Reklama

Reklama

Případ komisaře Maigreta

  • Francie Maigret et l'affaire Saint-Fiacre (více)
Trailer

Zavolala ho, aby ji ochránil... Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebude oslovovat „komisaři", a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (54)

hrona 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin je zkrátka neskutečně charismatický, a díky němu postava Maigreta nabírá úplně jiný rozměr oproti dalším představitelům. Výtečná ponurá hudba, skvěle vyumělkované kulisy stylu Noir dodávají tomuto příběhu velmi realistickou podobu a každého milovníka kriminálek tento film musí nad míru uspokojit. Zejména rozřešení případu o pozvání všech protagonistů do jedné místnosti a usvědčení vraha, je velmi silný zážitek. Škoda, že byli s Gabinem natočeny pouhé tři filmy. ()

Grafito 

všechny recenze uživatele

Ačkoli Simenonovy zápletky nezřídka kulhají na jednu až čtyři nohy a nejinak tomu je i v případu ze St. Fiacre, tak je tenhle film nadmíru zdařilou detektivkou, a to nejen díky skvělýmu a v roli Maigreta navěky nepřekonatelnýmu Gabinovi, ale taky díky propracovaný (nebojím se říct Hitchcockovský) režii Jeana Dellanoya a zapomenout nejde ani na výbornou hudbu.. mimořádný zážitek.. čekal jsem, že se budu u padesát let starýho filmu nudit, ale to opravdu ani na chvíli nehrozilo.. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

V pořadí druhý díl Jeana Gabina v roli komisaře Maigreta. A jsem přesvědčen, že tyhle tři epizody jsou nejlepším zpracováním a první třída francouzsko/italské noir kriminálky. Sledovat příběh a samotné vyšetřování až do závěrečného odhalení pachatele je naprosto božský zážitek! Velký podíl na té báječné podívané má samozřejmě i kamera, která kouzlí nádherné záběry a též perfektně snímá dialogy všech postav, pecka! Čekal jsem, že ČT2 bude vysílat film v brněnském dabingu z roku 1964, kde Gabina daboval opět Zlatomír Vacek, ale běžel dabing z roku 2015, kde Maigreta představoval Pavel Rímský a naštěstí se to kompletně povedlo na jedničku!! ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Z tajomných parížskych uličiek sme na francúzskom vidieku a atmosféra nie je o nič menej tajomná. Spočiatku bez zápletky, ktorá sa postupne rozvinie, skomplikuje až do záverečnej slovnej prestrelky. Rozuzlenie pri spoločnom veľkom stretnutí je ako od Agathy Christie a zvládnuté dokonale. V takto starej kriminálke by som takúto gradáciu deja neočakával. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Sice dávám 4*, ale přesto si myslím, že tenhle díl je ze všech gabinovek nejlepší. Parádní vraždička, fajn motiv a hlavně ten nebesky krásný, idilický venkov...a kromě výtečného Jeana Gabina jsou výborní i ostatní, postavy a podezřelí jsou také zajímavé charaktery... Atmosféra je krásně depresivní, scénář skvěle napsaný, hudba k tomu parádně pasauje... Saint-Fiacre je prostě jeden z nejlepších případů tohoto francouzského komisaře, a tohle zpracování to jen dokazuje. Škoda, že to není v barvě, to by ta vesnice byla ještě kouzelnější. Viděno v originále. Napětí, gradace, herci, příběh, atmo na výbornou, těsně pod hranicí pěti hvězd. 88%. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu není žádná zmínka o víně Saint-Pourçain, které Maigret (Jean Gabin) v knize miluje. (classic)
  • Navzdory rozšířenému přesvědčení nebyla žádná ze scén filmu natočena v kavárně Grand Café v Moulins. Podobná kavárna byla rekonstruována ve studiích Joinville nedaleko Paříže. Pečlivé porovnání záběrů ve filmu a skutečného interiéru Grand Café ukazuje, že tomu tak skutečně je: vnitřní balkonová mříž je v Grand café jemně opracovaná a ve filmu jednoduše industriální, poloha schodiště vedoucího na balkon je v Grand café vlevo a ve filmu vpravo, proporce dveří na fasádě je ve skutečnosti mnohem vyšší a rámy nástěnných zrcadel (které jsou ve filmu zastíněny) jsou zcela jiné. (classic)

Reklama

Reklama