Režie:
Matteo GarroneKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Salma Hayek, Vincent Cassel, John C. Reilly, Stacy Martin, Shirley Henderson, Toby Jones, Alba Rohrwacher, Guillaume Delaunay, Bebe Cave, Giselda Volodi (více)Obsahy(1)
Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (23)
Recenze (232)
Gerontofilie, zoofilie, trolí pedofilie, homosexuální incest, prznění kozatých macaček a odstraňování vrásek tak zvaným permanentním pílingem, tedy stažením z kůže. Pokud něčím takovým opravdu od malička krmí apeninské spratky, při příští dovolené v Itálii si budu kurevsky hlídat záda. S nějakými našimi trapnými Čípkovými Růženkami, Menstruujícími Karkulkami a Chaloupkami z pika se můžeme jít vcelku zahrabat. Pohádky „Kterak obšoust Vincek vyprcal zteřelou osmdesátiletou rakovinu“,“ Jak se král zamiloval do obří filcky“ nebo „O královně, která neposkvrněně počala dva do sebe zamilované, mongoloidní, albinistické Ježíše“, to je skutečně šálek kávy jako z profesionálního třicetibarového italského presovače, místo z rozkokošně červeňoučké, vyteplené parodie na kávovar od Nestle. Takovou až úchylně barokní poetiku bych svým antikoncepčním selháním pustil nejdříve po jejich promoci na univerzitě třetího věku, aby to do té doby náhodou neblaze neovlivnilo jejich psychický vývoj. Zdejší gejové si sice před projekcí patrně zapomněli sundat růžové brýle, a tak viděli spousty ňuňu barviček, přeúžasňoučkou výpravičku a konečníček stahující efektíčky tam, kde běžný Hetero sapiens spatří pouze lehce nadprůměrnou televizní patinu a triky v podobě vcelku solidně upleteného biče z hovna, nicméně i tak se jedná o mile originální, docela zábavné a kromě pár držek zaplaťsatan Holým údem nepolíbené pásmo dost perverzních bajek, které hned po Kouzelné školce asi nikdy vysílat nebudou, protože místy působí, jako by třeba Budulínka natočil Pasolíny. ()
Ano, takhle nějak vypadaly dříve pohádky. Na jedné straně plné kouzel, pohádkových bytostí, králů a královen či hlubokých citů a na té druhé spousta tragédií a hororových scén. Garronemmu se to podařilo vystihnout takřka dokonale. Měl k ruce solidní herce, osvědčeného skladatele Desplata a v Itálii si vybral ty nejkrásnější kouty, do kterých své tři vzájemně propletené příběhy zasadil. Jeden z nejoriginálnějších pohádkových počinů vůbec. 85% ()
Rozkošně perverzní výlet do říše pohádek. Říše plné kouzel, monster, chtíče, smrti a temných fantazií. Dětem není vstup zakázán, ale těžko říct zda se vrátí a v jakém stavu ..či skupenství? Tři pohádky, které paradoxně znám z dětských let, minimálně bleší příběh i "staženou krásu" už jsem četl. Ve srovnání se svými potomky (anime, manga) jsem však evidentně rostl na relativně duševně stabilnějších základech. Úchylně vzrušující dvě hodinky, to se mi nemohlo nelíbit. ()
Tak tohle mi dnes vážně sedlo a abych byl upřímný, vůbec nevím, jestli už jsem někdy něco podobného viděl. Pohádku, nepohádku, řízlou sexem všeho druhu, obří blechu, spoustu dalších bizarních věcí a hlavně příběh, který ve mně zanechal pocit zahrát si nějakou z rolí, nebo lépe řečeno ocitnout se přímo v něm a osahat si tu zajímavou atmosférou, která na mě dýchla. Vím, že se mi to nepodaří, ale za pokus by to stálo. Akorát vážně nevím, proč jsem tomu nedal pět, možná někdy jindy, dnes se budu držet maličko při zdi. ()
Garrone príjemne prekvapil. Takúto mieru fantastickosti a premyslenosti som už dlho nevidel. Nechcem to definovať ako artová rozprávka hoci niektoré atribúty to určite spĺňa. Dokonca si to celkom presvedčivo hrá s takou až Gilliamovskou definíciou podivnej krásy. Výprava, kostými, efekty( hlavne tie obludy) sú fantastické. Desplat veľmi citlivý hoci bez výraznejšieho motívu a herci bez výraznejších výčitiek. Rozkúskovanosť príbehov má svoje opodstatnenie a dramaturgicky sú uchopené veľmi dobre. Ani jeden nemôže byť definovaný ako nudný, pritom každý si zaslúži prívlastok nechutne pekný. V zásade som veľmi nadšený a pevne verím že toto nie je posledný krát čo niečo takéto vzniklo. Naozaj je v súčasnej kinematografií žalostne málo výborných fantasy príbehov. Dôvod prečo nedávam plný počet je ten že aspoň jedna poviedka mohla mať dramaturgicky vyhrotené a temné finále. Takto všetky končili v rovnakej atmosfére ako začínali. Čo bol rozhodne úmysel, ale zároveň mne osobne to príde trocha ľúto. Inak výborná záležitosť. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (13)
- Prvý kompletne anglicky hovorený film režiséra Mattea Garroneho. (KoRner)
- Garrone uviedol, že dôležitým zdrojom inšpirácie bola zbierka leptov Los caprichos od Francisca Goyu. (Arsenal83)
Reklama