Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1955 prosazující se fotograf Dennis Stock sleduje vycházející filmovou hvězdu Jimmyho Deana (DeHaan) kvůli photoshootu pro magazín LIFE. Poté, co jsou Dennisovi nadřízení v Los Angeles a New Yorku z jeho snímků zklamáni, Dennis se s Jimmym vydává na cestu do jeho maloměstského domova v Indianě. Nejenže při této cestě pořídí několik kultovních snímků, ale najde při ní i sám sebe. (Ajjinka)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (16)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Nejvíc se mi líbily fotky u závěrečných titulků. Což asi uzná každý, že je hodně hodně málo. Celý film se neuvěřitelně táhnul a to nemá ani dvě hodiny, mně přesto připadalo, že trval minimálně dvojnásobek. Celé to bylo jako bez duše, nedokázala mě zaujmout ani jedna z hlavních postav, natož výkony jejich hereckých představitelů. Celé to báječné povídání o rebelovi bez příčiny a fotografovi, co dělá umění, se mě netknulo, vlastně mě úplně minulo. Možná je co vyprávět, ale tenhle film to absolutně nezvládl. Slabé 2*. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se těšila, jak kvůli námětu, který zpracovává určité období života "Rebela bez příčiny", Jamese Deana, tak i díky obsazení Dane DeHaana a Roberta Pattinsona. Jenže Daneova interpretace legendárního herce je přinejmenším podivná. Jeho podání dělá z Deana jaksi neustále zhuleného týpka, který navíc vypadá, že už tak století nespal. I sám film, co se týče zpracování příběhu i vztahu mezi Dennisem Stockem a Jamesem Deanem, nenabídne nic víc, než průměr. Herecky z toho pro mě tak nejlépe vychází Robert Pattinson. Ten už v dramatu Nezapomeň na mě dokázal, že hrát rozhodně umí, když mu dá někdo příležitost k dobré roli. V tomto filmu je tak jeho výkon asi to nejvýraznější. Za zmínku rozhodně však stojí fotky, které, coby Stock, s Deanem nafotil. Danea považuju za jeden z největších mladých talentů, ale tady mu to nevyšlo. Zajímalo by mě, jestli to byl nápad Antona Corbijna prezentovat ikonu filmu zrovna tímto způsobem, nebo Daneův. Čekala jsem, že z Life budu mít mnohem silnější zážitek. ()

Reklama

spaceboyCZ 

všechny recenze uživatele

Těšíte se na film a pak, v jeho půli, zjistíte, že ho dokoukáte už jen z čisté setrvačnosti..že co by kdyby se náhodou něco z něj vylíhlo. Ale ono nic. Potenciál byl přitom obrovský, zejména ten herecký, jenže příběh vedoucí od ničeho nikam nezachrání nic. Obrovská škoda. A koneckonců, chybí i nějaký výraznější hudební podkres, který by člověku zůstal v paměti. A tak jsou zde jen oči pro pláč a promrhané dvě hodiny života. ()

papyrosaurus 

všechny recenze uživatele

Poněkud obtížná věc, zaujmout k filmu jasný postoj. Základním problémem je zřejmě už jeho určení a následné (ne)pochopení ze strany diváka. Kdo očekává biografický snímek o životě Jamese Deana (a je navíc jeho fanouškem) bude zklamán. Jak ostatně vyplývá z různých informací, režisér Anton Corbijn chtěl především natočit příběh o vzájemném vztahu mezi fotografem a jeho objektem. Na rozdíl třeba od úspěšného snímku Control, kde šlo v prvé řadě o vykreslení života a pocitů Iana Curtise, což zanechávalo v divákovi ten správný filmový zážitek, u Life jsem se po závěrečných titulcích nacházel ve stavu jakéhosi lehce znuděného rozpoložení. Oba představitelé hlavních rolí hráli v podstatě dobře a po vizuální stránce to vypadá, že si Corbijn dal, jako vždy, záležet na těch správných záběrech, barevnosti a celkové chladné uhlazenosti, která se promítá i do výrazů postav a jejich emocí (ostatně jako u jeho předchozích počinů). Takže vnější stránka filmu má podle mého názoru potřebnou (a nemalou) kvalitu. Horší je to však právě s jeho obsahem a tady bych viděl problém ve scénáři (a tedy i scénáristovi). Není potřeba šokovat konzumního diváka megalomanskými dialogy, ani cílit na intelektuály v podobě minimalisticky pojatých monologů, nicméně mnoho myšlenek, rozhovorů či náznaků, které ve filmu zazněly, vyprchaly jaksi do prázdna...možná to chtělo více propracovat. V konečném důsledku se tak jedná spíše "jen" o lehce nadprůměrný film. ()

Lucjen 

všechny recenze uživatele

Opäť raz vyhráva forma nad obsahom; každý záber je do detailu premyslený. Situácie, v ktorých fotografie Jamesa Deana vznikli pred kamerou akoby naozaj ožili. Je to však na úkor čohokoľvek iného - o Jimmovi toho veľa neviem a po pozretí sa to nijak výrazne nezmenilo. DeHaan tu bol trochu nemastný-neslaný, i keď o skutočnom Deanovi toho viem naozaj pramálo a tak nemôžem posúdiť kvalitu jeho samotného stvárnenia. Pattinson ho tu tentokrát zatienil. Keď sa chopí zmysluplných postáv, obzvlášť tých strápených a stratených (má na to ksicht), vie byť skvelý. Škoda samotnej dejovej línie, ktorá film sťahuje nižšie, než by si zaslúžil. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Anton Corbijn, který je zároveň i fotografem, řekl, že se projektu ujal proto, že jeho příběh zkoumá vztah fotografa s jeho fotografickým objektem. O Jamese Deana mu nešlo, v minulosti už projekt o slavném herci odmítl. (Ajjinka)

Reklama

Reklama