Režie:
Angelina JolieKamera:
Roger DeakinsHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Jack O'Connell, Domhnall Gleeson, Garrett Hedlund, Jai Courtney, Alex Russell, Luke Treadaway, John D'Leo, Finn Wittrock, John Magaro, Vincenzo Amato, Miyavi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jako malý kluk byl Louis pěkný sígr, jeho výhodou bylo, že před následky svých činů dokázal skoro vždycky utéct. Toho si všiml jeho starší bratr Pete, kterého napadlo, že by běžecký talent mohl využít na závodní dráze. Dotáhl to až do amerického olympijského týmu na hry v Berlíně v roce 1936, kde mimo jiných ohromil i Hitlera. O pár let později ohromoval jeho spojence jako člen posádky amerického bombardéru operujícího v jižním Pacifiku. Když během jedné záchranné operace jeho stroj spadl do oceánu, byl Louis jedním ze tří členů posádky, kteří havárii přežili. Víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, ta loď byla japonská. Zamperini se ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se Louisovi ještě zhoršily, když se jeho věznitelé dozvěděli, že je to slavný sportovec. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. (Cinemart)
(více)Videa (44)
Recenze (479)
Dobrý film ale bohužiaľ opäť raz premárnený potenciál. Ron Howard alebo Edward Zwick by z toho urobili pecku. Angelina sa namiesto toho aby Nezlomného natočila moderne, strhujúco a diváka emočne rozmetala ubieha k najväčším klasikom a snaží sa kopírovať oldschool legendy. Tá snaha natočiť veľký, dôležitý,ľudský a pritom nesentimentálny film je zjavná z každého záberu. Ale bohužiaľ na to zatiaľ nemá. V spoločnosti ambícií Hartovej vojny alebo Temného úsvitu by bolo Nezlomnému lepšie než pri smutnom sa ohliadaní za Mostom cez rieku Kwai, Stalagom 17 alebo Ríšou slnka. 7/10 ()
Film, který ve mně probudil jen bytostnou lenost a pocit, že pokud bych někdy chtěl vidět americkou verzi Příběhu obyčejného člověka (s jiným žebříčkem hodnot a důrazem na individuální fyzickou odolnost), musel bych si pustit právě Unbroken. V jádru snesitelný řetěz snaživě odkoukaných a celkem zručně zrealizovaných scén, v nichž de facto nezáleží na pořadí, kauzalitě (člověka třeba vůbec nezajímá, proč se Hedlund ve vložené scéně náhle rozpláče) a už vůbec ne na psychologii. Neobratně vložené flashbacky jsou postaveny na proklamacích, které by mohly zaznít i v libovolné pixarovce, následné dialogy tak trochu vypadají, jako by padaly z random generátoru hlášek z válečných filmů. Coeni to malinko píšou jako materiál pro začátečníky, lekce Točíme o hrdinech. 90 minut utrpení čím dál tím víc připomíná soft exploataci (můžeme soucítit s postavou, která je jen nosičem na hadry a makeup?), na konci ambiciózně korunovanou snahou o jakýsi kristovský mýtus, nebo co ta epizoda s trámem vlastně znamená. Who bloody cares? Angelina je poučená, jako protekční dítko má k ruce elitní crew, takže Nezlomný se hýbe a vypadá hezky (místy díky Deakinsově kameře až nemístně hezky a estétsky). Je to trochu dinosauří pocta staré škole válečného filmu bez schopnosti cokoli zásadního pochopit a přinést. Válečný screensaver. Mattyho srovnání s McQueenem je zcela na místě. Ostatně, vlastně bych mohl jenom symbolicky podepsat celé jeho hodnocení. [50%] ()
Většinu stopáže jsem se bavil. Scény v letadle nebo ve vězeňských táborech byly velmi intenzivní a profesionálně natočené. Dnes už se stejně nejspíš nedozvíme, zda-li se v japonských vězeňských táborech opravdu děly věci, kterým jsem byl posleních 140 minut "svědkem", prameny se různí (samozřejmě záleží na tom, zda-li jsou to prameny japonské, nebo ze zemí tehdejších spojenců). Naopak scény na moři, celý sportovní segment a rádoby dojímavý doslov (bez řádného zakončení příběhu) - to mě neoslovilo vůbec. Možná přítomnost až příliš velkého počtu hvězdných scénáristů udělalo Nezlomnému medvědí službu. Naopak po technické stránce (kamera, střih, hudba, zvuk) nelze nic vytknout a i herecky film obstál. První velký projekt Angeliny Jolie mě bavil o něco více než kniha, ale pro příště by to chtělo trochu vlastní invence. Obklopit se hvězdnou crew a talentovaným obsazením nestačí, Nezlomný je toho krásným důkazem. ()
Ani se nedivím, že to Coenové nechtěli sami režírovat. Příběhů o nezničitelném hrdinovi je plný Hollywood. Jenže v těch onomu bájnému rekovi alespoň o něco jde, o záchranu rodiny, města, nebo rovnou celé planety. Ale zde? Hlavní hrdina si jen tak bezúčelně vzdoruje, aby si zavzdoroval. A nakonec se zachrání. Tím pohádka o pánovi s nadpřirozenými schopnostmi končí. Škoda, že mu v mezičase nenarostla křídla, mohl se laškovně vznášet nad zajateckým táborem. ()
Jsem hrozně ráda, že si hlavní roli vysloužil Jack O'connell, je to prostě skvělý herec, který zahraje vše a vždy na špičkové úrovni. Je až škoda, že není tak známý, zasloužil by si více uznání. Když přijde na tento film, jde o místama až dech beroucí příběh o chlapci a poté muži, který se svou posádkou havaroval do moře a víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, pro jeho 'štěstí' byla loď japonská. Louis Zamperini se tedy ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se mu ještě zhoršily potom, co se jeho věznitelé dozvěděli, že je slavným sportovecem. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. - "If I can take it, I can make it." ()
Galerie (74)
Zajímavosti (29)
- Bombardér „Green Hornet“ ztroskotal 27. května 1943. Důvodem byly mechanické problémy. Z 11 lidí na palubě přežili pouze 3 – Zamperini, pilot Russell Allen Phillips a Francis McNamara. (UhLee)
- Napriek tomu, že Louis Zamperini bol znovu nájdeným kresťanom, požiadal, aby sa film neponáral príliš hlboko do jeho náboženstva, pretože chcel, aby sa jeho skúsenosti s vierou a odpustením dostali k publiku na univerzálnej úrovni. (Arsenal83)
- Zamperiniho přítel Francis McNamara umřel po 33 dnech na moři. Jeho tělo zbylí dva přeživší omotali plátnem a hodili přes palubu do moře. (UhLee)
Reklama