Režie:
Max OphülsHudba:
Joe HajosHrají:
Claude Dauphin, Gaby Morlay, Daniel Gélin, Ginette Leclerc, Mila Parély, Danielle Darrieux, Pierre Brasseur, Jean Gabin, Madeleine Renaud, Jean Servais (více)Obsahy(1)
Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské "trápení" pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (10)
Max Ophüls vytvořil snímek, který konvenuje s předlohou - zdánlivá lehkost a šarm navenek a jemně skrávané pokrytectví a buržoazní morálka, uvnitř bublá drama. I na tohle navazoval Truffaut. ()
Oscar 1 nominace: Výprava ČB ()
Vzhůru do víru oslav! Tanec. Absint. Lehké děvy. Hudba hraje. Alkohol teče proudem. Svět se točí. Štěstí, smích, radost – tomu všemu jest učiněno zadost s ranním vystřízlivěním. Ale do rána ještě času dost. Takže: další rundu na můj účet, pane vrchní! 80% ()
Roztomilé, šarmantní, lehce přidrzlé a frivolní... takový příjemný malý starý francouzský film. Až člověk cítí tu vůni líného odpoledne a kávy nebo hlučnost zábavy po setmění :-) ()
Občas zkouším lámat přes koleno starou Francii a skoro vždycky to trénuju na Jeanu Gabinovi. To abych věděla, jestli se mu vyplatilo nechat Marlene odejít. ()
Film podle tří Maupassantových povídek, které jsou velmi odvážné, tak říkajíc. Prostřední povídka mě zaujala nejvíc, dostalo se jí také nejvíc postoru a byla zahrána opravdu skvěle. Prostitutky ve venkovském kostele na prvním přijímání, díky nimž se dostane knězi největšího daru jeho života, to prostě nemá chybu. První a poslední povídka už nemají takovou šťávu, ale rozhodně nepostrádají na zajímavosti. Tenhle film se Maxi Ophülsovi dost povedl. ()
Vynikající Matrasova kamera se promyšleně pohybuje jak v bohatých ateliérových stavbách a dekoracích, tak v plenéru na francouzském venkově, kde připomíná to nejlepší z impresionistického malířství. ()
Film mne moc nezaujal, druhá povídka zbytečně dlouhá, ale herecké výkony a kamera jsou velice dobré. Dobré 3*. ()
nějaké vypointování příběhů (snad až na ten závěrečný) tedy opravdu není silná stránka režiséra... ()
Druhý ze čtveřice posledních Ophülsových snímků, která podle mě patří k vrcholům filmového vyprávění - vedle nejlepších kousků takového Hitchcocka, Sternberga nebo Wellese. ()
Reklama