebo strůjce jejího únosu nenajdou, ponese si cejch až do konce života, který možná stráví za mřížemi. Pokud ovšem nemá Amy skutečně na svědomí. (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (2 178)
Fincher zase raz osvedčil svoju neuveriteľnú schopnosť ponúknuť prostredníctvom deja filmu, to čo momentálne víri ľuďom v hlavách a zároveň pop intelektuálnym médiám na stránkach prinášajúcich témy dňa. Nie politika (teda nie priamo), ale vzťahy medzi mužom a ženou v dnešnej dobe a otázniky nad inštitúciou manželstva. A zároveň prináša aj odpovede, rovnako patriace dobe: ak chcete stabilitu v partnerstve, zahrajte sa hru. A nie jednu a nie len takú, čo barmanka založí medzi desiatky podobných. Pretože tunák už nejde len o taký naimplantovaný adrenalín v podobe bandži džampingov a podobných idiotín - tu dámy a páni sa hrá rovno o život. Kam sa podela mŕtvola? A kam všetky tie sľuby večnosti, čo si dali zaláskovaní v dobách, kedy sa zdalo, že niť ich vzájomnej dôvery nemôže pretrhnúť? Je to zručné, plné skvelého humoru rovnako tak temných stránok, ktoré zažíva veľa párov. Nuž fajn. Vytiahnuť pulz doby, tej čo naozaj dýcha aj v rozhovoroch medzi kaviarenskými a barovými stoličkami, je skvelé nadanie. A Fincherovi zaň patrí Absolut (vodka - jeden panák). No nie absolutórium. Pretože s výnimkou filmu Sedem sa všetky jeho nadčasové filmy stali s odstupom času až priveľmi dobovými. Tento má však podobnú šancu ako Sedmička. Pretože napríklad ukázanie mediálnych výstupov ako neustáleho prúdu totálnych klamstiev, narafičených podvodov a kalkulácií s mienkou verejnosti je jednoducho skvelé a z osobného pohľadu aj nadčasové. Horšie je to s prostredím, v akom sa film odohráva a s postavami, ktoré tvoria hlavných i vedľajších protagonistov. Zďaleka najsympatickejšia bola totiž dvojica potetovaných lupičov, ktorých komentáre skvele prehliadli celý ten balast, okolo ktorého sa film točí. Ich štek však trval len pár minút, zvyšné postavy len tancovali dobové tance. Síce perfektne (chce sa napísať na jedničku), ale stále len dobové. ()
|| Scenár: Gillian Flynn / Predloha: Gillian Flynn - Gone Girl | Hudba: Trent Reznor, Atticus Ross | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Regency Enterprises, Pacific Standard | Rozpočet: 61 miliónov $ | Tržby: 368,000,000 $ | Ocenenia: - || Pokud bych chtěl popsat všechny aspekty, z kterých se dá tenhle film vnímat, trávil bych nad tímto komentem několik hodin. A nakolik nemám takovou trpělivost jako "Matty" nebo "Shadwell", zhrnu to do pár řádků. Gone Girl byl pro mně mnohem víc fungujícím filmem ze stránky scenáře, který vykresluje dopad mediálního smogu na životy lidí, než ze stránky thrillerové. Ta základní linka o zmizení a následné zvraty jsou působením na diváka tak rozporuplné, že člověk si musí vybýrat, zda to chce vidět přes vážné, nebo satiristické bríle. Tenhle pocit během celé metráže zadupává do země jakoukoliv možnost vývoje emocí diváka vůči postavám. Navíc, proměna postav v naprosto jinou náturu je tak rychlá, že i napříč geniálním hereckým výkonům působí skratkovitě a nevysvětlitelně. Dalo by se říct, že pokud bych hodnotil Gone girl jako thriller, byl bych z něj vážně sklamaný. Naopak, umění vykreslit moc justice a médií dramatem po Fincherovsku, je to bezesporu delikatesa. Nechci kradnout strukturu komentařů uživateli "Fr", ale jsou určitě dva důvody, proč se musí "Zmizelá" aspoň jednou vidět: 1.: Ben Affleck bude svou jednotvárností dokonale chladným ale žel i "prázdním" Batmanem. 2.: Neil Patrick Harris se může snažit sebevíc, (a byl fakt jinej) ale stejně vněm budu vidět ješte minimálně 5 let Barneyho Stinsna... 80% | CineStar Anděl Praha, 15.10.2014 | ()
Ďalšia fincherovská dokonalosť. Rosamund na Oscara, Ben v úlohe šitej na mieru, všetci ostatní perfektní, snáď len ten NPH sa tam veľmi nehodí. Samotný príbeh s prehádzanou chronológiou, nespoľahlivými rozprávačmi, nečakanými obratmi, brilantnými dialógmi a tým satirickým pohľadom na manželstvo je absolútna rozkoš. "You Fucking Bitch!" ()
Film co nemá chybku v provedení, nedá ani minutku se nudit, táhne i herecky svojí ústřední dvojicí (ať žije Batfleck a jeho nablblej úsměv), a hlavně, přinutí vás a váš doprovod ještě hodinu po skončení projekce probírat co a jak vlastně bylo, je po vlažných trailerech bez debat dalším velmi silným příspěvkem Davida Finchera. ()
"Když myslím na svou ženu, myslím na její hlavu. Představuji si, jak rozbíjím její lebku, prohrabávám se jejím mozkem, snažím se získat odpovědi." Jsem velkým, jasným a neoddiskutovatelným vládcem naší domácnosti - prostě vařím, peru, žehlím, starám se o děti, zařizuju večeře při svíčkách a zpod pantofle vykukuju jen s nejvyšší opatrností. Mně se zkrátka nemůže stát to, co se stalo Nickovi. Jenže s Nickem jsem si užil celkem slušný napětí, ještě lepší pocit beznaděje a kdybych věřil tomu, že FBI skáče tak jednoduše na špek, tak bych se stal nepolapitelným federálním zločincem. Takhle musím konstatovat spokojenost s filmem a nespokojenost s tím, jak to dopadlo. Já bych ji zabil minimálně třikrát. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (51)
- Videohra, ktorú Nick (Ben Affleck) hral, bola "Battlefield 3" (2011) pre PlayStation 3. (Arsenal83)
- Keď Margo (Carrie Coon) príde do Nickovho (Ben Affleck) domu, vidíme, ako za sebou zatvorila dvere a zamkla ich na západku. Keď však neskôr odíde, vidíme, že dvere sú odomknuté. (Arsenal83)
- David Fincher obsadil Emily Ratajkowski na odporúčanie Bena Afflecka. Fincher ju vôbec nepoznal, ale Affleck mu ukázal hudobné video Robina Thickeho Blurred Lines (2013), kde vystupovala nahá. Na Finchera počas nakrúcania zapôsobila jej pracovná morálka, pretože, ako ona sama povedala: "Bola som pripravená byť študentkou a on je najlepší učiteľ. Chce urobiť sto záberov a ja ich chcem urobiť pre neho." (Arsenal83)
Reklama