Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

kulyk 

všechny recenze uživatele

Je milé zjistit, že Mou-zlý s Ekl-stounem předtím, než si celou ef jedničku zprivatizovali a nadělali si z ní mega dojnou kravku a zdroj, díky němuž mají přístup k neomezenému množství kurviček (které dnes o francouzských holích a se sveřepými výrazy pronásledují byty sto plus jedna se svými seschlými plži v artritických dlaních), provedli alespoň něco solidního. Tedy podstatnou měrou přispěli ku zlepšení bezpečnosti jezdců, diváků a traťových pobíhačů. Je jedno, zda kvůli byznysu, nebo z čistého altruismu. Hlavně, když kape. Dokument je trošku útržkovitý, důraz klade především na tragičnost sportu, méně známá jména padlých opomíjí. Toliko k výtkám, jinak jde totiž o fešně zpracované téma. A jeden se nemůže ubránit dojmu, že staré páky, jejichž názorů zazní přehršle, na ty dnešní přetechnizované jezdílky hledí tak trošku s despektem. Ono bylo kouda rozdíl vstupovat do sezóny s tím, že z vás pětina nepřežije... a když jste takto začínali třeba již ročník sedmý, nervy musely být skutečně ocelové. ()

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Nejsem fanoušek F1. Ale díky filmům Rivalové a Ford/Ferarri sem si k týhle zvláštní skupině lidí našel cestu :o). Jako, nebudu se nikdy v neděli po o koukat na to jak parta mládenců jezděj kolem dokola a sem tam zajedou do boxu. Ale dřív tenhle sport byl fakt něco jako gladiátoři, páč v průměru každej závodní rok umřeli 3 jezdci, což je prostě brutální číslo. V tomhle dokumnetu se objeví spoustu pro mě neznámých jmen, ale i ten Senna, Lauda a Hunt. Tihle borci měli dřív mnohem horší podmínky a díky těmhle borcům je F1 v dnešní době bezpečnější než kdy před tím... Senna je napořád poslední, který padl, což mluví za vše. Dokument mě ale příliš neobohatil.... Ale díky! ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus bylo příliš mnoho času věnováno počáteční éře, kdy formule sice vznikala, ale vše bylo na začátku a atraktivita a trendy se postupně rozvíjely. Na druhou stranu zlaté éry, ani moderní éry tam mnoho není. Lauda/Hunt je OK, Senny je tam strašně málo a Prost tam není v podstatě vůbec, přitom souboj těchto dvou jezdců je snad ještě epičtější a delší, než který svedli sedmdesátkoví rytíři. Zpracované je to ale solidně, se spoustou hodnotných faktů a rozhovorů ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Histôria Formuly 1 z pohľadu bezpečnosti podaná tak, aby som to strávil aj ja ako formulový analfabet. Za to sa tu úprimne hanbím, niečo som pochytil z Rivalov, takže si dovolím aj komentár k tomuto dokumentu. Situácia skoro v celom filme je taká, že prevládajú ťažké nehody so smrteľnými následkami a trvá to neuveriteľné desaťročia, kým sa organizátori dostanú k tomu, aby na prvom mieste bola bezpečnosť. Jazdci s tým nič neurobia, pretože, ako sa prezentuje vo filme, ak si pilot môže vybrať medzi bezpečnou formulou a druhou, kde sa zabije, ale bude o dve sekundy rýchlejšia, vždy si vyberie tú druhú. Výpovede zúčastnených sú namieste, každý má čo povedať, škoda tých, čo by toho mali povedať najviac, ale už nemôžu. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)
  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)

Reklama

Reklama