Reklama

Reklama

"Tulipán" tak přezdívají starému zahradníkovi z Argenteuil, který žije poklidným, nenápadným živote na okraji Paříže. Jako penzista si přilepšuje tím, že dává do oběhu padělané peníze. Ale vždy jen trochu a tolik, kolik potřebuje. Tahle zásada mu zajistila bezpečí po celé roky. Ale jeho mladý synovec se svou snoubenkou skromností zrovna neoplývají. Proč se spokojit s málem, když by mohli mít vilu na Riviéře a bourák. A tak je klidný život zahradníka a malíře Tulipána obrácen naruby.
Vedle Jeana Gabina se ve filmu objeví německá komediální herečka Lisette Pulverová. Roli rozervaného lehce dekadentního umělce si zahrál Serge Gainsbourg, který k filmu složil hudbu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (43)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Někde jsem četla, že v tomto filmu hrál Jean Gabin v podstatě sám sebe. Pokud je to pravda, mám ho ještě raději než doposud. Nenápadný příběh samotářského bručouna, který si spokojeně žije ve svém malém světě, pěstuje zeleninu, padělá peníze a maluje, nevzbudil ani v době vzniku velkou pozornost, ale v té hromadě napínavých kriminálek, tíživých dramat a bláznivých komedií, působí klidně a přívětivě – asi jako když konečně vypnete televizi a vyjdete před dům na zahradu, zalitou odpoledním sluncem. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dokud to vypadá, že film bude o velkém dluhu na sociálním pojištění, který Jean Gabin musí zaplatit během několika dní, je zaděláno na slibnou komedii. Jenže to, co se zdá být hlavní zápletkou, je jen způsob, jak představit titulní postavu a ozřejmit její způsob života. Jako nejlepší ve filmu se mi jeví sekvence, v níž Gabin rozměňuje padělané bankovky a získané mince ukrývá v deštníku. Jenže pak doslova i obrazně začne pršet. Film atakuje Liselotte Pulver, namluví si Gabinova kmotřence a staříka to degraduje do vedlejší role jakéhosi uzívaného glosátora tuctového děje. Gabinovo tolik obdivované podehrávání mi vždycky připadalo jako postoj "tak už to natočme, ať to máme z krku a můžu si jít lehnout". Pokud hraje Maigreta, lupiče v přestrojení za kněze nebo jinou postavu, která má dobrý důvod chovat se nečitelně, je vše v pořádku. Ale v Zahradníkovi z Argenteuil mi to tak vhodné nepřipadá. Gabinovo flegma nakazilo celý film a ovlivnilo můj výsledný dojem. Ne přímo špatný, ale velice ospalý film. 60% ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá trochu jako kdyby se nemohli tvůrci rozhodnout, co chtějí vlastně točit. Ale když Gábin přijede na riviéru stane se z toho skvělá pohodovka hlavně díky mistru Gábinovi který je svým hereckým projevem opět dokonalý. a plný lidskosti. Je to asi jeho nejlepší role. Když film skončil, měl jsem strašně hezký pocit. A když jsem z filmu naměkko nemohu mu dát méně než 4. Zcela výstížný komentář: Enšpígl ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Pohodová komedie o svérázném mužíčkovi v podání Jeana Gabina, který miluje zahradnictví, poezii a malování, na první pohled žije desítky let zastaralým životem, mimo jakýchkoliv společenských pokroků nejen moderních 60. let... ve skutečnosti ale představuje pro společnost skrývající se hrozbu v podobě dlouholetého padělatele bankovek. Od počátku je zaděláno na slušný námět, velice se mi líbil provázející komentář s pěkným nadhledem, a některé situace hodně zábavné, např. taková malá optimistická vzpoura pana zahradníka vůči důchodcovským povinnostem či jeho typicky senilní názory na současnou mládež, kde každý je automaticky "beatlesák". :-)) Nebo když Gabin postupně sbírá pomocí záměny svých bankovek spoustu drobných nejdřív do kapsy, pak do prasátka a hlavně do třetice do deštníku. Trochu horší to je s přechodem děje na Riviéru, když se začíná děj motat hlavně kolem mladých. No a konfrontace milého staříka s dekadentní společností mladých pseudoumělců a jejich psychedelického happeningu na lodi snad v tomhle žánru ani nebyla nutná. Celkově jsem se příjemně pobavil, ale ve srovnání se zvyškem Gabinovy pozdní filmografie (včetně komedie, jako např. Svatý rok) je to za mne jenom dobrý průměr. 65% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin nafasoval nejen velký množství hereckého talentu, ale i ohromnou lidskou noblesu, která je dokonale využita v tomto filmu. Příběh zajel nejkratší cestou přímo do mýho srdce. U některých scén mně bylo neskutečně krásně, třeba když Jean Gabin jel po silnici s povozem taženýho koněm, byl to jen záběr kamery, nic víc, ale mělo to v sobě takový kouzlo starých dobrých časů nebo jak nad ránem šel Tulipán malovat na pobřeží záliv. V tu chvíli jsem si nepřál nic jinýho než abych stál vedle něj, slyšel šplouchat moře, cítil poryv větru a všechno ostatní by mně bylo u prdele. Už dlouho mně nebylo u televize tak hezky, jako včera, když jsem sledoval Zahradníka z Argenteuil. ()

Galerie (44)

Reklama

Reklama