Reklama

Reklama

Mafie a nejznámější drogová cesta, kdo se jí postaví – zaplatí... Marseille 1975. Pierre Michel přijíždí s celou rodinou do Marseille, protože byl jmenován vyšetřujícím soudcem pro potírání mafie, především jejich drogové činnosti. Michel se zaměřuje na tzv. Francouzskou spojku (French Connection – La French) organizaci, která zajišťovala největší a nejdůležitější drogovou trasu tehdejší doby, a Marseille byla jejím hlavní uzlem. Neohrožený Michel se postavil nedotknutelnému kmotrovi Gaëtanu Zampovi a brzy pochopil, že pokud chce dosáhnout výsledků, musí změnit své dosavadní metody... Film byl natočen podle skutečných událostí. Soudce Pierre Michel, dlužno poznamenat, stejně charismatický jako jeho filmový představitel, stačil za svou krátkou kariéru objevit a zničit šest drogových laboratoří a zatknout sedmdesát překupníků drog. Po soudci Francoisi Renaudovi, zavražděném v roce 1975 v Lyonu (jeho postava inspirovala režiséra Yvese Boisseta k natočení filmu Soudce zvaný Šerif) byl Pierre Michel druhým zavražděným soudcem, od doby okupace. Michel byl doslova popraven mafií v roce 1981, když jel na večeři se svou ženou a dcerami. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (81)

Santino7 

všechny recenze uživatele

Poctivá francúzska žánrovka, ktorá exceluje najmä čo sa týka bravúrneho zachytenia dobovosti, a celkovo atmosféry - sedemdesiate/osemdesiate roky sú z tejto krimi priam cítiť, a verte, pocit je to naozaj príjemný (v tomto smere mi to mierne pripomenulo o čosi horšie Blood Ties). Jediné, čo by som tvorcom filmu vytkol, a v čom vidím najzásadnejší problém (nie, nepovažujem zaň občasnú rozťahanost snímky, i keď je pravda, že tiež som už v niektorých hluchších miestach strácal pozornosť), je bezpochyby až priveľký odstup od postáv, ktorý mi ako divákovi nedovolil žiadnu z nich si viac obľúbiť, či jej - dajme tomu - fandiť. No skrátka chýbala štipka emócií navyše. Viem, je to len taká maličkosť, hlúposť, ale práve kvôli tomuto možno samotné finále, ktoré je mimochodom zvládnuté veľmi dobre, nemá až takú silu a efekt, ako mať mohlo, keby nám tie postavy predsalen boli viac priblížené. Opakujem, poctivá retro krimi záležitosť. 75% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ach, jej. Jedno z mých největších filmových zklamání za poslední dobu. Nejdřív jsem se tedy sice vylekal, když to na první pohled vypadalo jako remake mého oblíbeného Friedkinova filmu, ale pak mě uklidnilo, když jsem zjistil, že děj bude odlišný a že to v rámci osvědčeného tématu boje proti drogám v Marseille svým zasazením do půlky 70. let možná naváže tam, kde skončil Frankenheimer v druhé „Spojce“, a začal jsem být na nejnovější Francouzskou spojku docela zvědav. Když jsem teď nedávno viděl Jimenezův nejnovější film Severní Marseilles, který mě nadchl, těšil jsem pak na tento režisérův předchozí počin ještě víc. Jenže ouha! Tady nefungovalo na mě nic a zatímco ve svém nejnovějším filmu Cedric Jimenez natočil drsný akční krimi thriller ze současnosti s výborným tempem, pohltivou atmosférou i silným přesahem, tohle La French na mě působilo jako nepovedený pseudoartový pokus navázat na styl starých francouzských kriminálek. Asi první půlhodinu mě film velice chytl, jenže pak se čím dál víc rozmělňoval do snůšky dlouhých a často nezajímavých záběrů, které mi přišly spíše nudné a nezajímavé, než nějak umělecké či působivé... a jak se Jimenez chce tady strašně přiblížit Friedkinovi a napodobit jeho styl těmi dlouhými záběry s bloudícími postavy po terénu, tak bohužel to moc nefunguje, spíše to hodně bije do očí a třeba v těch scénách z disco klubu v záři blikajících světel působí až bizarně. Bohužel to celé trvá hodně nad 2 hodiny, působí strašně odtažitě a posledních 10 minut pak Jimenez sklouze k patetickému rodinnému dojáku. V tomto pojetí policejního příběhu dle skutečných událostí jsem si nenašel jedinou postavu, která by mě víc oslovila, asi se jí měl stát hlavní soudce, který v boji za spravedlnost položí i vlastní život, jenže Jean Dujardin v hlavní roli na mě působil jako nesympatický slizoun, bez kouska charismatu, a co je nejhůř, byl až nepřehledně podobný s představitelem hlavní záporní role, stejně ulízaným G. Lellouchem. Každou druhou chvíli se mi vyšetřovatel a hlavní padouch neskutečně pletli a když jsem se v ději nejen kvůli tomu začal ztrácet, asi nikoho nepřekvapí, jak mě přestaly zajímat i osudy těchto postav. [40%] ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když se řekne Marseille, vybaví se člověku dvě věci. Olympique a heroin. Fandům francouzských kriminálek ne nutně v tomhle pořadí.. Občas i lítostný souboj, ve kterém Dujardinův soudce uplatňuje při sekání chapadel kromě houževnatosti i odzbrojující úsměv a hlava chobotnice Lellouche zase výrazy odkoukané od De Nira. Po necelé hodině přijde jejich první společné setkání, po kterém La French přeřadí na vyšší rychlostní stupeň a vy si už jen užíváte to vrnění dobře promazaného retro motoru s emočním vstřikováním. Možná jsem se pořádně nedíval, ale nikde jsem nezahlédl Hackmanova Pepka ve srandovním klobouku. Touhle dobou tam měl být.. ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Nažehlený límečky, výrazný knoflíky a frajerský licousy, a taky krásná prosluněná Marseille sedmdesátých let. A byl by hřích u toho nevzpomenout na slavné buldočí tažení sympatického soudce Dežardéna proti organizovanému drogovému zločinu...ryzí retrostylová kriminálka ještě zaplat´pánbůh žije, a tohle vykreslení portrétů dvou hlavních aktérů, jenž se potkali na opačné straně barikády v jednu dobu a na jednom místě, se mi moc zamlouvalo. A taky si nepamatuji, u jakého filmu jsem cítil stejnou empatii k oboum hlavním protivníkům...zvláštní, ale tak jak dopadli, jsem ani jednomu nepřál. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Tvůrci udělali dobře, když tenhle film inspirovaný skutečným příběhem z mafiánského prostředí natočili přesně ve stylu starých dobrých francouzských kriminálek, přičemž tu správnou atmosféru se jim z velké části podařilo navodit výborně zvolenou hudbou. Co se týče hereckého obsazení také nemám žádné výhrady, vlastně jsem si ho fakt užívala. Celé to však mohlo být trošku napínavější. (75%) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (3)

  • Logo filmové společnosti Gaumont v úvodu filmu je to, které se používalo v sedmdesátých letech. Film je totiž do této doby zasazen. (Punisher)
  • Okrem juhu Francúzska prebiehalo natáčanie filmu aj na Malte. Natáčalo sa od 26. augusta až do októbra 2013. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama