Reklama

Reklama

Neon Demon

  • Francie The Neon Demon (více)
Trailer 4

Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (341)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Vedel som, že to raz príde. Nicolas Winding Refn sa v posledných rokoch našiel a tak vlastne od Valhalla Rising točí jeden vydarený film za druhým, ktorým nechýba nielen perfektný audiovizuál, ale aj zaujímavá umelecká vložka a nejaké tie amorálnosti, ako brutálne násilie, alebo aj trochu tej zvrátenosti, ale vždy len v inteligentnej podobe. No predsa len ani z jedného som nebol úplne nadšený, každému k dokonalosti chýbalo niečo, čo som napríklad našiel v niektorom z tých ďalších a tak som len čakal, kedy sa dočkám toho dokonalo vyváženého filmu a stalo sa to práve teraz. Tématika modelingu ma síce vôbec nezaujíma, ale už som sa dávno presvedčil, že aj tá najmenej atraktívna téma dokáže v rukách schopných tvorcov vyniknúť, takže som sa jej vôbec neobával Prvá polovica ešte pôsobí tak relatívne nevinne, ale na moje prekvapenie mi to prišlo dejovo dosť zaujímavé, ten rýchly postup hlavnej hrdinky a zároveň závisť konkurencie ma bavil, no a následne sa začne do popredia viac dostávať tá falošnosť a plochosť, aká funguje v tejto oblasti, no Refn sa očakávane nezastavil len pri nej a dokáže teda poriadne prekvapiť, akých úchylných zvráteností sa tu dá dočkať, ale keďže je to očakávane podané tým rozumným spôsobom, tak mi to určite nevadí, práve naopak a až do konca to už len graduje. Takže tentoraz som si dostatočne užil aj príbeh, ktorý by mi aj sám o sebe vystačil na nadpriemerný film. Ale nezostane len pri ňom, forma je dokonalá a tak som si neustále užíval ten fantastický vizuál, perfektnú hudbu a vynikajúcu hypnotickú atmosféru, hlavne tie vystúpenia mi svojou pôsobivosťou až brali dych. Obsadenie ma len príjemne prekvapilo, Elle Fanning to zvládla výborne a sedela mi nielen v tej naivnejšej, ale aj suverénnejšej polohe, zvyšné ženské zloženie je atraktívne a charizmatické, bavili ma hlavne Jena Malone a Bella Heathcote a medzi mužmi, ktorí tu ale nemajú výrazný účel zase vynikajú Keanu Reeves, ktorý akoby pokračoval hrať Johna Wicka, ale aj Desmond Harrington, v ktorom som ale vôbec nespoznal toho sympaťáka z niekoľkých hororov zo začiatku tisícročia. Takže očakávania som mal vysoké, no Nicolas Winding Refn ich ešte o dosť prekonal, pre mňa je Neon demon jednoznačne jeho najlepší film, bavil ma po úplne každej stránke, nemám tu absolútne čo vytknúť. Opakované pozretia sú samozrejmosťou. 90% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když si krása a nevinnost k sobě pustí šelmu prázdnoty, povrchnosti a závisti, čeká na ně smrt. Může banalita obsahu a pozérství formy zrcadlit svět, v kterém se vše odehrává? Publikum polarizující Dán opět uchvacuje obrazovými kompozicemi v elektromagnetickém poli Martineze; nekrofilie, chutné bulvy, výtoky z genitálů a muži v pozicích křoví zase zajišťují bučení nepřipraveného obecenstva. Baví mě, jak místní elitní hoši házejí vyprázdněnými manýrami a pubertálními provokacemi, ale zase jsou u Refna mezi prvními na značkách. Čekali jste snad něco jiného? Chápu vás, mám to tak u Rolanda Emmericha. Beauty is Vicious. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Oči plaché laně, tělo mrštné pumy, za kámošky saně, co žárlivě čumí." Lolitkovská Super8čka dospěla, srovnala si to v hlavě - interpretace viz bordel v motelu za $140 cash, spáchaný prý pumou Jess (ve skutečnosti se tam kočkovali verbal s Gilmourem) - a s houževnatostí holky z vidlákova začala makat na své zkáze. Začala dobře, milý a hodný domorodec ji nafotil mrtvou. Vyfakovala ho, smyla krev a začala se prosekávat džunglí L.A., plné superkrásných odkvétajících ramínek na šaty, se třemi prdelemi plastik na ksichtících, anorekticky plnými tvary a úplně prázdnými kokosy, které na její odduševnělou (pfff...) krásu žárlivě valily bulvy [sic!]. Kvízové okénko: Proč nakonec prkenná a téměř jako prkno plochá Jess skončila na prkně, místo v záři reflektorů? A) Protože potkala své (svými slovy) mrtvé rodiče. B) Protože potkala živou, lesbickou a nekrofilní maskérku, co dávala mrtvolám francouzáky na pusu (a bůhví kam ještě). C) Protože potkala manýristické hovado Refna, mučícího diváka prázdnotou atraktivního vizuálu a svými uměleckými ambicemi. D) Protože nějakej blbec ze štábu vypustil bazén, takže když tam žuchla, pořádně to cáklo... krví. SPRÁVNÉ ODPOVĚDI nehledejte, Refnova puma je sežrala. Jen jednu oční bulvu vyzvrátila. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Ok, zjevně šílený Winding Refn se mi občas, jako u minulého filmu, do vkusu trefí, ovšem nyní mi už přijde, že moc přehání. Ta stylizace do červených a veskrze nepříjemných neonových barev je pořád úchvatná, násilí se ovšem nyní opodstatnit nepodařilo. Ač jsem byl u Jen bůh odpouští spokojen mnohem více než většina lidí, tenhle kousek si asi zopakovat nepotřebuji...5,5/10 PS : Keanu Reeves is the World's Biggest Asshole! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Mne nič nehovoriaci námet, pointovo absolútne o ničom, banálna obludnosť... Zlaté časy Pushera, tie sa už ale asi nikdy nevrátia. Refn si čoraz viac začína myslieť, že je umelec alá Bruno Forzani a podľa toho aj točí. Ale viete čo? Nie je. Totálne iritujúca, povrchná a nudná vtákovina, ktorá ma nezaujala v žiadnom smere a mal som vôbec čo robiť, aby som to dopozeral do konca. Kamera a vizuál síce boli fajn a verím tomu, že na plátne to vyznie ešte ďaleko lepšie (z toho dôvodu dávam hviezdičku), ale čo z toho, že? Z pekného, ale prázdneho taniera sa nenajem a po chvíľke ma pohľad naň prestane baviť. Podobný pocit som mal pri Gravitácii (2013) - vizuálne namakané, myšlienkovo a pointovo totálne vyprázdnené. Avšak aj napriek tomu ma bavila podstatne viac ako táto splaška zbytočnosti, aspoň ma tak nevytáčala. Tu by sa všadeprítomná a z uší vytekajúca nuda už po pár minútach dala doslova krájať. Jediné oživenie bola tá puma a drsňácky K. Reeves, ale aj z toho urobil Refn totálnu koninu. To ale nebolo to najhoršie. Nuda sa dá pretrpieť. Horší je pocit márnosti, zbytočnosti a pocit strateného času, ten mi už nikto nevráti. Mal som si radšej pustiť Sandokana. Absolútne nechápem, čo na tomto niekto vidí. A herečky? Na tie platí všeobecne všetko to, čo aj na celý film. Pekné, ale o nejakom hereckom umení nemôže byť ani reči. A už vonkoncom nechápem, prečo tu do hlavnej úlohy obsadili Elle Fanning - ako pekná je, o tom pokoj, ale zas nie tak, aby sa mi z nej z kútika úst ťahala slina, tak ako chlapom vo filme. Kľudne mohli obsadiť niekoho z ulice, každá druhá je krajšia a čo sa týka herectva, tváriť sa ako keby práve päť minút intenzívne čuchala toluén, tak to vážne dokáže hocikto. A v neposlednom rade tu bol hrozný muzikálny doprovod. Tá hudba len korunovala celkovú filmovú katastrofu tejto kakačky. Totálne liezla na nervy, miestami mi už dokonca pripomínala vyzváňajúci telefón, čo ma pochopiteľne iritovalo ešte viac. Na záver sa žiada citát, ktorý dokonale vystihuje celé toto smiešne "umelecké" dielo - To je hnus velebnosti, jdu blejt! U mňa jeden z najhorších filmov za veľmi dlhú dobu, a to som tam zarátal aj Sharkanádo alebo Foxcatchera. 10/100 ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Timeline: 3. listopadu 2014 oznámila produkční společnost Nicolase Windinga Refna Space Rocket Station název a místo natáčení režisérova dalšího filmu. 6. ledna 2015 byla obsazena do hlavní role (první hlavní ženská role ve filmu Nicolase Windinga Refna) Elle Fanning. O tři týdny později byla obsazena Abbey Lee Kershaw, která na filmu pracovala také jako módní poradce. Film byl doobsazen do konce března. Natáčení začalo v Los Angeles 30. března. V listopadu zakoupila společnost Amazon práva na kinodistribuci ve Spojených státech. Film si odbyl světovou premiéru 20. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde obdržel cenu za nejlepší hudební doprovod Cliff Martinez. Do kin se snímek podíval 8. června ve Francii a o tři týdny později v USA. (Hal_Moore)

Související novinky

Nicolas Winding Refn chystá návrat na velká plátna

Nicolas Winding Refn chystá návrat na velká plátna

30.08.2024

Svérázný dánský režisér Nicolas Winding Refn (Drive, Jen bůh odpouští) nám představil svůj zatím poslední celovečerní snímek už před dlouhými osmi lety. Byl jím artový horor Neon Demon z roku 2016.… (více)

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (více)

Po kom půjde Neonový démon?

Po kom půjde Neonový démon?

06.02.2015

Dánský režisér Nicolas Winding Refn (Bronson, Barbar) si řádně nakopnul kariéru s Drive. Jeho předloňský film Jen Bůh odpouští ale naopak všude vyhořel, takže Refn o mainstreamovější pozornost opět… (více)

Refn si vyjde s mrtvými

Refn si vyjde s mrtvými

16.06.2014

Nicolas Winding Refn si po rozporuplně přijatém thajském výletu Jen Bůh odpouští vybíral mezi několika projekty a teprve před pár dny došlo k oficiálnímu potvrzení, že jeho následujícím filmem bude I… (více)

Reklama

Reklama