Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Je to tak strašně prázdný, rezignovaný a vyčerpaný, jak se dalo už dle zadání úlohy čekat. Opět je to fotoromán, znovu tam vše pouze slouží účelu sestavení scény, akorát na rozdíl od předchozího odpouštějícího boha je tohle ještě strašlivě nepůvodní. Tisíckrát olízané aluze na neživost vrcholového modelingu akorát generují hezké záběry bez kontextu a tak zoufale vydřenou snahu o kontroverzi, že jsem poklimbával i když si to Jena Malone rozdávala s mrtvolou. Považte! A mě to mrzí, protože se chci dívat na to, jak přelíčená androidka zvrací oční bulvu. Refn by se měl totiž po vzoru Drive věnovat zasazování svého stylu do nějakého žánrového světa, kde obojí může kvést a vzájemně se obohacovat. Takhle se dočká jenom posměšného chichotání v sále při vypatlaných dialogových scénách a nepodařeném, přetaženém spiritismu. Jak trefně se film popsal scénou, ve které umělá, tisíci plastikami předělaná modelka se pyšně pochlubí, že ji její plastický chirurg říká 'bionická žena', načež se dočká znechucené reakce "A to má být kompliment?" ()
Tento film se mi velmi nelíbil. Přisuzuji to celé řadě naprosto objektivních příčin, které si teď dovolím taxativně vymezit. Nestudoval jsem filmovou teorii ani FFUK, pánské konečníky neshledávám přitažlivými, nečtu Kierkegaarda, nemám nadváhu, tvář zbrázděnou akné a nemastí se mi vlasy, ani netvoří lupy, ženy se mi nikdy nevysmívaly a nepohrdaly mnou, nesmrdím, nebydlím s maminkou a taky už hezky dlouho nefetuju. Proto, když vidím hovno, řeknu „To je ale hnusné hovno!“, a nikoliv „Právě jsem byl intelektuálně konkverován ultimativní, dekadentně hypnotickou kompozicí profundálně metaforické gastroenterální kvintesence, má exaltace graduje k infinitě a erektilně laská mou exkluzivní percepci estetiky esoterična.“ Egoistický homonudil a houbičkový artista je na vrcholu své patotvorby, už evidentně neví kundy kam, a tak uplácal dvě hodiny pózování a aranžování mimořádně slizkých pičí do vybarvičkovaných kompozic, prokládaných technem. Avšak má to opět samozřejmě nekonečnou hloubku a přesně dvě minuty šokantně deliriálních metafor! Jedna tupá kunda má totiž náhle doma pumu (Ne, Gilmůre, asi jen utekla ze zoo a vlezla ji tam oknem, už to nehul!), a tak vykouří Neovi v metrixu žabikucha, druhá vylíže mrtvou lesbu, třetí dostane v dyzajnovém obýváku krámy a zasviní si podlahu a čtvrtá spáchá nůžkama harakiri, což děsně ladí s květinkovaným kanapem. Takže hurá do sofistikovaných polemik, co si to ten kokot zase píchnul za matroš! Jen by mě docela zajímalo, jestli si na tento nesporný absolutní horor Windigo samo rozbilo prasátko, nebo se fuckt našel nějaký pičus, který to veledílo naprosto nevratně cvaknul jen proto, aby si těch pár bledých psychotických umaštěnců mohlo vyhonit. ()
Tady lze pouze opakovat to, co už bylo tisíckrát řečeno. Refn natočil vizuálně úchvatnou manýru, které má ale blíže ke 2 hodinovému módnímu videoklipu, než ke kinematografii vyprávějící příběh. Elle Fanning má našlápnuto k hodně velké kariéře a kontrast jejího nevinného vzhledu a projevu se zkažeností okolí je rozhodně ta správná cesta. Bohužel ani ona nezachrání prázdnotu, která se po první, celkem zábavné půlhodině dostaví. Nejsem na Refna tolik naštvaný, jako mnozí jiní, ale jako divák mám hranici, která přeci jen odděluje to, co mě jakýmkoliv způsobem zabaví a co už ne. 4/10 ()
Jako ano, nebudem si nalhávat, že The Neon Demon dosahuje kvalit předešlých Refnových filmů, jak by jsme si všichni přáli. Ale přece jen mi připadá, že je momentální hodnocení trochu kruté. Téma a prostředí je neotřelé, závěr hororový, elektronícký sountrack našlapaný a výtvarná stránka inovativní. Lepší to být mohlo, ale i tak jsem spokojený. Artová záležitost si pozornost dycky zaslouží. 75% ()
Ok, zjevně šílený Winding Refn se mi občas, jako u minulého filmu, do vkusu trefí, ovšem nyní mi už přijde, že moc přehání. Ta stylizace do červených a veskrze nepříjemných neonových barev je pořád úchvatná, násilí se ovšem nyní opodstatnit nepodařilo. Ač jsem byl u Jen bůh odpouští spokojen mnohem více než většina lidí, tenhle kousek si asi zopakovat nepotřebuji...5,5/10 PS : Keanu Reeves is the World's Biggest Asshole! ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- Druhý film roku 2016, ve kterém Jena Malone hraje lesbičku. Tím prvním je Lovesong. (Hal_Moore)
- Timeline: 3. listopadu 2014 oznámila produkční společnost Nicolase Windinga Refna Space Rocket Station název a místo natáčení režisérova dalšího filmu. 6. ledna 2015 byla obsazena do hlavní role (první hlavní ženská role ve filmu Nicolase Windinga Refna) Elle Fanning. O tři týdny později byla obsazena Abbey Lee Kershaw, která na filmu pracovala také jako módní poradce. Film byl doobsazen do konce března. Natáčení začalo v Los Angeles 30. března. V listopadu zakoupila společnost Amazon práva na kinodistribuci ve Spojených státech. Film si odbyl světovou premiéru 20. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde obdržel cenu za nejlepší hudební doprovod Cliff Martinez. Do kin se snímek podíval 8. června ve Francii a o tři týdny později v USA. (Hal_Moore)
- Ve scéně v restauraci, kde se Jesse (Elle Fanning) měla setkat s modním návrhářem (Alessandro Nivola), si můžeme v pozadí povšimnout, že sedí dvě ženy. Ta blíže sedící vpravo je režisérova (Nicolas Winding Refn) manželka. (AffectedFace)
Reklama