Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Amy se ztratila v den pátého výročí svatby s Nickem. Vše naznačuje, že nezmizela dobrovolně. Zoufalý manžel organizuje rozsáhlé pátrací akce a snaží se dělat vše možné pro to, aby se jeho žena našla. Pokud možno živá. Paralelně s tím probíhá policejní vyšetřování, které kromě Amy hledá i člověka, jenž má její zmizení na svědomí. Všechny stopy, nalezené důkazy a svědectví Amyiných blízkých ale ukazují právě na Nicka. Kdo to vlastně je? Trpící oběť zločinu, nebo cynická zrůda, která vodí policii i veřejnost za nos, aby ze sebe sňala podezření? Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A co se vlastně stalo s Amy? Na znepokojivé otázky se vrší další a odpovědi zoufale chybějí. Trpí tím především Nick, který se z miláčka médií proměnil ve veřejného nepřítele číslo jedna. Dobře ví, že když se Amy nebo strůjce jejího únosu nenajdou, ponese si cejch až do konce života, který možná stráví za mřížemi. Pokud ovšem nemá Amy skutečně na svědomí. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (2 180)

golfista 

všechny recenze uživatele

Fincher byl pro mě vždycky synonymem dobrého filmu (to stále trvá). Ale taky jsem miloval to, jak mě dokázal "uzemnit". To už ale bohužel u jeho posledních fimů neplatí zcela. Pokud bych vzal "Sedm" jako 100% Finchera, tak "Gone Girl" je tak nějak 60 % Fincher. Pořád je to velmi nadprůměrný film, nicméně v kontextu jeho ranné tvorby je to slabota. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Radek99 ve svém komentu ke Zmizelé napsal, že "Nový Fincher = filmová událost" už po tomhle filmu bohužel neplatí. Upřímně řečeno, takhle rovnice u mě neplatila nikdy, s Fincherem si nespojuju pojem "filmová událost", nýbrž "precizní řemeslo". A toho se mi taky u Zmizelé dostalo vrchovatě. V žádném případě nelituju návštěvy kina, protože velké plátno nechá vyniknout všem prvkům Fincherova filmového umění. Jenže pak je tu námět a scénář a tam už tak spokojený nejsem. Je to totiž typický umělý konstrukt, další z nekonečné řady amerických snímků o vysoce inteligentních psychopatických manipulátorech a jejich schopnosti unikat ze spárů spravedlnosti. Při sledování jsem si nemohl nevybavit Prvotní strach, který udělal jméno Edwardu Nortonovi. Film se může pro mě pohybovat v jakémkoli žánru, ale potřebuju mu věřit a Zmizelé jsem zkrátka a dobře věřit nedokázal. A pokud další můj oblíbený uživatel xxmartinxx píše o Zmizelé jako o "zábavném braku", pak Fincher díky své preciznosti bohužel tomuhle spojení zabraňuje. Ten film je zkrátka a dobře příliš kvalitně natočený na to, abych ho bral jako oddechovku lehčího ražení. No a pokud jde o v některých komentářích zdůrazňovaný společensko-kritický přesah směrem k médiím, toho jsme se už dočkali v americké kinematografii i jinde nespočtukrát a v řadě případů v lepším provedení. Za mě 3,5* s tím, že Zmizelá má a určitě bude mít tolik nadšených příznivců, že 4. hvězdičku ode mě určitě nepotřebuje. Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Z Finchera se stal solidní vtipálek.. A některé oscarové kategorie si jeho film předem zarezervoval. Ale o ceny tu nejde. Nýbrž o další mistrovský kus, který je sestavený s hodinářskou precizností. V Gone Girl znovu rozvrátil představu klasického kriminálního pátrání. Perfekcionista, který nehraje na slabá místa. A vždycky je o krok před divákem. Trefnou (i když zase tak hrozné to rozhodně není) studii partnerství/manželství rozehraje nejprve ON. Zdá se, že se mu daří dobře, svou ženu miluje a pojí ho přátelství s Mirkem Dušínem? Nepojí. Místy mluví jak dlaždič, manželství ho sžírá, zmizení ženy až tolik neprožívá a ve volných chvílích si rád zastřílí při videohrách. Policejní pátrání startuje a je ryze zaoceánské: srdceryvné proslovy rodiny, všudypřítomní novináři, spousta dobrovolníků, velké billboardy. ONA, úžasná a milá v očích veřejnosti, se ke slovu dostane až o pár desítek minut později. Už coby Gone Girl. Lehké SPOILERY. Spousta lidí tu hovoří o nástrahách manželství, namísto toho, aby si uvědomila, že hlavní problém tkví v sociopatické poruše drahé polovičky, která míchá kartami. ON je docela obyčejný chlapík, jehož největším zločinem je lhaní a nevěra. ONA má trochu větší škraloupy. Nic to však nemění na faktu, že s motivem nespolehlivého vypravěče se tu pracuje náramně. Opouštíme JEHO hledisko a jsme nucení se zaposlouchat do JEJÍ verze. O pár desítek minut později, jak se nám hezky pozvolna odtajňují nová detektivní fakta, razantně měníme i náš pohled na jednotlivé hrdiny. Vše se děje bez jásavých barev, David Fincher zůstává věrný své chladné a odosobněné režii, která tu sedí náramně, ve finále je nicméně škoda, že chybí scéna, která by s divákem vyloženě (emocionálně) zacloumala. Netluče úplně to rvavé srdce jako v Sedm, Klubu rváčů nebo Úkrytu. To je asi ta jediná vada na kráse. Herci jsou totiž přesní. Strefování se do Bena Afflecka nikdy nebylo mým koníčkem, jeho prázdné pohledy do jednoho místa tu přesně zapadají do režisérových plánů, Rosamund Pike už v Jacku Reacherovi bavila, tady vše ukočírovala bez velkých gest, je přesná, je znepokojivá, má všechny rysy prohnané femme fatale, jen si občas z radosti hodně nevhodně povyskočí. Casting je celkově nadmíru povedený. Potěší dvojice vyšetřovatelů, dvojče podezřelého i jeho advokát v podání Tylera Perryho. Fincher je věrný i svým oblíbeným tématům: sebedestrukce, rozklad rodiny, vliv médií. Určitě každého napadne myšlenka, jak moc zpravodajství utváří názor společnosti (za největší mrchu je nakonec cynická televizní moderátorka). Ať ale hrajeme fér, i pár nejasností bych měl (těhotenství se v šestém týdnu projeví už na ultrazvuku, takže by si ho lékaři určitě potvrdili jinak, než jen na základě moči; vyšetřování ve vile u jezera by určitě bylo sakra pečlivější). Fincherův dentista musí být nicméně nadšený. Při každé návštěvě prakticky bez kazů. PS: Manželství takovým bojištěm není. PS1: Napodruhé nadšení krapet kleslo, přesto je to furt mezi čtyřmi a pěti hvězdami. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Podobně jako Paul Thomas Anderson také David Fincher se v rámci své režijní dráhy posouvá k čím dál tím utlumenější a střídmější formě dokonalosti. Po první části filmografie, která se vyznačovala okázalou formální efektností, jež u Finchera kulminovala v "Úkrytu" oplývajícím hrátkami s průlety kamerou prostorem v dokonalých realitu popírajících jízdách, přichází v pozdějších filmech stále větší efektivnost a nenápadnost. Neznamená to, že by se Fincher i PTA stali nějakými askety, ale pouze že jejich mistrovství se projevuje tím, že na sebe nikterak nepoutá pozornost. Skoro bychom mohli mluvit o návratu studiového stylu, kde také forma sloužila k maximálnímu vtažení diváků do vyprávění a neměla na sebe nikterak upozorňovat, jen tentokrát se nejedná o následování nějakých konvenčních pravidel, ale projev dokonalého obeznámení s řemeslem a maximální promyšlenosti zpracování každého záběru za jeho účelem v celku díla. "Zmizelá" pak představuje Fincherovu strhující masterclass v šálení diváků, kde současně žasneme nad vyprávěním (příznačně o postavách, které šálí své okolí a důmyslně pracují se svým obrazem), ale také nad tím, jak zdánlivě lehce a nenápadně nás film vede a drží přikované k obrazovce či plátnu po celou dobu, aniž by nám dovolil vydechnout. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Není to poprvé, co Ben Aftek nahání nějakou Amy. Každý solidní znalec filmů ví, že už tak zkoušel v roce 1997. A právě zde přišlo podezření číslo jedna. Nyní ovšem s příplatkem za značku: zoufale. Zde již šlo do tuhého a Benovi hrozilo lechtací křeslo. Dal jsem tři hvězdy. Za kvalitní filmařinu pět, za dojem jedna. Ti Američané jsou vážně divní. Dovedete si představit, že by to, co zde předvádí Amy, zkusila nějaká severokorejka? Já ne. Kvůli spartakiádě a šetření peněz na věnec k soše Kim Ir-Sena, nemá prostě na takové pičoviny čas, je tak? Nebudu chodit kolem horké kaše, nasralo mě to. Tečka. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (51)

  • Policejní vozy s vnitřní klecí jsou vždy vybaveny i mechanizmem, který znemožňuje otevření zadních dveří zevnitř. Moment, kdy policejní vůz přiveze Nicka (Ben Affleck) a Amy (Rosamund Pike) zpět domů a Nick právě ze zadního sedadla jednoduše otevře své dveře, by tak nebyl možný. (Adrai)
  • Ben Affleck (Nick Dunne) si v roce 1997 zahrál ve filmu Hledám Amy. Většinu tohoto snímku přitom tráví hledáním své ženy, která se jmenuje Amy. (DaUr)

Související novinky

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

02.02.2024

Režisér Tim Burton se v současnosti plně věnuje postprodukčním pracím na svém nejnovějším snímku Beetlejuice Beetlejuice, jenž by měl vzít světová kina útokem letos v září, nicméně ani toto pracovní… (více)

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Fincher chystá film se scenáristou Sedm

Fincher chystá film se scenáristou Sedm

24.02.2021

Tak se zdá, že starý dobrý David Fincher se přece jen vrací. Režisér pecek jako Sociální síť či Zodiac totiž nejenže chystá nový film, zároveň se ale bude jednat o temný thriller z pera scenáristy… (více)

Reklama

Reklama