Reklama

Reklama

Případ pro exorcistu

(seriál)
  • Česko Detektivové od Nejsvětější Trojice (neoficiální název) (více)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Komisařka Výrová s kolegy vyšetřuje vraždu spojenou s rituálem vymítání ďábla... Série se pokouší o naplnění detektivního žánru inspirovaného britskou literární a filmovou tradicí. Režie první série se ujal Jan Hřebejk. Autoři přivádějí na televizní obrazovky neschematické a plastické postavy hlavních detektivů: majorky Výrové, nadporučíka Mráze a jejich kontroverzního šéfa plukovníka Vitouše... Případ pro exorcistu je nápaditě vyprávěný detektivní příběh se záhadou, rámovaný autentickým a realistickým vykreslením práce kriminalistů a okořeněný jemným humorem a ironií. „Případ pro Exorcistu mě zajímal hlavně proto, že jsem dosud žádnou detektivku nerežíroval. V současné době se jich točí opravdu hodně a laťka je nastavená vysoko, primárně zahraničními vzory. Jsem zvědavý, co se nám s tímto tématem podaří udělat, protože s výjimkou Nevinnosti jsme se s Petrem Jarchovským něčeho podobného ještě nedotkli," říká režisér Jan Hřebejk. (Česká televize)

(více)

Recenze (290)

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Jestli ještě jednou na mě zvedneš prst a nebo cokoliv jinýho, tak ti ho narvu do prdele i s tou tvou kropenkou, je ti to jasný?!"                                                                                                                                                                                    Musím přiznat, že si mnu ruce! Detetivky jsou můj oblíbený žánr. A tady tleskám!! Příběh je logický, nejsou v něm žádné nesmysly, postavy jsou živé, mluví současnou řečí, neplácají. Venkovský buran se chová a mluví jako primitiv, kterýmu jede mozek na pivo, akademici se vyjadřují jako na úrovni, vyšetující mezi sebou kommunikují přirozeně. Netuším, kdo psal dialogy, zda Petr Jarchovský nebo Michal Sýkora, každopádně jsou napsané trefně Velké sympatie si zjískala hlavní vyšetřující Klára Melíšková. Případ se rozkývá postupně, každý díl je samostatně uzavřenou kapitolou, navazují plynule. Poslední díl shledávám jako mírně slabší. Příslib byl větší než rozuzlení, pecka nakonec se bohužel nekonala. I tak lepší průměr. Bavila jsem se. ()

evilmind 

všechny recenze uživatele

Česká televizní bezradnost v plné nahotě. Zřejmě snaha vyrovnat se současným severským kriminálkám, ale Hřebejk je zřejmě buď nakoukané nemá, nebo je nechápe, a jen tuší, že jsou in, a už ne proč. Ve scénáři předepsanou drsnost bych věřil tak maximálně Krobotovi, a ještě jen proto, že mám pro něj slabost, u ostatních herců v rolích policajtů zní prostě jen směšně. ()

Reklama

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Hmmm. Tohle se hrubě nepovedlo a roztříštění na tři díly bylo už moc. Dva by bohatě stačily, nebýt zbytečných slepých dějových linek životů některých postav (policajtova dcera?), nulového napětí, neustálého házení mimo další slepá ramena děje, mnoho nesmyslů... Bohužel Klára Melíšková by si měla nechat udělat pořádně sednoucí zubní můstek, protože to lepidlo na zubní náhradu nedrží. Celý děj kolem Budaře nakonec úplně zbytečný, Voříšková mohla bez potíží zcela absentovat a diváci by si jí tak nepletli s další její rolí, která jde hned po tomhle do TV. Finální pointa kolem pachatelů a jejich odhalení vůbec naprosto mimózní a to jediné, co mohlo být zajímavé, tedy štěkání mezi Melíškovou-Krobotem a vůbec Krobotova postava, perfektně a bravurně nesnášející snad úplně všechny, všechno a všude pořád, byli totálně nevyužiti. Kapitolou samu pro sebe byla hudba, kdy jsem díky ní nevěděl, jestli je tedy vše kolem vraždy komedie a jindy zase ne... ne, že by ta melodie a motiv byly špatné, ale pasovalo by mi to spíše k nějaké praštěné komedii ála vyšetřující ex-soudkyně Jiřina Bohdalová, než k vyšetřování vraždy. ~~~ Hřebejk, Jarchovský, zase nedostatečně! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Totálně dementní tři hodiny případu, kterej má s ďáblama společnej jenom název a tři šestky vyrytý oběti na čele. I přes to mně ale přijde, že Hřebejk všechno natočil naprosto vědomě. Protože když pominu naprosto dementní scénář, kde policajti vyšetřují případ stejně tak obskurně jako dítě ztrátu písku na pískovišti, tak všechno ostatní zase tak zlý nebylo. Mluvím především o režii a o hercích, což je stejně tak alfa omega celého filmu jako samotný scénář. Jen mi prosím vysvětlete, koho to napadlo a kdo vymyslel natočit tak nelogickou bláznivinu. Skoro jako kdyby ta absurdita byla záměrná jako třeba u nového britského Sherlocka. Jen s tím rozdílem, že tady chybí ten Sherlock. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Vcelku slabá kriminálka se zajímavým nápadem, ale s naprosto tragickou interpretací. Výkony herců, zvláště v řadách kriminalistů, bych hodnotil jako podprůměrné. Terezka Voříšků byla obzvláště tupou a nudnou postavou, jejíž účel byl zřejmě jen jako potěcha pro oko pánského publika - nedostatečná. Chvílemi jsem musel souhlasit s výroky hlavních protagonistů, protože na otázku "To si z nás snad dělá prdel?", která tu padla nejméně tucet krát, jsem pohotově odpovídal "Scénáristé a režisér určitě ano!". Pokud bude televizní obrazovku plnit kvantum těchto nemastných a neslaných blbin, které nedokáží zaujmout, nemá cenu českou scénu vůbec sledovat. 40% ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • Dům, ve kterém bydlí manželé Pánkovi (Marek Taclík a Kateřina Winterová), stojí nedaleko centra Olomouce na staré silážní věži. Majitelem je olomoucký podnikatel Radim Králík - toto atypické bydlení s rodinou celoročně využívají. Dům, který Olomoučané nazývají Orlí hnízdo, získal několik architektonických ocenění. (Charlizee)
  • Škoda Yeti komisařky Výrové (Klára Melíšková) má registrační značku 1M2 3514 bez modrého pruhu. To ale není ve skutečnosti možné, neboť model Yeti se začal vyrábět až v době, kdy už se vydávaly pouze RZ s modrým pruhem s písmeny CZ a symbolem EU. (Martin_L)
  • Vyšetřovatelka Horová (Tereza Ramba) se ptá Jiřího Pánka (Marek Taclík): „Kolik stál ten váš barák?“ Pánek bydlí v domě na silu v Olomouci, přestavba sila na dům stála 45 milionů Kč.
    (sator)

Reklama

Reklama