Režie:
Jiří MádlScénář:
Jiří MádlKamera:
Edita KainrathováHudba:
René RyparHrají:
Petr Šimčák, Jan Maršál, Ondřej Vetchý, Lucie Trmíková, Jaroslava Pokorná, Jan Hlaváč, Michaela Majerníková, Ondřej Veselý, Lukáš Hrabák, Roman Nevěčný (více)Obsahy(1)
Jedenáctiletý Tomáš se chce stát filmařem, a když dostane k narozeninám kameru, rozhodne se natočit svůj první film – o své rodině a kamarádovi. Postupně tak poznáváme jeho tatínka, maminku, babičku, ale i kamaráda Harise, který mu pomáhá s natáčením. Kluci blbnou a užívají si natáčení, ale jen do chvíle než zjistí, že kamera dokáže odhalit i věci, které jsou nepříjemné - například pravdu o jejich spolužačce, kterou Tomáš miluje anebo že mu jeho táta lže! Dvakrát týdně tajně odjíždí místo práce bůhvíkam, ale zapírá to. Tomáš, i když má obavu, že se dozví něco, co bude bolet, se rozhodne tomu přijít na kloub. Netuší, že narazil na rodinné tajemství, které má mnohem hlubší kořeny, než se zprvu zdálo.... Jeho odhalení je šokující i čisté svou neokázalou jednoduchostí a lidskostí. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (761)
V tak milé překvapení jsem u českého filmu už ani nedoufal. Jiří Mádl není žádný můj herecký oblíbenec, ale to co si napsal a překvapivě i zrežíroval mi popravdě vyrazilo dech. Myslím, že naši "renomovaní" režiséři dostali tímhle dílkem dost na zadek. ... Vzhledem k tomu, že jsem den před shlédnutím filmu viděl, jak se při předávání českých lvů všechna pozornost upřela na romskou problematiku, přišlo mi opomenutí tohohle filmu jako velká chyba. ()
Režijní debut a přitom tak zatraceně vyjimečný film, který nemá v ČR obdoby ! Ano, jsou tam sice ještě nějaké mezery a občas se objeví nějaké to hluché místo, a minimálně jeden zvrat je tam strašně na sílu. Ale jinak se jedná o velmi zručné a originální dílko ... jinými slovy, žádnej posranej Hřebejk, který už 10 let točí jeden a ten samý průměrný sranec ( ten by se na filmařinu měl už dávno vysrat, jelikož talent tam prostě neni). Doufám, že Mádl dostane prachy i na další svůj film, jelikož tohle je tvůrce, kterého se určitě vyplatí sledovat a chodit na něj do kina .. já si příště určitě lupen koupim ! ()
Čekal jsem absolutně něco jiného. Myslel jsem si, že půjde o nějakou rodinku, která si vyrazí k móři a tam zažije spousta dobrodružství, ale ono ne. Vše je v rukou jedenáctiletého Tomáše, který FFkuje dění kolem sebe. Zajimavý nápad a na prvotinu Jirky Mádla jde o zdařilý kousek. Ještě to na čtyři hvězdy dá. ()
Možná, že to není na čistých 5*, ale za debutování Mádla v režii i scénáristice, které dopadlo takto výborně, nejde jít níž. Pojedeme k moři je snímek, který svoji formou v české kinematografii chyběl. Je zábavný, odpočinkový, má spád i napětí, dojemnější momenty se střídají s těmi úsměvnými a komickými. Herecké výkony dětských herců jsou parádní a Ondřej Vetchý potvrzuje své kvality. Pro mě vskutku velmi milé překvapení, na které bych se někdy v budoucnu s chutí podíval znovu. ()
Skvělý debut. Celou dobu jsem očekával, jak se příběh vyvrbí, a finální rozuzlení mě svou silou a neočekávaností zarazilo hluboko do sedadla. Malý nenápadný příběh, jehož jednotlivé střípky jsou však nejen v dokonalém souznění s realitou běžného dětského života, ale také jsou natolik působivě natočené, že ruku v ruce se stoprocentně zvládnutou kompozicí scén posouvají celý film takřka na světovou úroveň. Nádherná pocta filmu, rodině, přátelství a Českým Budějovicím, jejichž krásy využil Mádl i paní kameramanka znamenitě... Film v podstatě nedocenitelného charakteru.. :)) 80% ()
Galerie (34)
Zajímavosti (30)
- „Je to rodinný film, ani čistá komedie, ani drama. Je to o dětech, přitom to není jen dětský film. Aniž bych to srovnával kvalitativně, zaměřením je asi nejblíže Obecné škole (1991),“ řekl Jiří Mádl o filmu. [Zdroj: blesk.cz] (SONY_)
- Představitelé hlavních postav Petr Šimčák (Tomáš) a Jan Maršál (Haris) ve filmu používali digitální zrcadlovky Nikon D5200 a Nikon D800. (Cheeker)
- Natáčelo se na staré manuální objektivy Nikkor s pevnou ohniskou vzdáleností, které nemají tak "dokonalé" antireflexivní vrstvy a dělají jedinečné odlesky. Kromě těchto starých objektivů se natáčelo i moderními objektivy AF-S Nikkor 14–24 mm F2,8G ED, AF-S Nikkor 24–70 mm F2,8G ED a AF-S Nikkor 70–200 mm F2,8G ED VR. (Cheeker)
Reklama