Režie:
Tze ChunKamera:
Noah RosenthalHudba:
Jeff GraceHrají:
Alice Eve, Bryan Cranston, Logan Marshall-Green, Leo Fitzpatrick, Erin Cummings, Robin Lord Taylor, Marceline Hugot, Ashlie Atkinson, Sarah Sokolovic (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Téměř slepý kriminálník si vezme za rukojmí živořící majitelku motelu s dcerou, které se mají stát jeho náhradníma očima v honbě za penězi v rukou zkorumpovaného policajta. Chloe žije se svou dcerou Sophií v chátrajícím motelu na opuštěném dálničním odpočívadle. Jako majitelka motelu je Chloe ve finančních potížích a tak tiše svolí k provozování prostituce v jeho prostorách. To vše pod dohledem Billyho, zkorumpovaného policajta, jehož láska k Chloe zůstává neopětovaná. Jedné noci u motelu zastaví Topo, téměř slepý kriminálník z povolání, s autem plným peněz, které má předat neznámému šéfovi. Následkem nehody však Topo přijde o řidiče a jejich auto je i s penězi předáno do policejní úschovy. Topo, který tak rázem nemá ani peníze ani průvodce, si bere Chloe a Sophii jako rukojmí. Z Chloe udělá svou novou řidičku a průvodkyni a společně se vydávají po stopách Billyho, který z auta ukradl Topovy peníze. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (32)
Unylý, plíživý thriller s vražedným tempom, ktorý je synonymom nevyužitého potenciálu. Vskutku, tentoraz som si výnimočne zvolil len a len kvôli obsadeniu - a sklamal som sa. Chun vsádza na pomalú atmosférickosť, ale toporné dialógy a plytké, miestami pomerne hlúpe postavy by na akú-takú spásu potrebovali presný opak a razantne zostrihanú verziu (aj o 20 minút). Najväčšia škoda je, že i keď prakticky nemá čo hrať, Bryan Cranston na mňa pôsobí dojmom, že si dal skutočne záležať a handicap jeho postavy som mu veril. Nebudem to zbytočne naťahovať. Nečakal som nič a aj tak som sklamaný na celej čiare. 20% ()
Jednoduchá zápletka byla v tomto případě sázkou na jistotu a i když kvůli ní (vedle očividně skromného rozpočtu) film působí až příliš 'průměrně', její celkové provedení na to dá rychle zapomenout. Ústřední trojice film spolu s povedenou hudbou a pochmurnou maloměstskou atmosférou film úspěšně táhne a díky střízlivé stopáži ani nemá šanci stihnout začít nudit. Z dojmů pak samozřejmě za vypíchnutí nejvíc stojí pouze zmíněná nálada, heterochromie hlavní hrdinky, Cranston s ruským přízvukem a nečekaně dobrý Marshall-Green, ale nakonec je Cold Comes the Night především příjemné překvapení. ()
Problém jsem neměl s Cranstonem samotným, ale s jeho postavou. V jednu chvíli pomalu potřebuje bílou hůlku a okšírovanýho labradora a v té druhé střílí jako Billy Kid. Tenhle nedostatekprovází takřka celý film. Samotná zápletka díky tomu stojí dost na vodě, ale na druhou stranu je fakt, že nebýt zásadního logického lapsu, ztratilo by to celé lehký punc neokoukanosti. Plusem je i celkem rozumná stopáž a do jisté míry také herci, byť se zrovna nepřetrhli. Průměrná jednohubka. 50% ()
Majiteľka malého, špinavého motelu sa zapletie do hry o život svoj a jej dcéry, potom ako sa u nich zabývajú dvaja kriminálnici, ktorý majú odovzdať „balíček“. Čo sa im však pri večernom incidente pokazí a k balíčku sa dostane miestny policajt. Vtedy sa stávajú rukojemníkmi poloslepého zabijaka, ktorý je odhodlaný ho za každú cenu získať. Príjemný malý thriller s noirovým nádychom, ktorý mi sadol svojim pomalším prístupom a sympatickým hereckým obsadením. ()
Tomuhle filmu nemůžu upřít povedenou atmosféru, jinak je to ale obyčejná tuctová krimi, jakých se ročně vyrojí spousta. Škoda, Bryan Cranston by měl být vidět v ambicióznějších projektech, i když tenhle film by bez něj pochopitelně ztratil na už tak ne příliš vysoké zajímavosti. A název byl zvolen opravdu příhodně, celé je to takové chladné a bezútěšné, aspoň tedy pro mě. ()
Galerie (12)
Photo © Samuel Goldwyn Films
Reklama