Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, Alicia Vikander, Sonoja Mizuno, Corey Johnson, Claire Selby, Symara Templeman, Gana Bayarsaikhan, Tiffany Pisani (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Caleb (Domhnall Gleeson) měl neuvěřitelnou kliku. Ve firemní soutěži vyhrál hlavní cenu, týdenní pobyt na horské chatě svého zaměstnavatele, geniálního vědce Nathana (Oscar Isaac). V okamžiku kdy uprostřed pustiny vyskočí z vrtulníku, který ho na místo dopravil, dojde mu, že na tenhle týden jen tak nezapomene. Jenže ani nejbujnější fantazie by ho nedokázala připravit na to, co ho čeká v supermoderní stavbě připomínající protiatomový bunkr. Prvotní ostych zažene Nathanův přátelský přístup. Pak se však seznámí s Avou (Alicia Vikander). U přátelské dívky s krásnou tváří jen dráty vedoucí jejím průsvitným tělem prozrazují, že je ve skutečnosti unikátním technologickým experimentem. Jeho součástí se právě stal i Caleb. Jeho úkolem je prostá interakce s Avou, kterou Nathan pečlivě pozoruje a zaznamenává a testuje tak možnosti umělé inteligence. Dokáže být Ava natolik „lidská", že Caleb zapomene, že komunikuje s robotem? Dokáže v něm probudit nějaké city? Calebovi se však role pokusného morčete začne čím dál víc zajídat, zvlášť když s Avinou pomocí zjistí, že Nathan mu o svém výzkumu neřekl zdaleka všechno. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (1 258)
Veľmi lákavý obal i žáner sci-fi. Ex Machina je dosť komorný film, ktorý si vystačil s minimom postáv a jedným moderným domom s množstvom miestností ukrytým v prírode. Rozhovory medzi človekom a robotom mali šťavu, dokázali navodiť správnu atmosféru tajomna a herečke A. Vickander tá holá hlava pristala. Na počudovanie v závere mi s dlhými vlasmi až tak zaujímavá nepripadala. Ono záver celkovo nedopadol celkom dobre, ale kvôli tomu nebudem film odpisovať. Kladie správne otázky a možno raz v ďalekej budúcnosti bude niečo podobné realitou. Určite nie do takej miery, ale s robotmi sa určite budeme stretávať čoraz častejšie. 80%. ()
Tohle je hodně povedená záležitost, minimalistická, komorní, založená na ději a pokládající si až filosofické otázky. Lépe řečeno, režisér by si je hrozně moc rád pokládal, ale scénář, bohužel, není natolik vybroušený, aby to bylo potřeba, hlavně díky poslední dvacetiminutovce, která prostě nesahá předchozímu ději ani po kotníky, stejně jako zamrzí nezmínění jistých zákonů páně Assimova. Jinak je to skvělé, herecky i obrazově (hlavně Oscar Issac si svého vyšinutého vizionáře užívá, stejně jako kameraman velmi specifický, chladně-naturální hotel, kde se natáčelo), vizuál také podporuje designe robot-ky Avy, který naštěstí není ani chladný, ani prvoplánově hezký. Kéž by se rozuzlení neslo více v tonéch buďto většího zamyšlení o tom, kde končí a začíná reálné vědomí, nebo by se více jednalo o romanci v sci-fi hávu s U.I., obě by fungovalo lépe, než jak je to ve filmu. Pořád je to ale skvělej film, ve kterém chybí snad jen ttříprsá děvka z Traalu (Nepropadejte panice, teď jenom cituji, ehm, sice ne z tohohle, ale...). ()
No výýýbornej film tohleto !! "Vytvořit bytost tak mocnou a inteligentní, že z tvůrce stane se pouhý červ a z výtvoru proti němu samotný Bůh, koukající se na nás jako člověk na hroudu červů ... Každopádně když lidský červ stvoří Boha, co myslíte že vznikne ... ??" ;)) /jméno "dokonalé bytosti nemělo být Aja, ale Rogue .../ - pozn pod řádkem.. ()
Nádherné exteriéry, slibující mnohé, versus studené, sterilní sídlo (horská chata, viz nahoře) geniálního vědce a Ava, která byla nádherná, ale to bylo trochu méně, než jsem očekávala, co jsem vnímala. Po Her jsem čekala zřejmě další emotivní rozstřelovací pecku a ta se vysloveně nekonala. Srovnáním ještě třeba s Moon mně to mrzí, ale tu čtyřku si z mnoha jiných důvodů zaslouží. ()
Ajajaj. Kohorta zdejších umaštěných paniců uzřela latinský nápis a jako obvykle okamžitě přepla na yntelechtuální mód, aby za pomoci své sofistikované percepce a kolosální kognitivity heuristicky evaluovala a megabrutálně nadhodnotila nudný, povrchní a bezduchý exkrement, připomínající nepovedenou povídku čtyřletého Asimova předtím, než si vyculau z pauce zákony lobotiky. Obzvláště vypečená je pak jedna z místních zajímavostí k filmu, cituji, než to ten šulínek a neznaboh, co ji spáchal nebo ten neznaboh a šulínek, co mu ji schválil, redigují: „Ex Machina je literární termín, který se v češtině ustálil pod svým doslovným překladem "bůh ze stroje". Jo!!! Opravdu hustý a nadaný latiník, který by zajisté neměl nejmenší problém objednat si v Bibione piazzu bez ančoviček! Já tímto v češtině ustaluji „iacta est“. No nic, „kosy jsou vrženy“ a pojďme k dílu samotnému. To pojednává o tom, je-li roboděvka natolik uměle inteligentní, že feluje z opravdové lásky, nebo je k tomu jen nucena nekompromisním algoritmem procedury „Vykuř!“, logicky volané z nadřazené aplikace „Ukaž kozy“. Pokud k tomu ještě nekontextově vykucháme pár klišovitých blábolů z všemožných scifáren, zasadíme do „chladné“ architektury ještě „chladnějšího“ sajbrbaráku, kde se všichni tváří děsně vážně, vypadá to tuze moudře a jako mávnutím kouzelného Tvajlajtu tu máme tu „nejkůlovější“ pohádku pro náctileté downy jak vyšitou, která je stejným dílem nudná jako blbá. A tak za pozornost stojí jen opravdu znepokojivá kreace Oskara Izáka v roli jeblého vědce. Ten se mimo jiné pozná i tak, že když už je někdo technologicky schopen zkonstruovat kompletně humanoidní robošlápotu se vším všudy, tedy i s robokozami a robokundou, obsluhovanou algoritmem „Orgasmus“, místo aby si uplácal nějakou pořádnou mrdnu, schová si do skříně Joko Ono. Úchyl jeden. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (27)
- Na začátku filmu, kdy se poprvé potkají Caleb (Domhnall Gleeson) s Nathanem (Oscar Isaac), který právě na terase docvičil, tak v některých záběrech má Nathan zepředu propocené triko a hned v dalších úplně suché. Tyto záběry se různě střídají. (ludva10)
- Severoamerické tržby dosáhly 25,4 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 37,4 mil. (NIRO)
- Do role Avy (Alicia Vikander) byla zvažována Felicity Jones. (Terva)
Reklama