Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (341)
Mne nič nehovoriaci námet, pointovo absolútne o ničom, banálna obludnosť... Zlaté časy Pushera, tie sa už ale asi nikdy nevrátia. Refn si čoraz viac začína myslieť, že je umelec alá Bruno Forzani a podľa toho aj točí. Ale viete čo? Nie je. Totálne iritujúca, povrchná a nudná vtákovina, ktorá ma nezaujala v žiadnom smere a mal som vôbec čo robiť, aby som to dopozeral do konca. Kamera a vizuál síce boli fajn a verím tomu, že na plátne to vyznie ešte ďaleko lepšie (z toho dôvodu dávam hviezdičku), ale čo z toho, že? Z pekného, ale prázdneho taniera sa nenajem a po chvíľke ma pohľad naň prestane baviť. Podobný pocit som mal pri Gravitácii (2013) - vizuálne namakané, myšlienkovo a pointovo totálne vyprázdnené. Avšak aj napriek tomu ma bavila podstatne viac ako táto splaška zbytočnosti, aspoň ma tak nevytáčala. Tu by sa všadeprítomná a z uší vytekajúca nuda už po pár minútach dala doslova krájať. Jediné oživenie bola tá puma a drsňácky K. Reeves, ale aj z toho urobil Refn totálnu koninu. To ale nebolo to najhoršie. Nuda sa dá pretrpieť. Horší je pocit márnosti, zbytočnosti a pocit strateného času, ten mi už nikto nevráti. Mal som si radšej pustiť Sandokana. Absolútne nechápem, čo na tomto niekto vidí. A herečky? Na tie platí všeobecne všetko to, čo aj na celý film. Pekné, ale o nejakom hereckom umení nemôže byť ani reči. A už vonkoncom nechápem, prečo tu do hlavnej úlohy obsadili Elle Fanning - ako pekná je, o tom pokoj, ale zas nie tak, aby sa mi z nej z kútika úst ťahala slina, tak ako chlapom vo filme. Kľudne mohli obsadiť niekoho z ulice, každá druhá je krajšia a čo sa týka herectva, tváriť sa ako keby práve päť minút intenzívne čuchala toluén, tak to vážne dokáže hocikto. A v neposlednom rade tu bol hrozný muzikálny doprovod. Tá hudba len korunovala celkovú filmovú katastrofu tejto kakačky. Totálne liezla na nervy, miestami mi už dokonca pripomínala vyzváňajúci telefón, čo ma pochopiteľne iritovalo ešte viac. Na záver sa žiada citát, ktorý dokonale vystihuje celé toto smiešne "umelecké" dielo - To je hnus velebnosti, jdu blejt! U mňa jeden z najhorších filmov za veľmi dlhú dobu, a to som tam zarátal aj Sharkanádo alebo Foxcatchera. 10/100 ()
Nicolas Winding Refn si spôsobom spracovania ide svoju vlastnú "Stand Up Show", ktorú dookola neustále opakuje, pričom ako by nepoznal príslovie: niekoľko krát opakovaný vtip - nie je vtipom. Kým bol pre mnohých divákov snímok "Drive" doslova vrcholom blaha, Ja som (dodnes neviem PREČO) dosiahol orgazmus pri "Only God Forgives". Takmer 3/4 snímku bol pre mňa Neónový Démon obyčajným prepadliskom do sveta afektovaných jedincov zo sveta "Gucci-ho a Versace", no a popravde, nebyť jednej z posledných scén, človek by bez zábran prepadol pochybnostiam, či sa v skutku jedná o horor, alebo len o akúsi prezentáciu prejavu homo-lesbo hrádok v biznise s handrami, ktorému sa smelo mohol vyhnúť. Bohužiaľ, toto mi napriek dokonalému soundtracku či vizuálu nijak mimoriadne nesadlo, no čert nikdy nespí - Vás si ten paroháč možno osedlá - 55% ()
Kdysi dávno, na jedné stanici FashionTV, vždy každý den po 22. hodině najel erotický kanál Private Blue. Proč mi to tenhle film tolik připomněl ? No každopádně celkem zajímavý film, s parádní hudbou a vizuálem (ty barvy !!!). Čtvrtá hvězda za posledních 20 minut. Jena Malone je stále kočka a její líbačka s mrtvolou nezapomenutelná. ()
Přestože Nicolas Winding Refn okatě plýtvá svým talentem a ani si neuvědomuje, že svou vyšperkovanou a stylizaci extémní satyrou krásyy/modelingu trochu podkopává svoje vlastní nohy (vždyť on svým stylem v podstatě je "modelka" mezi režiséry). Jeho trojúhelníky, důraz na zrcadla, odrazy, barvy, světla, ... je to velice krásné, hudebně skvěle doplněné a Nicolas ví, co chce ukázat (modelky a maskérka). Každý už doufám ví, že krása a nevinnost jsou dvě naprosto rozdílné věci a touha udržet se na vrcholu (nebo se ho dotknout) může být velkou zhoubou pro každého. Stejně v celém tohle průmyslu, ať módním nebo filmovém, je to jen o tom čerstvém mase. ()
Nejraději bych Refna vzal něčím po hlavě. Snímek jen tak z hlavy nedostanu, protože má dokonalý vizuál, hudbu, scény. Bohužel přestože jsou scény parádně natočeny, nasvíceny a herci obdařeni ideálními dialogy, problém je obsah těchto scén. Prostě film, který je ve své podstatě odlidštěný až na samý okraj únosnosti a umění natolik dokonalé, že mu není rovno. Příběh ovšem sedne asi jednomu člověku z 10. Refn by se měl vyloženě vysrat na filmy s podobnou tématikou a zase jednou natočit něco co by se aspoň trošku příběhem podobalo Drive. V mých očích je to neskutečná škoda, že někdo kdo má největší talent v dnešním filmařském světě vyplivne takovou Lynchovskou podivnost. Minimálně v jedné scéně se mě opravdu neudělalo moc dobře. Jinak o horor se nejedná ani náhodou a písnička Waving Goodbye na konci je neskutečná. 50% ()
Galerie (53)
Zajímavosti (16)
- Do role Jess (Elle Fanning) byla původně obsazena Carey Mulligan. (Dio_Padre)
- Během natáčení režisér Nicolas Winding Refn namísto klasického "Akce!" křičel "Násilí, zkur*****i!". (Hal_Moore)
- Ve scéně v restauraci, kde se Jesse (Elle Fanning) měla setkat s modním návrhářem (Alessandro Nivola), si můžeme v pozadí povšimnout, že sedí dvě ženy. Ta blíže sedící vpravo je režisérova (Nicolas Winding Refn) manželka. (AffectedFace)
Reklama