Režie:
Paolo SorrentinoScénář:
Paolo SorrentinoKamera:
Luca BigazziHudba:
David LangHrají:
Michael Caine, Harvey Keitel, Rachel Weisz, Paul Dano, Jane Fonda, Tom Lipinski, Alex Beckett, Mark Gessner, Chloe Pirrie, Ed Stoppard, Madalina Diana Ghenea (více)Obsahy(2)
V luxusním lázeňském hotelu ve švýcarských Alpách se každý rok setkávají staří přátelé Fred Ballinger (Michael Caine) a Mick Boyle (Harvey Keitel). Letos se zde Fred léčí pod dozorem své dcery (Rachel Weisz) a mezi léčebnými kúrami s Mickem vzpomínají na své pestré životy hudebního skladatele a filmového režiséra a se suchým humorem komentují své chátrající tělesné schránky. Kypící život kolem nich a ostatní excentričtí hosté - jihoamerická fotbalová legenda, mladý herec z Kalifornie (Paul Dano) nebo současná Miss Universe - jim poskytují bohaté podněty k úvahám o mládí, kráse, kreativitě, zkrátka o všem, co zahání myšlenky na blízký konec. (Aerofilms)
(více)Videa (14)
Recenze (479)
Jednotlivý scénky s Michaelem Cainem a Harvey Keitelem jsou opravdu dobrý, ale je to celý poslepovaný nějakym rádoby uměním, kdy jenom koukáte na dlouhý záběry, ve kterejch se vůbec nic neděje. Chtělo by to tak o půl hodiny zkrátit a všechny ty nicneříkající záběry vyhodit. Ještě se mi líbila miss universe a docela mě pobavil "Maradona". 60% ()
Mládí je audiovizuálně opulentní a skvěle herecky obsazená úvaha nad stářím a mládím, která je jak komická tak tragická, přičemž jsou oba protipóly vždy použity vhodně a účelně. Příběh je zasazen do na první pohled obyčejných lázní, které jsou však obývány rozličnými postavičky, které dokáží člověka svým chováním a promluvami jak rozesmát tak dojmout. Moc se mi líbily nádherně barevné záběry přírody a celkově práce s kamerou, která koketovala s lidmi a objekty okolo sebe. Vedle podmanivého obrazu jsem se nechal unášet na líbivé hudební vložce ve filmu, která byla nepřeslechnutelná a perfektně dotvářela atmosféru jednotlivých scén. Každá z postav měla něco do sebe, měla svůj vlastní příběh, takže bych mohl jen těžko říct, která mě zaujala nejvíce. Umně natočený film, který by se dal považovat jako metafora života, jelikož i v něm jsou momenty, které u člověka vyvolají jak úsměv tak i smutek. ()
Tohle je film se šíleně pomalým tempem, takže většinu diváků bude nudit. Jako nebylo to tak hrozný, ale já jsem se prostě po 40 minutách rozhodl, že nechci strávit další hodinu a půl čučením na tenhle pomalý a dějově nezajímavý příběh. Víte jak si většina lidí chce užít dovolenou na pláži u sluníčka, oddechnout si a prostě nic nedělat? Tak tohle je přesně film pro takové filmové diváky, kteří si jen chtějí sednout k telce, pomalu v klídku se dívat na film, užívat si to pomalé tempo, nepřemýšlet nad žádným složitým příběhem. Těmto lidem se to bude líbit, ale já k nim nepatřím. ()
Se stylem Paola Sorrentina, od nějž už jsem s podobným výsledkem viděl dříve Velkou nádheru, jsem si úplně nepotykal ani napodruhé. Pocity z jeho filmu mám opět nevyrovnané. Na jedné straně je tu dost skvělých scén, z nichž třeba dirigování ovcí se zvonečky na louce a dalších zvuků přírody mi vysloveně ulahodilo. Jiné scény útržkovitě rozehrají drobná dramata postav či přinesou v dialozích podnětné myšlenky. Ale přesto vše zdařilé mi zase připadá roztrouseno do filmu, který ve mně řadou jiných scén vyvolává dojem pokusu o art s příliš umělou hrou na efekt, kdy více záběrů přírody, stylizovaných výjevů (např. levitace před scenérií Alp) nebo i závěrečná hudební scéna pro mě pocitově balancují až na hraně kýče. I ty konverzační scény mě oslovovaly různorodou měrou – někdy mě i s ohledem na umělecké prostředí hudby a filmu, v němž se hlavní postavy dlouhá léta pohybují, výrazně zaujaly, jindy trochu míjely (byť tady uznávám, že na vině může být zčásti i můj značně mladý věk oproti postavám). Téměř neustálé střídání dialogových scén až klipovými záběry z různých vystoupení a vizuálních atrakcí (byť některé jsou samy o sobě zajímavé) u mě dojem jisté nesourodosti jen prohloubovalo. Rád jsem viděl Michaela Caina a Harveye Keitla pořád ve skvělé formě v zajímavých rolích, ač zároveň musím jedním dechem dodat, že oba pány zde svou jedinou scénou dokázala strčit do kapsy pořád jedinečná Jane Fonda. [60%] ()
Paolo Sorrentino mě vždycky něčím dostane. Dokože vytvořit ve zdánlivě banálním příběhu okamžik, kdy mi zatrne. Může to být třeba modelka nebo holčička, která navzdory věku vysloví nečekaně hlubokou pravdu. S tímhle pánem sice nejsem na stejné vlnové délce, ale hodně korespondujeme. Název působí skoro nenáležitě, film o dvou starcích se jmenuje Mládí? Právě v tom vidím veliký půvab, s nesmírným citem dokáže Sorrentino postavit do kontrastu dva staříky oproti mladé dívčině a nepůsobí to ani nepatřčičně, ani lacině a už vůbec ne prvoplánovitě. Myslím si, že se během natáčení prostě kochá, nastaví situaci a nechává ji plynout. Film, který možná není pro mladé, ale hodně mladosti v sobě má. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (15)
- Okrem Švajčiarska, kde prebiehal dej filmu, sa natáčalo aj v Ríme, Benátkach či Londýne. Natáčanie prebiehalo od 9. mája do 10. júla 2014. (MikaelSVK)
- V scéne, kde asistentka masíruje "Maradonu", pýta sa ho, na čo myslí. Futbalista si predstavuje národné tímy Anglicka a Argentíny oblečené v dresoch z najslávnejšieho zápasu (z MS 1986 v Mexiku) argentínskeho futbalistu, v ktorom dal dva nezabudnuteľné góly. (megajalec)
- Film bol natáčaný vo východnej časti švajčiarskych Álp. Pri jednej scéne je možné vidieť vlakovú zastávku Wiesen. Táto dedinka sa nachádza medzi mestami St. Moritz a Davos. (Wargoo)
Reklama