Reklama

Reklama

Jako malý kluk byl Louis pěkný sígr, jeho výhodou bylo, že před následky svých činů dokázal skoro vždycky utéct. Toho si všiml jeho starší bratr Pete, kterého napadlo, že by běžecký talent mohl využít na závodní dráze. Dotáhl to až do amerického olympijského týmu na hry v Berlíně v roce 1936, kde mimo jiných ohromil i Hitlera. O pár let později ohromoval jeho spojence jako člen posádky amerického bombardéru operujícího v jižním Pacifiku. Když během jedné záchranné operace jeho stroj spadl do oceánu, byl Louis jedním ze tří členů posádky, kteří havárii přežili. Víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, ta loď byla japonská. Zamperini se ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se Louisovi ještě zhoršily, když se jeho věznitelé dozvěděli, že je to slavný sportovec. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. (Cinemart)

(více)

Videa (44)

Trailer 1

Recenze (479)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Technické stránce není příliš co vytknout, slušný byl i scénář a u pasáže na člunech se dalo i zatleskat. Jenže zbytek byl takový nemastný neslaný. To ani tak neplatilo pro běžecké začátky hlavního hrdiny, jako spíš pro životní Zamperiniho běh, který byl nudný a hlavně pro pobyt v zajateckém táboře. Důvody, proč se snaží japonský důstojník hlavního hrdinu zlomit, postrádají opodstatnění a způsoby intenzitu. Tím nechci říct, že to, co tam zajatcům provaděli, byla sranda, ale v podání Anegeliny Jolie to vypadá, jako by se zase tak moc nedělo. Jolie se podruhé pustila na válečné pole a podruhé to vyšlo či nevyšlo tak nějak napůl. Možná by to chtělo změnu žánru. 50% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na povrchu možná film ze staré školy (díky Deakinsově velkofilmové, lehce kýčovité kameře), vypravěčsky ale úmorně monotónní drama bez fantazie a vlastního výrazu. Ten chybí také O'Connelovi, který z tváře nesundává stoickou masku a nedovoluje nám docenit jeho vnitřní boj, pro dramaturgickou funkčnost filmu kruciální. Navenek totiž Zamperini vinou vnějších okolností moc bojovat nemůže. Podobně jako hrdina 12 let v řetězech. McQueenův nekompromisní opus ale přes srovnatelné zpasivnění hlavní postavy netrpěl takovou repetitivností (do té míry, že přestává záležet na tom, v jakém pořadí jsou scény řazeny) a nevybízel ke kacířské otázce, proč máme sledovat utrpení zrovna tohoto muže. Protagonista Nezlomného je v úvodu definován všehovšudy jen svými italskými kořeny a skvělou fyzičkou (v běžeckých záběrech nápadně připomínajících Forresta Gumpa). O člověku, s kterým mám strávit hodinu v záchranném člunu uprostřed oceánu a další více než hodinu v japonském zajetí, bych toho rád věděl víc. Do slepé uličky vede i zlomyslná snaha o čtení proti srsti - torture porno s PG-13 ratingem, a tedy bez jediné gore scény, neberu. Zamperini není o moc plastičtější postavou než jeho sok, sadistický japonský dozorce, jehož vykreslení by bylo obviněno ze stereotypizace již někdy před 50 lety, kdy měl premiéru mnohem komplexnější Most přes řeku Kwai. Na věrohodnosti filmu ubírá a jeho schopnost vtáhnout diváka oslabuje vedle (nezáměrného?) oddramatizování také panický strach z humoru, který by dle tvůrců snad mohl narušit otupující (pro hrdinu i diváka) řetězec bolesti a utrpení. Doufal jsem, že alespoň přiměřenou komediální nadsázkou film prozradí autorský otisk bratrů Coenů. Ten se nakonec omezuje na jobovský charakter Zamperiniho příběhu, pro jistotu vypíchnutý pro-křesťanskými závěrečnými titulky (film samotný přitom náboženskou rovinu nijak nerozvíjí - ostatně jako kterýkoli jiný motiv). Kromě toho, že autentický epilog prozrazuje, o kolik větší dramatický a psychologický potenciál dřímá v Zamperiniho poválečném osudu, je zdaleka nejpůsobivější částí filmu. Za nezlomného se může označit ten, kdo pro tyto cca dvě minuty vydrží v kině sedět celé úmorné dvě hodiny. Možná to byl záměr. 45% ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pan Skleněný by řekl, že když jsou lidé, co v bombardéru při první akci zakopnou o momentový klíč, vypadnou otevřenou pumovnicí a po pádu se napíchnou na zvídavého mečouna, musí tu být i Louis Zamperini.. Heroismus může být inspirující, ale od chvíle, kdy si na Nezlomného zasedne sadistická Japonečka, se vše už jen točí v kruhu rutiny a špatných režisérských rozhodnutí. S tímhle tvůrčím ansámblem musí být Angelina hodnocena jako kanadský kouč na Světovém poháru, jehož tým vypadne v semifinále.. Apropo, od Memphis Belle už uplynulo hodně času a něco nového ve stylu prvních deseti minut bych rozhodně uvítal.. ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k nezkušenosti režisérky opravdu velmi slušně natočený snímek s poměrně těžko uchopitelnou tématiku, jako snímek je to sice dost standardní životopisný kousek, ale vyvedl se. Řekl bych, že hodně za to můžeme vděčit scénáři Coenových, kteří jsou ve svém oboru prostě mistry, ale musím přiznat, že pasát s uvězněním na vodě byla o dost zajímavější, než mučení v táborech, což není zase tak něco nového. Kamera a Desplatova hudba jsou bomba, jen mě trochu mrzí, že mezi herci panuje taková monotónnost a přestože O'Connell se ukázal ve svém nejlepším světle, tak tomu chybí nějaký herecký výkon, který by to mohl utáhnout až k těm pěti hvězdičkám. Ale jsem spokojený. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Chvíľu som uvažoval aj o plnom bodovom hodnotení. Nečakane parádne, skoro až spielbergovsky natočený film. A rozhodne to nie je iba Deakinsovou kamerou, je to skrátka dobre vyrozprávaný príbeh s presnými hereckými výkonmi a takmer bez falošných tónov - takmer bez pátosu, bez násilného dramatizovania situácií, všetko je rozpovedané ľudsky, civilne, ale pritom stále zaujímavo, priam vťahujúco. Možno aj preto je to dojatie na konci úprimné, bez pocitu, že z vás Hollywood žmýka falošné emócie... ()

Galerie (74)

Zajímavosti (29)

  • Předobraz hlavní postavy Louis S. Zamperini se objevil ve slavném filmu Sedmá kavalérie (1941) v hlavní roli s Errolem Flynnem. Jeho role byla ale maličká, takže se ani neobjevil v závěrečných titulkách. Právě když absolvoval natáčení, přišel mu povolávací rozkaz do armády. (Tristan Rafael)
  • Ako je uvedené v záverečných titulkoch, skutočný Mutsuhiro Watanabe (Miyavi) sa odmietol stretnúť s Louisom Zamperinim, súhlasil však s rozhovorom pre televízny program v roku 1998 v Tokiu. Počas rozhovoru Watanabe neoľutoval, že bil väzňov, ale priznal, že sa neriadil oficiálnymi rozkazmi, ale „osobnými citmi“ voči svojim nepriateľom. (Arsenal83)
  • Členovia posádky bombardéra majú na sebe uniformy, aj keď počas misií majú mať oblečené letecké kombinézy. (Arsenal83)

Související novinky

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Oscary 2015 - výsledky

Oscary 2015 - výsledky

23.02.2015

Oscarová plichta. Víceméně. Americká akademie umění a věd vybrala nejlepší film minulého roku a je jím Birdman mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Birdman získal celkem čtyři sošky,… (více)

Oscarové nominace 2015

Oscarové nominace 2015

15.01.2015

Oscarové nominace jsou na světě. Letošní 87. ročník bude především duelem Grandhotelu Budapešť a Birdmana, jež čeká zápolení o devět sošek. Osm si jich může odnést Kód Enigmy, šest Chlapectví nebo… (více)

Pitt a Jolie u moře

Pitt a Jolie u moře

19.07.2014

Angelina Jolie zahájila svoji režisérskou kariéru před třemi lety dramatem V zemi krve a medu. Na začátku příštího roku uvidíme její válečný životopis Nezlomný, studio Universal už nicméně stihlo… (více)

Reklama

Reklama