Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 5

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 5

Recenze (628)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Vše je ztraceno. Filmy Michaela Baye už jsou prostě odsouzeny k záhubě. Tuhle sérii asi taky už nic nezachrání. Člověk by ze začátku čekal, že tenhle díl bude jeden z těch klidnějších a ono ne. Stejně se to nakonec všechno řeže v závěrečné megalomanské bitvě a veškerá mytologie jde do hajzlu. Tentokrát se tu objeví i pár nových postav. Nejzajímavější, je asi aristokrat, kterého ztvárnil Anthony Hopkins. Příjemně se dívá i na profesorku v podání Laury Haddoc. Jinak je vše při starém. Dozvíme se zase spoustu žvástů z minulosti. Stejně to nedává smysl, tak proč nad tím přemýšlet že. Hlavně, že to bouchá. Nejradši bych tu sérii už utnul... "Buď zticha, Angličanko!" :D ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Král infantilní letní zábavy Michael Bay se popáté vrací k robotům, aby zprznil mladé sličné herečky, svůj talent a nově i anglické (mýtické) dějiny. Nedovedu si dost dobře představit, že by existoval někdo, kdo by se těšil na další a další film o Transforblbech. U pátého dílu jsem se otřepal. Doporučuji vzít si na jeho projekci gumovou palici, s níž se u každé pronesené stupidity majznete po hlavě. A vzhledem k tomu, že film je napěchován stupiditou vrchovatě, statisticky to vychází asi na 500 úderů za těch 150 minut, co film trvá. Páté pokračování, které určitým způsobem navazuje na čtyřku, vrátil se totiž Mark Wahlberg coby cool vynálezce, příliš nevytrhne i celkem vypiplaná technická stránka. Všechno, co režisér předvádí, už bylo k vidění v předchozích dílech, popřípadě v jeho jiných filmech. Pětce chybí nadhled, extra akce a v podstatě jí nevychází vůbec nic. V castingu je na překážku Anthony Hopkins, který na filmy pro teen publikum není vůbec stavěný. Od poloviny měl tendenci přebrat otěže příběhu, tudíž na diváka vychrlil, co je nutné udělat pro to, aby nedošlo k hrozícímu zániku světa. Z těch nemožných stupidních blábolů jsem pochytil jen to, že rozhodující je, aby do nesprávných rukou nepadla hůl čaroděje Merlina. Naprosto jsem nepochopil, proč tuto postavu ztvárnil Stanley Tucci, který ve čtyřce hrál kohosi jiného(!). A záhy vyjde najevo, že vnadná profesorka Viviana zde není jen pro imaginární felaci, nýbrž je rodově spřízněná s Merlinem, tudíž jen ona umí s holí a s pérem Michaela Baye nakládat. A dál vím prdlajs. I kdybyste mně odřezaly koule a přidělaly je Optimus Prime(ros)ovi, nevím z děje absolutně nic. Nic nedávalo kloudný smysl. Pokud jdete na film s tím, že půjde o dynamický spektákl, na to zrovna moc nespoléhejte. Film je z pohledu akce vlažný, spíše se postupně vyladí do dobrodružné slátaniny ve stylu Lovců pokladů, kdy se "seriozně" pohybujeme historickými dějinami, což je nebetyčně stupidní. Všechna čest, že Bay dokázal pospojovat otřesný námět a scénář, který mu byl dodán od čtveřice idiotů. Některé scény neměly příliš ideální návaznost, značná část filmu mně přišla zrežírovaná odbytě, prostě nic ve stylu stylové rozlučky. Wahlberg a spol. hráli příšerně, Laura Haddock je jen k šukání, nasazení Hopkinse je jako poslat Marilyna Mansona na Vlachovku, Josh Duhamel šediví, permutace hudebního doprovodu Steva Jablonskyho byla ryzí zoufalost, roboti i jejich válečný konflikt stál za pendrek a celé je to předlouhé. Bay si určitě byl vědom, že robotí látka je značně vyčerpaná. Byl znuděný, chtěl to mít už z krku, i když mu nelze upřít, že se alespoň nějakým způsobem snažil dát pětce nový a svěží směr. Raději se ale pokoušet o autofelaci, než vidět znovu autoboty v akci. 3/10 ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvý diel prebudil v nás starších (rozumej viac ako cca 17 rokov) to malé dobrodružné dieťa, pri ďalších dieloch sme si museli povedať, že to dieťa je v nás už mŕtve a preto nás TF už osloviť nemôžu. K tej druhej skupine bohužiaľ patrí aj diel č.5. Samozrejme to nie je iba o veku diváka, ale najmä o samotných filmoch a ich kvalitách v rámci žánru. Páčilo sa mi, že sa nedemolujú mrakodrapy a že sa dostávame pri finále pod vodu a nad Zem a že Hopkins sem prináša anglickú noblesu. Lenže čo je to platné, keď sa do TF mytológie postupne dostáva všetko z mýtov a aj skutočnej histórie. Nabudúce tu budeme mať Ježiša ako jedného z robotov a keď Ridley hovoril, že Ježiš bol aj jeden z inžinierov v mytológii Votrelcov, tak tu o tri roky budeme mať dve totálne paródie samých seba. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Sledování dalšího Transformers filmu mě opět fyzicky udolalo. Jenže tentokrát jsem se z katarze neprobral úplně pozitivně naladěn. Vlastně až na předposlední akt, kde se najednou všecko slejvalo mnohem konzistentněji a líbivěji, akorát že to nezanechalo delší účinek. A to je to o čtvrt hodiny kratší než-li mnou velice oblíbená čtyřka, o které jsem se před třemi lety vypsal velmi pozitivně. Ne, že by se Bayovi nepovedlo i napopáté posunout laťku ještě víc a totálně v destrukci zastínit snad všechny blockbustery, které kdy vznikly. Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na scénu z X-menů, kdy Magneto zvedne stadion a dělá s nim psí kusy, což je na sílu vygradované finále a epika v něm téměř není. To T5 je tak moc epická, až požírá sama sebe v nelogičnostech nejhrubšího zrna, ve scénáři, v jehož zrcadle je i Rychle a zběsile měřítko realisticky natočeného filmu a product placementu, díky němuž jsou ty skomírající tržby vesměs všem úplně jedno. Jenže o tom to bylo vždycky a předchozí díl je v podstatě úplně stejně pitomý a zemřelo při něm spousta těch odvážnějších intelektuálů. Problém je, že ačkoliv je měřítko tak moc obrovské a 260 mega vyloženě plachtí po obrazovce v každém záběru, není to záživné. Ve filmu je jen několik scén, u kterých jsem mohl naplno vypustit své patnáctileté já a užívat si ten klasický Bayhem, na kterém už tolik let ujíždím, ovšem v celku jsem vizuálně Michaela Baye viděl, choreograficky už tolik ne. Buď jsem na to nebyl správně naladěn nebo jsem sklouzl k tendenci se více zaměřovat na komediální rovinu, v níž vévodí jednoznačně Anthony Hopkins. A stopáž bych už tentokrát tak o hodinu prokrátil. Když tak o tom přemýšlím dále, příběhově už se není kam posunout. Optimus Prime má svoji archnemesis, se kterou se musí vypořádat v každém díle, na děj se opět nabalí nějaké historické pozlátko, o němž v předchozích dílech nebylo ani vidu ani slechu (aneb když ve druhém díle vytěžíte pyramidy, víc už je jenom Stonehenge) a přibudou postavy, vymáchané v takovém nuzném stereotypu, až šustí papírem na míle daleko. To všecko k sérii neodmyslitelně patří. Ale už i já tentokrát doufám, že v Míšovi ještě zbyl nějaký pud sebezáchovy a další jeho filmový milník nás ještě čeká...mimo jeho producentskou dílnu a mimo Hasbro.. PS : Merlin naprosto cool postava, taky mě mohlo napadnout, že je to zamaskovaný Stanley Tucci...5.5/10 ()

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Teprve druhý hollywoodský film natočený (zčásti) na Kubě, po Rychle a zběsile 8 (2017). Shodou okolností má Tyrese Gibson (tady jako seržant Epps) významnou roli v obou sériích. (MessiM)
  • Poslední rytíř vybojoval v amerických kinech 130,2 milionu dolarů, celosvětově pak 605,4 mil. Oproti předchozímu dílu (245,4/1104,1 mil.) šlo o výrazný pokles. (NIRO)
  • Režisér Michael Bay sa nechal počuť, že ide o posledných Transformers, na ktorých sa podieľal čoby režisér. Rovnako tak má ísť o poslednú účasť Marka Wahlberga (Cade Yeager). (WalterIK7)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama