Režie:
Alejandro AmenábarScénář:
Alejandro AmenábarKamera:
Hans BurmannHrají:
Ana Torrent, Fele Martínez, Eduardo Noriega, José Luis Cuerda, Nieves Herranz, Miguel Picazo, Julio Vélez, Xabier Elorriaga, Pilar Ortega, Paco HernándezObsahy(2)
Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (261)
Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilový tovar s minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané s nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností. ()
První celovečerní snímek režiséra Alejandro Amenábara se povedl na výbornou. Ještě před známějšími 8MM byl natočen velmi působivý thriller s výbornou atmosférou (a to že opravdu výbornou!). Některé scény jsou skoro až hororové, a i když se může zdát, že postavy nejsou nijak zvlášť psychologicky propracovány, jsou skvěle napsané a člověk jim chce fandit. Prostředí filmu se stovkami filmových plakátů se musí každému líbit. Tesis boduje. U mě naprostá spokojenost! ()
Tým najväčším šokom celého filmu je reflexia doby roku 1996, ktorá v porovnaní so súčastnosťou vyzerá ako nejaká predpotopná éra. Tá móda, technika,...všetko! No k veci... Tesis potvrdzuje, že Amenábar vie písať aj točiť, hoci je jasné, že pri Tesis ešte nebol úplne vybrúsený do diamantovej podoby súčasných zručností. Nesedela mi tam Ana Torrent, ktorá celý film pôsobila, akoby prehltla pravítko, ale nič zásadné. Pár scén je vychytávkových, pár klišoidných a viac amatérskych, dokopy však z toho vychádza poctivá práca a nadšenie, ktorú divák cíti. Tesis potešilo svojou tajomnosťou, atmosférou aj nepokojom. Môj názor je jasný - španieli sú jednotka, čo sa týka atmosférických trilerov alebo hororov. ()
Permanentně napínavé a chytře napsané, takže až do konce nevíte, jak to vlastně je. Navíc je Amenábar i dost nápaditý, např. "walkmanový souboj" nebo scéna se sirkama. A skvěle se povedl i casting, což dost silně pomohlo vytvořit jistý nádech autentičnosti, a Tesis je o to víc vtahující. Ovšem na plné hodnocení to není. Postavy přecejen sem tam jednají docela hloupě a to mi vadilo. Příliš to bilo do očí. ()
U toho filmu je všechno špatně - temporytmus, zbytečně dlouhé intro, zbytečně dlouhá stopáž, průhledná zápletka a že každého brzy napadne, kdo je vrah, navíc hlavní postava se chová skutečně jako pako, bez rozmyslu, svou nelogičností to prostě uráží inteligenci diváka. Skutečně to vypadá, jako když si nezkušený student zkouší natočit za velké peníze thriller, ale zapomene na pořádný scénář. Ty zmiňované zvraty se odehrávají v asi tři čtvrtě hodinových rozestupech, a když má divák něco nakoukáno, tak ho ani nijak nezmatou, i ty jsou průhledné. Otravný film s otravnými herci kromě Chema. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (12)
- Když Angela pročítá seznam kupců hledaného typu kamery, v seznamu figuruje i jméno režiséra filmu Alejandro Amenábara. (Fingon)
- Chema (Fele Martínez) sleduje španielsky film Leyenda Del Viento Norte (1992). (Sticks)
- Angele (Ana Torrent) sa na monitore pri hľadaní zákazníkov, ktorí kúpili kameru XT-500, objaví okrem mena režiséra filmu Alejandra Amenábara aj meno Ana Garcia Medem asi ako odkaz kolegovi Juliovi Medemovi. (Autogram)
Reklama