Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Terryho entusiasmus bije do očí, i když ho osud a karma za blíže neurčený hříchy pořád kope do zadku a on vždycky nastaví jen druhou tvář/půlku. Ten chlap je neskutečnej, s duší dítěte se prodírá houštím komerčních a živelnejch problémů a já ho mám za jeho pozitivnost a povahu, kterou nám projekty jako tenhle nebo "Na plovárně" mají sto odhalit, nesmírně ráda. Faktem ale je, že nějaký trable a překážky potřebuje a že jeho fantazie je potřeba trošku krotit, aby se nám hoch vůbec dokázal vrátit na zem a neudělat z filmu jeho jednu velkou, úchvatnou a nesmyslnou šňůru nápaditejch snovejch asociací. Žeru tě, ty starej blázne! ()
Viděl jsem to poprvé na filmovém festivalu v Karlových Varech 2002 a byl unešen, jak dokonale se povedlo ztvárnit složitý průběh procesu natáčení filmu, všechny ty zvraty, snahy, pokusy... Celé je to navíc podáno velmi napínavým, skoro detektivním stylem, až je pak člověku líto, že tentokrát se happy end nekonal. Inu, jedna tvář reality. ()
Neuvěřitelná smůla potkala Terryho Gilliama při natáčení jeho filmu "The Man Who Killed Don Quichotte". Jenže on je Gilliam tak trochu "punkový" režisér... Tenhle námět je zřejmě prokletý a je mu souzeno setrvat pouze na stránkách knihy. Jinak skvělý dokument o muži, který chce natočit příběh muže, jenž bojuje s větrnými mlýny, přitom sám svádí tu samou bitvu. Ironie osudu neboli smůla zafungovala "dokonale"... Škoda, to mohl být brilantní film. ()
Jako zase jednou opravdu hustej dokument. Sice mi to moc vtipny neprislo, spise megasmutny, ale i to se ve filmu stava. Kazdopadne je to vynikajici pohled na to, jak muze dopadnout nataceni velkofilmu....Jinak ten nataceci pribeh je hodne podobnej Apokalypse Now, ta se ale nakonec i po obrovskych potizich stejne dotocila... ()
Mísí se tu fascinace se smutkem. Fascinace nesmírně kreativní osobností, jako Gilliam bezesporu je, tvůrcem, který je díky své obrazové fantazii vždy o několik kroků kupředu. Fascinace urputným bojem s nepřízní osudu, s průměrností okolí, které ho nechápe a s producentskými chybami. Bojem, který vzhledem k předurčenému výsledku může připomínat bláhový Don Quijotův střet s větrnými mlýny. A smutek? Ten pramení z toho, že bohaté představy plné fantazie přijdou vniveč a že jejich autor ztratí v marném a zbytečném boji spoustu energie a času, který se nedá vrátit. Filmařina je řehole a Don Quijote je asi zakletá látka, na které si už vylámalo zuby spousta filmařů..... ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
Reklama