Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 2

Recenze (232)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Že by návrat skvělé italské filmařiny, navíc se známými tvářemi světové kinematografie? Na první pohled jsem si myslel, že to bude levná záležitost bez nápadu, ale tohle je krásně vizuálně zpracované, navíc s duší skutečných pohádek, tedy hororových příběhů, které lidé tak měli a mají rádi. Neskutečné překvapení. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Emancipované princezny, králové posedlí animatronickými nestvůrami a postavy toužící po lásce, mládí nebo rodinném poutu v dechberoucích příbězích bez šťastných konců. Matteo Garrone si vystačí s minimem slov, zato nechává diváky strhnout neuvěřitelnou výpravou a místy je trýzní tak akorát bolestivými výjevy, z kterých není dobře po těle. Malý zázrak, který by měl sloužit českým tvůrcům jako ukázka toho, že i dnes mohou vznikat epické pohádky bez CGI. Ano, koukám na tebe Tomáši Krejčí. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Obrovské, ale naozaj obrovské fantasy prekvapenie za veľmi dlhú dobu! Garrone vytvoril akúsi netradičnú, bizarnú historicko-fantazijnú fresku, pozostávajúcu z troch príbehov na motívy zbierky rozprávok napísanej okolo r. 1600 v neapolskom jazyku. Prostredníctvom tohto snímku tak máme možnosť ponoriť sa do prečudesného sveta, v ktorom neustále prebieha okázalá manifestácia ľudských citov, inštinktov, krutosti, chtíču... a to veľmi nezvyčajným a bizarným spôsobom. Zároveň sa tu divák dočká aj peknej filozofickej úvahy o rôznych podobách lásky, ktorá si miestami ide až šokujúco otvorenými cestičkami. Možno bizarne ale pritom až jednoducho krásne. Mám taký dojem, že všetky krajne pozitívne a krajne negatívne ľudské vlastnosti či ľudské pocity sa tu Garronemu podarilo divákovi podať ukážkovo ako na zlatej tácke. To všetko s veľkolepou výpravou a precíznym, úchvatným vizuálnym spracovaním. Jednoducho nádhera. Len škoda toho záveru, žiadalo sa mi viac. Myslím, že nie som sám, ktorému sa zdal predčasne ukončený a odbitý. To vie teda nahnevať. 89/100 ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Vpodstatě jakási obdoba Dekameronu, kde sledujeme několik propletených příběhů, místy vtipných, pak zase pikantních a nakonec drsných. Film ctí původ pohádek, které nevznikaly pro děti, nýbrž pro dospělé. Dětem je dalo až 20.století a to notně upravené a vykuchané, nad čímž by se zděsila B.Němcová, K.J.Erben, ale i bratři Grimmové. Je fajn, že tvůrci na děti zapomněli. Bajky, pohádky, báchorky, podobenství...od každého něco tvoří báječný guláš se skvělým vizuálem. A příšerky mne velmi potěšily! Ano, svět dospělých plný násilí, podlosti, krutosti, ale také lásky a porozumění. Někoho možná zaskočí závěr, ale je příhodný, byť ne zcela originální. V řadě příběhů se v závěru setkávají postavy, některé už z nich třeba i zemřely. Za všechny bych uvedl filmy J.Jakubiska... ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Já nevím, co říct... Možná jen "Si ze mě někdo dělá prdel, ne?" Tolik pro mě naprosto nechutných momentů, kdy jsem měla velké problémy vůbec udržet zrak na obrazovce, aby se mi neudělalo blbě (ano, jsem slabší povaha). Na druhou stranu rozhodně podává "pohádky" ve velmi hrubé a násilné formě... prostě pro dospělé, žádné přikrašlování, žádné tralala tralili a žili šťastně až do konce. Co tu můžete vidět? Jako každá pohádka obsahuje magické prvky... tož to je jasné, ale taky spoustu skryté i neskryté erotiky, lesbické hrátky, stahování z kůže, žraní syrového (mělo být prý uvařené... no to težko) srdce, lámání vazů, slovanského cvičitele medvědů (jakým jazykem mluvil, když říkal "sadni si" a "salut"?), potápěčský oblek, který nepotřeboval žádný přívod kyslíku, spoustu nechutných nestvůr a proměn charakterů postav... No jak říkám, tento film ve mně zanechal hodně hluboké stopy nechutnosti, ohavnosti, pocitu nevolnosti a vůbec neskutečného odporu a nikdy v životě ho už nechci vidět. Ale právě asi právě proto je tak dobrý. Sama nevěřím, že tomu dávám tohle hodnocení, ale fakt si to nejspíše zaslouží... ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Režisér Matteo Garrone v rozhovore pre Variety zdôraznil, že hoci ide o historické príbehy, majú súčasné témy: plastická chirurgia; šialená túžba mať dieťa; konflikt medzi generáciami; bolestivý prechod z dospievania do dospelosti, pričom všetky spája téma posadnutosti. (Arsenal83)
  • Natáčanie začalo v Taliansku 15. mája 2014 a trvalo štyri mesiace. (Arsenal83)
  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)

Reklama

Reklama