Reklama

Reklama

Zámek markýze Teynaka ve francouzském kraji Perigord byl vypálen a vyloupen Rinaldem a jeho bandou. Francois de Capestrang, známý pod přezdívkou Kapitán, markýzův blízký přítel, mu přijíždí na pomoc. Teynak je při souboji zabit Rinaldem a Kapitán vyvázne jen zázrakem díky nečekanému zásahu tmavovlasé dívky. Když se Francois probere z bezvědomí, zjistí, že mladá kráska zmizela. Poté co se Kapitán zotaví ze zranění, odjíždí do Paříže, aby pomstil smrt přítele a pokusil se nalézt neznámou zachránkyni. Romantický příběh na tělo střižený Jeanu Maraisovi, plný šermířských scén a tajemných ztrát a nálezů. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (53)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kordy, jedy, lapkové, vězněné dámy, intriky, koně - mušketýřina, v níž chybí mušketýři a napojení na vrcholnou politiku (a s ním spojené intrikaření) působí tisíckrát mělčím dojmem než v nejznámějším Dumasově díle. Byť Dumas v Mušketýrech též idealizoval, uměl své zápletky všelijak kroutit a zaplétat, jak už tak zápletkám slušívá. Zdejší dějový špagát je ale natažený. I jeho postavy žily zajímavější životy než bezchybný Kapitán a všechybný Concini. Athos pil jak duha, Porthos byl mluvka, Aramis samé tajemství a Richelieu byl jako protivník kolikrát hoden obdivu. Kapitán své ideály nedohnal a plácá se kdesi v podprůměru. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nuda. 1)  Podobné filmy stojí a padají s herci - mladými, přitažlivými či charismatickými. Jean Marais (kapitán) v mých očích mezi atraktivní nepatřil ani jako mladý, tím méně ve svých 47 letech. Fakt, že byl gay, na věci nic nemění. Ani kvůli ztělesnění běžného Francouze, 43letému Bourvilovi (potulný kejklíř Gogolin) se na film znovu nekouknu._____ 2)  Věci by bezpochyby pomohl vtipný scénář, což však není tento případ. Scénář nijak nevybočuje z obvyklého průměru žánru._____ 3)  Výstižný koment: Subjektiv**. ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Celkem klasický dobrodružný film, který se vám bude líbit ve dvou případech - ten první je pokud jste Kapitána viděli kdysi jako dítka ne zcela zletilá a máte k němu pocity jisté nostalgie, nebo, a to je můj případ, máte prostě slabost pro dobrodružné  filmy, co si hrají na historickém písečku. Vlastně je to naprostá klasika, která sice může působit jako tři mušketýři pro chudé, protože podob je tam dost a dost (mladičký král, vtipný druh charismatického hrdiny, dáma v nesnázích, zlý intrikán v pozadí, hrdina co cestuje z dalekého kraje..), jenže půlka těch věcí je prostě proprietami žánru a je to zábavně a lehce natočené s charismatickou hereckou dvojicí. Nejvíc na podobných filmech nemám rád scény na královských dvorech, kde se intrikuje o stošest a ukazují kostýmy a takových scén je tu málo - super! Navíc je to překvapivě skvěle nasnímáno a kameraman ukazuje na rok 1960 značné kvality. Není to nic světoborného, ale prostě mám takové filmy rád. A pomohlo by tomu ledatak víc ježků, neo jedno až dvě chapadla, ale to už jsem jen divnej. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlíbeznějších romantických fabulací. Nenáviděný první ministr Concino Concini byl ve skutečnosti zákeřně zavražděn, rozvášněným davem pak rozcupován na dvacet kusů a takto odděleně triumfálně nošen po Paříži. Někteří občané za syrova jedli jeho vnitřnosti, ženské pohlaví alespoň zvolilo tepelnou úpravu a genitálie si pařížské hokynářky opekly na náměstí na ohni. Celý tento nechutný spektákl se odehrál bez vědomí Ludvíka XIII., který zde ovšem (ústy bývalého dětského herce Christiana Fourcade) celou událost komentuje slovy: "Concini byl dnes ráno popraven." Kulantně a vkusně řečeno. Jinak Marais a Bourvil standardní, k tomu zástup krasavic několika generací. Slušná podívaná pro fanoušky žánru. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nijak náročný film, na nedělní odpoledne-podvečer ideální. Film je přesně takový jak od něj očekáváte a obsahuje všechno to co má obsahovat. Co stačilo k dokonalosti, aby se natočili takové pěkné šermířské souboje a stály opravdu za to jako v tomto filmu... Bourvil s Jeanem Maraisem hrají vcelku dobře a Bourvil dodává svými vtípky filmu nevytříbený humor, který do scénáře výborně zapadá. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Jean Marais o nebezpečných scénach, ktoré zahral a čo ho k tomu motivuje: „Mám rád zdatnosť. Robím to pre potešenie, fyzický pocit. Verím, že človek je stvorený na to, aby prekonával sám seba. Ako to povedať? Neznášam monotónnosť, po takých úžasných úlohách, aké som mal v Cocteauových filmoch, by som bol zhrozený, že som sa uzavrel do falošnej mladosti, v ktorej už nie som. Chcem zmiasť svoje vlastné stopy, prebudiť sa do nečakaného, ​​do toho nevšedného v sebe, to je tajomstvo mladosti. To ma naučil Cocteau." (Arsenal83)
  • Keď François de Capestan (Jean Marais) zachraňuje Gisèle d'Angoulême z hradu, na vonkajších záberoch môžete vidieť, že Elsu Martinelli nahradila dablérka s parochňou. Dvojníčka sa na týchto záberoch snažila skryť svoju tvár, inak sa pred kamerou vždy ukázala chrbtom. Keď prekročia rieku, objaví sa opäť skutočná Martinelli. (Arsenal83)
  • Když Rinaldo (Guy Delorme) hodí dýku na Béatrice de Beaufort (Annie Anderson), odrazí se od rukou. V dalším záběru je ale zabodnutá v břiše. (Marek06)

Reklama

Reklama