Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (682)
Zemeckis to s tou elegancí na laně paradoxně přehání. Petitův psí kus inscenuje nezakrytě jako divadlo / mýtus - osobnost protagonisty je odrazovým můstek k výstřední výpravě do místa, kde neexistuje smrt, jen "nádhera" a všemu vládne avantgardní póza umělce jako akrobata, člověka, který se neděsí propasti, protože smrt je pouze a jen v tom nevyzvat hlubinu na souboj. Je to prosté a naivní, ale na obranu filmu budiž řečeno, že se to ani jinak netváří. Regres do Petitova dětství je až burtonovsky poetický (a bohužel i dost přepjatý), samotné provedení velkolepého "coupu" je zase stylizované jako rozverný a napínavý heist. Momenty na laně jsou vedle Gravitace dost možná to nejvýraznější, co jste v IMAXu zažili. Bohužel to kolem je s odstupem ploché, velmi květnaté, ale emocionálně zcela jalové. Jediný vjem, který v tomhle filmu existuje reálně, je závratná hloubka pod nohama. Všechno ostatní je jen epicky vypravená mělkost, proudy lehce pronášených slov exhibujícího principála (Roberta i Josepha), jejich legrační bujný "aksánt", které dramatu bohužel příliš nepřejí. ***1/2. P.S. těším se na rozbory neoformalistického křídla, ten film si o něj hodně říká. ()
Joseph Gordon-Levitt mě nepřestává překvapovat svým talentem. A co teprve ten příběh samotný, který je o to silnější už tím, že jde o skutečnou událost. Myslím, že se příběh Philippa Petita dočkal opravdu působivého filmového zpracování, které bere dech. Je to příběh o velkém odhodlání, naplnění vlastního snu a nevzdávání se i přes překážky. Jak se říká, štěstí přeje odvážným. To všechno a mnohem víc se filmu podařilo vyobrazit s patřičným důrazem a napětím. Za mě to byl rozhodně velkolepý zážitek. ~(4,4★)~ ()
Kdyby The Walk natočil Zemeckis jako Stone The Doors, bylo by to o nakažlivé vášni, díky níž máte chuť se zvednout a aspoň něco krásně rozbít. Zemeckisovu poklonu deklasuje nejen moderování od Sochy svobody, nejde z toho správná sexy energie a už teď se mi to scvrkává na modré oči výstavního králíka a monumentální Dvojčata, která už tu nejsou. ()
Zemeckis sa s týmto filmom vyhral a to ma teší. Podarilo sa mu pekne stmeliť dve základné témy filmu v krásny celok. Máme tu príbeh akrobata odhodlaného niečo dokázať a pre mňa zaujímavejšiu históriu mrakodrapov známych ako "Dvojičky". Sledujeme celý zrod budov, ich zavedenie do verejného života a hlavne pulzujúci život na Manhattane. Petitov akrobatický výkon sa pripravuje v čase keď sú budovy funkčná len čiastočne, do určitého poschodia a na vrchných sa stále pracuje. Prechádzame budovami, miestnosťami, výťahmi, ale hlavné slovo majú strechy a pohľady z nich. J. Gordon Lewitt má čiastočne zmenenú tvár, zahral slušne, ale všetko smeruje k veľkému finále, ktoré môže slabším povahám robiť problém. Kto nemá rád výšky, môže čakať zrýchlený tep, orosené čelo a vlhké ruky...Scéna s policajtmi na streche sa tiež vydarila. Zemeckis si zaslúži pochvalu. 80%. ()
"Ptáte se mě, proč jsem to udělal? Inu, hnala mě přeci vpřed ta nezkrotná touha všech artistů překonávat hranice lidských možností! Jo, a taky jsem jeblý exhibicionistický pičus!" Robert Zeměpis zase po pár letech přilezl s opravdu fantasticky natočenou a skvěle zrežírovanou … kýčovitou forestžumpoidní rektobolnou klauniádou s androgynní Kateřinou Macháčkovou, která tam ke konci chvilku čurákuje na laně mezi nejoblíbenějšími přistávacími plochami Talibanu. Připadal jsem si, jakoby se mě někdo snažil přežrat cukrovou vatou, přičemž mě u toho nutil držet cizí penis a hladit kočky. Ačkoliv je závěrečná čtvrtina vskutku spektakulární a ten slizký cigánský homožonglér hraje opravdu dobře, absolutně to nepřebije první devadesátiminutovku, po které dávivě poblijete manéž, v hubě vám zůstane pachuť, jako byste zrovna někde v Zátiší se slunečnicemi a ovocem přeblafli troubícího jelena, máte ukrutný břichabol, levou ruku zasviněnou ráfkovým tvarohem a pravou plnou kočičí srsti, na kterou jste alergičtí. Rád bych věděl, jestli by se o něm taky psaly Harlekýny a točily patetické sračky, kdyby se ten Největší z Prakokotů tehdy rozmajznul o Menhetn a přibral sebou pár kravaťáků, zrovna mířících do kanclu přehřívat hypotéky. Ale patrně ano, Bean Ládinek jich už taky pár má. ()
Galerie (41)
Photo © TriStar Pictures
![Muž na laně - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/189/160189350_876709.jpg)
Zajímavosti (23)
- Natáčení bylo ukončeno 6. srpna 2014 - přesně 40 let po skutečném přechodu mezi věžemi World Trade Centra. (Kackac)
- Během premiéry filmu New Yorku údajně někteří lidé zvraceli ze závratě, kterou jim film navozoval. Režisér Robert Zemeckis k tomu sdělil, že opravdu film chtěl natočit tak opravdově, aby vyvolával pocit závratě. Dle jeho vyjádření opravdu chtěli, aby se diváci cítíli jako by na laně mezi věžemi byli oni sami. (šerminator)
- Mená šiestich príslušníkov NYPD, ktorí sa objavili na streche WTC a to Genco, Tessio, Hagan, Sollozzo, Cicci a Clemenza priamo odkazujú na film Krstný otec (1972). (MikaelSVK)
Reklama