Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
Celý čas som čakal na záverečný ultra šok, aký mi kedysi sprostredkoval napríklad španielsky [REC], ale ten sa nedostavil. Čakal som naň, pretože hororové napätie tu rejža dokázal vypitvať pôžitkársky do morku divákovej kosti. Áčkova herecká dvojka tomu dodáva status, pach mŕtvych tiel márnice cítiť z každého záberu, a nehybná tvár s oduševnelým pohladom herečky Olwen Catherine Kelly vás bude v myšlienkach desiť ešte hodiny po dopozeraní. Škoda len krívajúcej logiky. S vybrúsenejším scénárom by to bol jasný horor roku 2016. ()
Je fajn, jakými scenáristickými kličkami se na těžce nepravděpodobné atraktivnosti, pardon, zachovalosti té baječně ceckaté mrtvoly postavila (hehe) celá zápletka. Průhledné? Kdepak, tady někdo zasluhuje metál, že z toho nekrofilního soft porna, co mu jeho tlustý zpocený šéf s bílou cukrářskou dodávkou zadal, vykřesal něco, na co se dá při dobré vůli docela i koukat. ()
Takto si predstavujem čistokrvný, moderný horor. Okrem slušného skĺbenia dramatickej a mysterióznej zložky (čo sa stalo základom pre síce jednoduchý, ale zaujímavý dej), sa tu autori perfektne vyhrali aj s hororovými prvkami. Výborná kamera, umocnená s umným využívaním svetla a tieňov, a to nehovorím o samotnej pitve. A hlavne tu bolo niečo, na čo sa často v hororoch tohto razenia zabúda - inteligentný mysteriózny základ (aj keď by sa tu ešte pár vecí žiadalo trochu hlbšie vyjasniť). No proste, konečne po dlhej dobe nejaký poriadny hororový zážitok, za čo veľmi rád pridám aj tú piatu hviezdu. ()
Doufám, že André Øvredal nasadí rychlejší tempo práce, protože čekat na jeho příští žánrový kousek dalších šest let by se mi fakt nechtělo. Oba jeho dosavadní filmy, tedy Lovec trolů a nyní i The Autopsy of Jane Doe jsou krásnou ukázkou toho, že lze na poli hororového žánru přijít s něčím originálním. Nejsou to sice žádné převratné game-changery, spíše jen mírně obměňují a hravě ozvláštňují zažitá schémata, ve výsledku to ovšem stačí. Snímek je nadto režírován pevnou rukou, kamera ladně proplouvá interiérem márnice, některé sekvence jsou jak z učebnice tvorby napínavé / hororové scény. Postavy jsou sympatické a nechovají se nijak zvlášť debilně, ústřední mystérium spolehlivě zvládne vyvolat a udržet zvědavost. Nebudu se tvářit, že film nemá i něteré rušící elementy (pro mě hlavně ten moment osvícení, kdy postavám najednou dojde rozuzlení záhady a všechno to divákovi vyžvaní - imho by stačilo lehce naťuknout a detaily ať si člověk domyslí sám), ale celkově převládá velká spokojenost. ()
Škoda velmi tuctového a nepřekvapivého závěru. Přišlo mi, že tvůrci nějak nevěděli, jak film zakončit, tak jednoduše sáhli pro otřepané klišé. Velká škoda, protože to bylo v hororu po dlouhé době poprvé, kdy jsem hrdinům sám nepřál nějaký ten skon za jejich hloupost. V rámci scénáře se otec a syn patologové snaží situaci řešit jakž takž logicky a už za to by to výsledné rozuzlení mohlo být alespoň v jednom smyslu trochu příznivější. Stejně tak by pro mě bylo zajímavé, kdyby došlo k opravdovému hovoru s... No, nebudu spoilerovat. Celkově slušné tři hvězdy. ()
Galerie (76)
Photo © IFC Films
Zajímavosti (17)
- Pitva sa začína o 09:30 a po hodine na hodinách je čas 10:05. Odchádzajú a vracajú sa a hodiny ukazujú 09:45, o pár minút neskôr ukazujú 10:30. (Pat.Ko)
- Film byl natočen v Londýně ve Velké Británii. (Tygrys)
- Emile Hirsch (Austin) pred natáčaním navštívil márnicu v Los Angeles a pozoroval naživo pitvy miestnych patológov. Taktiež bol nútený podpísať zmluvu, že nemá nárok na žalobu márnice, ak sa nakazí Ebolou a podobnými nebezpečnými chorobami. (Marceloo)
Reklama